• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Τσιάρας για αγρότες: Ανοιχτό κάλεσμα για διάλογο - Τι είπε για τη συνάντηση με βουλευτές της ΝΔΠώς ο Τραμπ μπορεί να «τινάξει στον αέρα» τη συμφωνία Netflix-Warner Bros.Μεγάλη φωτιά σε αγορά στην Αγία Πετρούπολη: Τουλάχιστον ένας νεκρός - Οι πρώτες εικόνεςΗ υπόθεση του «Δότη 7069»: Πώς οι έλεγχοι δεν έπιασαν τον δωρητή σπέρματος με το «γονίδιο του καρκίνου»
δημοφιλές τώρα: Μαρουσάκης: Με κρύο και ηλιοφάνεια η Τετάρτη και η υπόλοιπη εβδομάδα - Πότε έρχεται νέα κακοκαιρία
Homepage ┋   Πολιτισμός   ┋   17.01.2020 14:22
Newsroom
Newsroom

Λαζόγκας εις διπλούν στη Θεσσαλονίκη

Το βιβλίο του σπουδαίου ζωγράφου «Το τυχαίο ως μέθοδο», παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, όπου ταυτόχρονα φιλοξενείται έκθεση έργων του Γιώργου Λαζόγκα στη γκαλερί Λόλα Νικολάου.

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο

«Τα πράγματα συμβαίνουν τυχαία. Θεωρώ ότι όλα στη ζωή μου, ήρθαν κατά τύχη. Δεν είμαι του προγράμματος». Σε μια αδιάλειπτη πορεία 48 χρόνων, ένα βιωματικό εικαστικό ταξίδι που ξεκίνησε από τη Λάρισα στο τέλος της δεκαετίας του ΄60 με πρώτο σταθμό τη Θεσσαλονίκη, δεύτερο το Παρίσι και τέλος την Αθήνα, ο Γιώργος Λαζόγκας έχει «Το τυχαίο ως μέθοδο». 

Αυτόν τον τίτλο επέλεξε να δώσει στο βιβλίο του που αποτελεί μια στοχαστική αυτοβιογραφία και μιλάει για την ουσία και την μεθοδολογία της δουλειάς του, ο γνωστός ζωγράφος και καθηγητής αρχικά στο Α.Π.Θ. και στη συνέχεια στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. «Το τυχαίο ως μέθοδος» παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, στις 19.30 στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Για το βιβλίο και την πορεία του Γιώργου Λαζόγκα θα μιλήσουν η αναπληρώτρια διευθύντρια του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, Συραγώ Τσιάρα και ο συγγραφέας Θωμάς Κοροβίνης.

img_2290_antigrafo.jpg

Τα κείμενα του βιβλίου προέκυψαν από τις σημειώσεις των ημερολογίων, τις παραδόσεις μαθημάτων ζωγραφικής, αλλά και την προσωπική του εμπειρία. «Η Big Generation» είναι ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα κεφάλαια του βιβλίου, όπου ο συγγραφέας μιλάει για την…εισβολή του στυλό Βic στην Ελλάδα. «Η ζωή μου εγκαινιάζεται από μια εμπειρία θεμελιώδη για έναν ζωγράφο. Το στυλό Bic κυκλοφόρησε στην αγορά το 1951, όταν εγώ ξεκινούσα το δημοτικό σχολείο. Για πρώτη φορά άλλαζε η γραφή, όχι μόνο ως εργαλείο αλλά και ως έκφραση, γιατί, για παράδειγμα, χανόταν η καλλιγραφία. Όλα τα υλικά άλλαζαν τη δεκαετία του ’50 αλλά κυρίως του ’60. Ως αποτέλεσμα, το φωτοαντίγραφο πέρασε στη δουλειά μου όπως και η φωτογραφία», αναφέρει.

Ο Λαζόγκας στέκεται στο «Τυχαίο», ως δομικό στοιχείο στο έργο τέχνης, θυμάται τις διαμάχες για το αφηρημένο και το αφαιρετικό και τις συνέπειες της εσωστρέφειας. Αποτυπώνει απόψεις για τη διαρκή παρουσία του λαϊκού στην ελληνική και τη διεθνή σκηνή, για το τέλος του μοντερνισμού, το τέλος της ουτοπίας και το τέλος των κινημάτων. Ακόμη αναφέρεται στις πρωτοτυπίες που εξαντλούνται, τη σημασία της τελετουργίας αλλά και τη σημασία του Άλεκτου, καθώς πιστεύει ότι βιώνουμε το τέλος της συνολικής εικόνας και σημειώνει.

lazogkas1.jpg

Παράλληλα, την Τρίτη 21 Ιανουαρίου, εγκαινιάζεται στην γκαλερί Λόλα Νικολάου της Θεσσαλονίκης η έκθεση «Πάλι Ψάω Παραλλαγές», με αντιπροσωπευτικά έργα του Γιώργου Λαζόγκα και της ενότητάς του «Παλίμψηστο», έναν φιλολογικό όρο που έβαλε δυναμικά στο έργο στα χρόνια του ’70, προσεγγίζοντας  εικαστικά  την καταστροφή, τη φθορά, το εναπομείναν μέρος της εικόνας  αγωνιώντας πάντα να βρει  το υπόλοιπο. «Τι άλλο είναι αυτός ο τόπος εκτός θρυμματισμένες, αποσπασματικές μνήμες και συνεχείς απουσίες που συνθλίβουν την αρχική και συνολική εικόνα; Τι άλλο είναι η περιοχή μας ή ο Κόσμος όλος; Μια ασυνεχής συνέχεια. Τι άλλο είμαστε εμείς εκτός από θραύσματα; Η έλλειψη της συνολικής εικόνας -παρά το ότι η αναδρομική γνώση κυριαρχεί- για μένα  αναδεικνύει το θραύσμα, ως τη τελική συνολική νέα εικόνα, ως το μέρος που αποτυπώνει το όλον», σημειώνει ο ίδιος. 

Διαβάστε ακόμη

Σε τροχιά γενικευμένων κινητοποιήσεων οι αγρότες σε όλη τη χώρα - Εντείνεται η πίεση στο κυβερνητικό επιτελείο

Διπλό φονικό στη Φοινικούντα: Πώς ήρθε στο προσκήνιο ο ανιψιός για ηθική αυτουργία - Στη Βούλα οι συλλήψεις

Σε επτά κλινικές στην Ελλάδα το σπέρμα του δότη με το «γονίδιο του καρκίνου» - Τι είχε εντοπίσει γιατρός το 2020

Δικαστικός κλητήρας επέδωσε αγωγή για χρέη σε αγρότη στο μπλόκο των Πράσινων Φαναριών

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • έκθεση ζωγραφικής
  • βιβλίο
  • Γιώργος Λαζόγκας
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr