Νέο σύστημα προσγείωσης-απογείωσης από τον Οκτώβριο στο «Μακεδονία»

Νέο σύστημα προσγείωσης-απογείωσης από τον Οκτώβριο στο «Μακεδονία»

Τελευταία Ενημέρωση
Βελτιώνεται η κατάσταση στον αεροδιάδρομο 34

Ένα  ολόκληρο βουνό πρέπει να… φαγωθεί όπως έγινε στο αεροδρόμιο της Αθήνας- στοιχίζοντας περίπου ένα δις ευρώ- για να λειτουργήσει το ραδιοβοήθημα  προσγείωσης ILS στον αεροδιάδρομο 34 του Μακεδονία, λύνοντας τα προβλήματα προσγείωσης και απογείωσης των αεροπλάνων στη Θεσσαλονίκη που παρατηρούνται λόγω ομίχλης.

Δεδομένου ότι το κόστος είναι ασύμφορο η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η Frapοrt έχουν ξεκινήσει νέες διαδικασίες  εγκατάστασης μία νέας τεχνικής η οποία θα παίρνει δορυφορικό σήμα και θα επιτρέπει στα αεροσκάφη να κατεβαίνουν ακόμη χαμηλότερα-κάτω από τα 1500 πόδια- στον αεροδιάδρομο 34.  

Το νέο σύστημα το οποίο εφαρμόζεται ήδη σε πολλά ευρωπαϊκά αεροδρόμια ονομάζεται Performance Based Navigation (PBN) θα εγκατασταθεί  στο αεροδρόμιο Μακεδονία τον Οκτώβριο του 2019 βελτιώνοντας κατά πολύ την κατάσταση όπως είπε την Τετάρτη 23/01 ο γενικός διευθυντής επιχειρησιακών λειτουργιών της Fraport Ηλίας Μαραγκάκης.

Η συγκεκριμένη τεχνική  αξιοποιεί δορυφορικό σήμα, επιτρέπει με μεγαλύτερη ακρίβεια την διαδιακασία προσέγγισης χωρίς να υπάρχει ILS και έτσι επιτρέπει στο αεροσκάφος να κατέβει ακόμη χαμηλότερα παρά τις κακές συνθήκες και εντέλει να προσγιεώνεται.  

Που οφείλονται οι συχνές καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο Μακεδονία 

Οι προσγειώσεις των αεροπλάνων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι αδύνατες όταν υπάρχει χαμηλή νέφωση και φυσάει Βαρδάρης. Δεδομένου ότι τα αεροπλάνα προσγειώνονται πάντα κόντρα στον άνεμο σε περίπτωση βοριάδων χρησιμοποιούν αναγκαστικά τον αεροδιάδρομο 34. Αυτός χωροθετείται από την πλευρά της θάλασσας και λόγω της μορφολογίας της περιοχής δεν διαθέτει σύστημα ILS 2(Δεν έχει εγκατασταθεί ILS 2 γιατί για να λειτουργήσει θα πρέπει να φαγωθεί ολόκληρο βουνό).  
Σε χαμηλή νέφωση το αεροσκάφος δεν έχει οπτική του διαδρόμου και χωρίς το ραδιοβοήθημα ILS δεν μπορεί να προσεγγίσει το αεροδρόμιο και να κατέβει βάσει κανονισμών κάτω από τα 1500 πόδια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην προσγειώνεται το αεροπλάνο και να δημιουργούνται καθυστερήσεις στις πτήσεις.  

Σύμφωνα με την Fraport το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» μπορεί να έχει προβλήματα με την ορατότητα λόγω:

•Ομίχλης: Εάν υπάρχει ομίχλη και η ορατότητα είναι κάτω από τα 500 μέτρα, τότε το αεροσκάφος δεν μπορεί να προσγειωθεί επειδή ο πιλότος δεν μπορεί να δει αρκετά μακριά μπροστά του.

• Χαμηλής νέφωσης (cloud base): Το αεροσκάφος δεν έχει οπτική του διαδρόμου αποπροσγείωσης (προς τα κάτω) λόγω της πυκνής και χαμηλής νέφωσης. Είναι σαν να σχηματίζεται μια οροφή από σύννεφα πάνω από τον διάδρομο μπλοκάροντας την προσέγγιση. 

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ