Εστίαση: Δεύτερα εγκαίνια για 100.000 επιχειρήσεις - Τι αλλάζει για εργαζόμενους και πελάτες
Εστιατόριο στην Κρήτη (Πηγή: Pixabay)

Εστίαση: Δεύτερα εγκαίνια για 100.000 επιχειρήσεις - Τι αλλάζει για εργαζόμενους και πελάτες

Τελευταία Ενημέρωση
Οι αλλαγές που πρέπει να κάνουν για να λειτουργήσουν - Τι λένε οι επιχειρηματίες στο ethnos.gr, τι ζητούν από την κυβέρνηση

Σε θέση... μάχης βρίσκονται περίπου 100.000 χιλιάδες επιχειρήσεις εστίασης, εστιατόρια και καφετέριες καθώς από το πρωί της Δευτέρας 25 Μαΐου θα κάνουν τα... εγκαίνιά τους μετά από δύο και πλέον μήνες καραντίνας, λόγω κορονοϊού. Οι ιδιοκτήτες παίζουν τα... ρέστα τους για να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις τους και τούτες τις ώρες κάνουν τις τελευταίες προετοιμασίες για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που θα δημιουργήσουν τα αυστηρά πρωτόκολλα λειτουργίας για την προστασία πελατών και εργαζομένων από τον κορονοϊό.

Με το πρωτόκολλο ανά χείρας μετρούν αποστάσεις στα τραπέζια και στις καρέκλες, ενημερώνουν το προσωπικό και προμηθεύονται τα υλικά που χρειάζονται για να λειτουργήσουν με ασφάλεια οι επιχειρήσεις. Τις τελευταίες ημέρες και μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις των αρμοδίων υπουργείων αλλά και των εκπροσώπων των επιχειρήσεων εστίασης έγιναν πολλές και σημαντικές προσαρμογές προς όφελος των επιχειρήσεων ώστε να γίνουν λειτουργικές και κυρίως βιώσιμες, ωστόσο, η πράξη αλλά κυρίως οι αριθμοί στα νέα κρούσματα θα κρίνουν όλο το εγχείρημα στην εστίαση και όχι μόνο.

«Περιμένουμε το ασφαλιστικό και το ΦΠΑ»

«Έγιναν πολλά προς όφελος των επιχειρήσεων σε σχέση με τις αρχικές ανακοινώσεις. Ανοίγουμε μία εβδομάδα νωρίτερα και είμαστε ικανοποιημένοι με τις αλλαγές στα τετραγωνικά ανά πελάτη. Εκεί που πρέπει να φανεί πιο γενναία και ρεαλιστική η κυβέρνηση είναι στην υποστήριξη των ίδιων των επιχειρήσεων αλλά και στην εστίαση γενικότερα. Το ασφαλιστικό των εργαζομένων και η μείωση του Φ.Π.Α. είναι δύο βασικοί τομείς που συζητάμε και έχουμε προσδοκίες πως θα μπορέσουμε να πείσουμε την κυβέρνηση να δεχτεί τις προτάσεις μας», είπε στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων Γιώργος Καββαθάς και εξήγησε: «Προσπαθούμε να πιέσουμε τον κύριο Βρούτση να δεχτεί τις προτάσεις μας για τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων και όχι επιδοτήσεις οι οποίες χάνονται από τις διαφορές των εισφορών που δημιουργούνται και επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις».

«Το 20% των επιχειρήσεων δεν έχει εξωτερικούς χώρους»

Σχετικά με τις εκτιμήσεις του για το πόσες επιχειρήσεις θα καταφέρουν να ανοίξουν τη Δευτέρα 25 Μαΐου είπε: «Κατ΄αρχήν ένα 20% των επιχειρήσεων δεν έχουν εξωτερικούς χώρους, συνεπώς δεν θα ανοίξουν τη Δευτέρα αλλά στα μέσα Ιουνίου ή θα συνεχίσουν να δουλεύουν με το σύστημα take away. Επίσης από τα μηνύματα που λαμβάνουμε βλέπουμε πως όλες οι επιχειρήσεις θα κάνουν ό,τι μπορούν για να ανοίξουν ώστε να κερδίσουν πάλι τους πελάτες τους και να βγάλουν τα σπασμένα της προηγούμενης περιόδου, ωστόσο, εκτιμώ πως πολλές δεν θα καταφέρουν να αντέξουν. Για την ώρα πάντως ας είμαστε αισιόδοξοι. Μετά από λίγες ημέρες θα έχουμε καλύτερη εικόνα».

«Εχουμε ξεπεράσει τα όρια μας»

Ο Περικλής Σαρικούλης που διατηρεί δύο εστιατόρια στο ιστορικό εμπορικό κέντρο της Αθήνας είπε στο ethnos.gr: «Βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο των προετοιμασιών. Χρειαστήκαμε κεφάλαιο για να συντηρήσουμε τις επιχειρήσεις. Εχουμε ξεπεράσει τα όρια μας. Ακόμα κι εμείς που ως επιχείρηση είχαμε κάνει τα κουμάντα μας για μία δυσκολία έχουμε ξεπεράσει τα όρια μας. Η ζημιά ξεπερνάει τις 100.000 Ευρώ και δεν αναφέρομαι στην απώλεια του τζίρου. Γύρω στις 5.000 Ευρώ, ίσως και περισσότερο είναι το κόστος των νέων υλικών που χρειαζόμαστε για να προσαρμοστούμε στις νέες οδηγίες. Είμαστε ανήσυχοι. Ελπίζουμε η κυβέρνηση, οι Δήμοι και οι κρατικοί φορείς να σταθούν αρωγοί και να μη μας οδηγήσουν στις πόρτες των τραπεζών».

Τραπέζια και στους δρόμους

Λόγω των περιορισμών στα τετραγωνικά μέτρα κάθε πελάτη (2τ.μ.) πολλές επιχειρήσεις έχουν ζητήσει την κατανόηση και τη συμπαράσταση από τους Δήμους, την Κτηματική Υπηρεσία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που εμπλέκονται στην αδειοδότηση υπαίθριων χώρων. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του δημάρχου Καλλιθέας Δημήτρη Καρναβού που δήλωσε: «Σίγουρα πρέπει όλοι να σκύψουμε στα προβλήματα προσαρμογής των πρώτων ημερών. Οπου μπορούμε χωρίς να εμποδίζεται η διέλευση των πεζών θα είμαστε ελαστικοί με τις επιχειρήσεις που αιτούνται να βάλουν τραπεζοκαθίσματα και σε άλλους χώρους όπως πεζοδρόμια, ακόμα και στο δρόμο. Ολα θα γίνουν νόμιμα, θα βοηθήσουμε όπου μπορούμε για να δώσουμε λύσεις ως κοινωνία ώστε να μπορέσουν να ορθοποδήσουν οι επιχειρήσεις». 

Οι σημαντικότεροι νέοι κανόνες λειτουργίας

Η απόσταση από το ένα τραπέζι στο άλλο (υπολογίζεται η ακμή του) χωρίς καρέκλες πρέπει να είναι 0,70 μέτρα. Εάν μετά των δύο τραπεζιών μεσολαβεί μία καρέκλα η απόσταση μεταξύ των δύο τραπεζιών είναι 1,10 μέτρα. Εάν μεταξύ των δύο τραπεζιών μεσολαβούν δύο καρέκλες η απόσταση από τραπέζι σε τραπέζι πρέπει να είναι 1,70 μέτρα.

  1. * Κάθε πελάτης πρέπει να έχει χώρο 2 τετραγωνικών μέτρων.
  2. * Ορίζονται τα έξι (6) άτομα ως ο μέγιστος αριθμός καθήμενων ατόμων σε ένα τραπέζι.
  3. * Δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.
  4. * Καθιερώνονται αλατοπίπερα μίας χρήσης όπως και οι ατομικές μερίδες μίας χρήσης σε λάδι, ξύδι κλπ.
  5. * Οι εργαζόμενοι σερβιτόροι, μάγειρες και άλλες ειδικότητες πρέπει να φορούν αυστηρά γάντια και μάσκα ή προσωπίδες.
  6. * Οι κατάλογοι των καταστημάτων πρέπει να είναι μίας χρήσης ή πλαστικοποιημένοι που θα απολυμαίνονται ή ο τιμοκατάλογος θα κοινοποιείται στο κινητό τηλέφωνο του πελάτη μέσω QR ψηφιοποίησης.
  7. * Να αποφεύγονται οι θήκες για χαρτοπετσέτες. Χρήση συσκευασμένων ατομικών χαρτοπετσετών.
  8. * Χρήση τραπεζομάντηλων μιας χρήσης ή πλαστικά τραπεζομάντηλα, τα οποία θα τοποθετούνται λίγο πριν καθίσουν οι πελάτες. Σε περίπτωση χρήσης υφασμάτινων τραπεζομάντηλων, αυτά να πλένονται στο πλυντήριο τουλάχιστον στους 60ο C και να αποθηκεύονται σε κλειστά ερμάρια. Στην περίπτωση των πλαστικών, άμεση απολύμανση μετά τη χρήση.
  9. * Αποφυγή χρήσης κλιματιστικών, σχολαστικός καθαρισμός φίλτρων και συντήρηση των συσκευών ανακύκλωσης / ψύξης.

Αναλυτικά όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν ιδιοκτήτες, εργαζόμενοι και πελάτες:

 

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020 - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ