κορονοϊός, Γερμανία, σχολεία
Φωτογραφία αρχείου (copyright: Associated Press)

Κορονοϊός: Γιατί ήταν μονόδρομος η απόφαση για κλειστά σχολεία

Η καθηγήτρια παιδιατρικής λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου ξεκαθάρισε τον λόγο για τον οποίο οδηγηθήκαμε στο κλείσιμο των δημοτικών σχολείων

Ιδιαίτερη αναφορά στην απόφαση για το κλείσιμο των σχολείων, έκανε η καθηγήτρια παιδιατρικής λοιμωξιολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Βάνα Παπαευαγγέλου, κατά την απογευματινή ενημέρωση σχετικά με την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας. Όπως τόνισε η κυρία Παπαευαγγέλου, το κλείσιμο των σχολείων ήταν μονόδρομος προκειμένου να περιοριστεί η «κινητικότητα» που σχετίζεται με τη λειτουργία των σχολείων. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι τα μικρά παιδιά δεν συμβάλουν ιδιαίτερα στην μετάδοση του κορονοϊού.

Όπως τόνισε, η κυρία Παπαευαγγέλου, τα δημοτικά σχολεία έμειναν ανοιχτά μέχρι και την Παρασκευή «επειδή είναι καλά τεκμηριωμένο ότι τα μικρά παιδιά, και ιδιαίτερα αυτά που είναι μικρότερα των 10 ετών, μεταδίδουν στο περιβάλλον πολύ λιγότερο σε σχέση με τους έφηβους ή τους ενήλικες. Η ενδοοικογενειακή μετάδοση είναι χαμηλή, ιδιαιτερα όταν το πρώτο κρούσμα μέσα στο σπίτι είναι κάτω των 9 ετών», κάτι που αποδεικνύεται και από έρευνες.

Όπως εξήγησε η λοιμωξιολόγος «μια μεγάλη μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο και συνέθεσε τα βιβλιογραφικά δεδομένα από πολλές μελέτες και περιέλαβε δεδομένα από περισσότερες από 300 χιλιάδες άτομα, έδειξε ότι τα παιδιά κάτω των 14 ετών μεταδίδουν πολύ λιγότερο στις στενές επαφές τους σε σχέση με τους μεγαλύτερους εφήβους και τους ενήλικες» επεσήμανε η κ. Παπαευαγγέλου.

«Τα ίδια έδειξε και μια ακόμα μελέτη από την Αυστραλία όπου εκεί έγινε μια πολύ σχολαστική ιχνηλάτηση μέσα σε σχολικές μονάδες και φάνηκε ότι η πιθανότητα να μεταδώσει ένα παιδί σε ένα συμμαθητή του ή σε έναν ενήλικα του σχολικού περιβάλλοντος είναι εξαιρετικά χαμηλή, 1 στις 4.000» υπογράμμισε η λοιμωξιολόγος. «Δεν είναι γνωστό για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό» εξήγησε η κ. Παπαευαγγέλου και πρόσθεσε ότι «πιθανόν σχετίζεται με το γεγονός ότι τα παιδιά περνάνε τη λοίμωξη ασυμπτωματικά».

Μονόδρομος το κλείσιμο των σχολείων

Ωστόσο, σύμφωνα με την  Βάνα Παπαευαγγέλου, το κλείσιμο των σχολείων είναι μονόδρομος για να περιοριστεί η κινητικότητα που δημιουργούν τα ανοιχτά σχολεία. «Στη χώρα μας τα επιδημιολογικά δεδομένα άλλαξαν πολύ και με ένα τόσο επιβαρυμένο φορτίο το κλείσιμο των σχολείων ήταν μονόδρομος. Και αυτό γιατί το κύριο πρόβλημα που δημιουργούν τα ανοιχτά σχολεία είναι η κινητικότητα του πληθυσμού που συνδέεται με τη λειτουργία των σχολείων (περιλαμβάνει μετακίνηση εκπαιδευτικών με ΜΜΜ, των υπηρεσιών που υποστηρίζουν τη λειτουργία του σχολείου, και των γονέων).

«Έτσι, ενώ είναι σαφές ότι το σχολικό περιβάλλον δεν αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα για την πανδημία, τα δημοτικά αποφασίστηκε να κλείσουν με στόχο τη δραστική μείωση της κινητικότητας του πληθυσμού», τόνισε η καθηγήτρια παιδιατρικής λοιμωξιολογίας.

Όσον αφορά τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, η ίδια την χαρακτήρισε ως μια «ιδιαίτερη πρόκληση» για τα μικρά παιδιά και τους γονείς τους, διότι χρειάζονται επιτήρηση. Σημείωσε ωστόσο, ότι η παραμονή τους στο σπίτι ίσως «μία ευκαιρία για ουσιαστικό και ποιοτικό χρόνο» ανάμεσα σε παιδιά και γονείς.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ