Τι γυρεύει ένα τρισδιάστατο παπούτσι πάνω από την Ακρόπολη; Κύμα αντιδράσεων για τη διαφήμιση γνωστής εταιρείας - Το ΥΠΠΟ ψάχνει τον υπεύθυνο
Η εταιρεία είναι άγνωστο αν και πώς εξασφάλισε άδεια, ώστε να πραγματοποιήσει drone show στο κέντρο της Αθήνας🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋

Κύμα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η προβολή του λογότυπου της γνωστής εταιρείας ένδυσης και υπόδησης, Adidas, πάνω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης.
Είπαν όχι στον Λάνθιμο αλλά επέτρεψαν να προβληθεί ένα παπούτσι;
Η εταιρεία είναι άγνωστο αν και πώς εξασφάλισε άδεια, ώστε να πραγματοποιήσει drone show στο κέντρο της Αθήνας. Στο πλαίσιο του show drones σχημάτισαν το λογότυπο της κι ένα τρισδιάστατο, περιστρεφόμενο παπούτσι πάνω από την Ακρόπολη. Να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι το ΚΑΣ είχε κρίνει πως δεν ταίριαζε η Ακρόπολη ως σκηνικό της ταινίας του διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου, ωστόσο κάποιο αρμόδιο όργανο έκρινε ότι ένα τρισδιάστατο παπούτσι είναι ταιριαστό με τις αξίες και τους συμβολισμούς του μνημείου;
Ελλάδα 2.0
ο απόλυτος πάτος και ξεπεσμος σε μια εικόνα.
Αθλητικο παπουτσι #Adidas παταει τον #Παρθενώνα
Δεν είναι fake, ειναι η πλήρης υποταγή στις αγορές, στις big firms και στην αδίστακτη μαφιόζικη ελιτ που της ανηκουν τα παντα στη χωρα συμπεριλαμβανομένης και της #Ακρόπολη ς pic.twitter.com/zqyTU1nmop
Το ΥΠΠΟ αναζήτα ποιος έδωσε την άδεια
Το υπουργείο Πολιτισμού σε ανακοίνωση που εξέδωσε υποστηρίζει πως δεν γνωρίζει ποιος έδωσε άδεια και συμπληρώνει πως καταθέτει μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας.
«Αναφορικά με διαφήμιση εταιρείας αθλητικών ειδών στην οποία φέρεται να απεικονίζεται η Ακρόπολη, ανακοινώνεται ότι: Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας. Επιπλέον το Υπουργείο είναι σε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία», σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΥΠΠΟ.
Feel Fast ακούει το ΚΑΣ;
— Πεν Νταλαούρα (@ntalaoura) May 16, 2025
Ένα τεράστιο ντροπιαστικό αθλητικό παπούτσι ανέτειλε χτες βράδυ στον αττικό ουρανό και πάτησε πάνω στην Ακρόπολη (πάλι καλά που δεν ήταν η μπότα Μητσοτάκη).
Εκεί που δεν πήρε άδεια για γυρίσματα ο Λάνθιμος για να μην «προσβληθούν οι αξίες του… pic.twitter.com/2yGw876im1
Κουτσούμπα: Η διοίκηση του Ζαππείου έδωσε τώρα άδεια στην Αdidas
Αιχμές κατά της κυβέρνησης άφησε αρχαιολόγος Δέσποινα Κουτσούμπα, «Η διοίκηση του Ζαππείου διαχειρίζεται ένα μνημείο και δεν το διαχειρίζεται εν λευκώ. Έχει μια παραχώρηση που καλύπτει συγκεκριμένες εκδηλώσεις. Και βέβαια δεν γνωμοδοτεί εκ μέρους του Υπουργείου Πολιτισμού! Μαζί με τα ιδιωτικά πάρτυ γενεθλίων, που απαγορεύεται, αλλά τα κάνει, τώρα έδωσε άδεια στην adidas για το σόου που είδατε όλοι και όλες. Ήρθε η ώρα να παρθούν μέτρα σοβαρά για την προστασία όλων μας».
ΣΥΡΙΖΑ: Προσβλητική εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς
Για προσβλητική εμπορευματοποίηση έκανε λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ.«Η εικόνα μέσω σμήνους drones του αθλητικού παπουτσιού που πατά πάνω στην Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους, αποτελεί προσβλητική εμπορευματοποίηση του πυρήνα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς».
ΠΑΣΟΚ: Ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding
Από την πλευρά του το ΠΑΣΟΚ τονίζει ότι η Ακρόπολη δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις.«Η εικόνα ενός γιγαντιαίου αθλητικού παπουτσιού να “πατά” την Ακρόπολη μέσω προβολής με drones, αποτελεί μια ακόμα θλιβερή υπενθύμιση της ανάγκης για ξεκάθαρα θεσμικά όρια και σεβασμό απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομιά. H Ακρόπολη, παγκόσμιο σύμβολο του πολιτισμού και της δημοκρατίας, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ουδέτερο φόντο για εμπορικές χρήσεις ή έξυπνα διαφημιστικά ευρήματα. Ειδικά όταν, σύμφωνα με τις πληροφορίες, η εν λόγω δράση είτε πραγματοποιήθηκε χωρίς άδεια είτε εκμεταλλεύτηκε θεσμικά κενά και ελλιπή εποπτεία, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο και την ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού».
Παράλληλα διερωτάται ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία αποφασίζεται η παραχώρηση του μνημείου. «Η επιλογή του ΥΠΠΟ να αρνηθεί άδεια για τα γυρίσματα του διεθνώς καταξιωμένου σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου στον ίδιο αρχαιολογικό χώρο, καθιστά το ζήτημα ακόμα πιο επιτακτικό. Ποιο είναι τελικά το κριτήριο; Η εμπορική αξία του προϊόντος ή το πολιτιστικό αποτύπωμα του δημιουργού;»
Το ΠΑΣΟΚ ζητά «Άμεση και σαφή ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με το αν δόθηκε άδεια για τη συγκεκριμένη δράση και από ποιον φορέα.Τη θεσμική θωράκιση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων απέναντι στην άναρχη εμπορευματοποίησή τους.Διαφανή, ενιαία και αξιοκρατικά κριτήρια στην αξιολόγηση αιτημάτων για χρήση πολιτιστικών χώρων – χωρίς εξαιρέσεις και σκοπιμότητες» και υπογραμμίζει πως «ο πολιτισμός δεν είναι εργαλείο branding. Είναι ζήτημα ταυτότητας, μνήμης και δημοκρατίας»
Υποδοχή με συνθήματα κατά της Μενδώνη στη Μονεμβασιά: «Γιατί φωνάζετε;» - «Μη μας μιλάτε!»
Παναθηναϊκός: Ανακοίνωσε και επίσημα την απόκτηση του Λαφόντ
Κλήρωση Τζόκερ: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί του Mega Jackpot - Κερδίζουν 13 εκατ. ευρώ
Τουρκία-Λιβύη: Νέα συμφωνία για ενέργεια, εξορύξεις και υποδομές
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr