Συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ: Μετωπική εκπαιδευτικών - υπουργείου για τις αλλαγές
Eurokinissi

Συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ: Μετωπική εκπαιδευτικών - υπουργείου για τις αλλαγές

Τελευταία Ενημέρωση
Εντονες είναι οι αντιδράσεις στο πολυνοµοσχέδιο Γαβρόγλου τόσο από πανεπιστηµιακούς, που αντιτάσσονται στις συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ και τη δηµιουργία νέων τµηµάτων, όσο και από την ΟΛΜΕ

Νικολίτσα Τρίγκα - Νίκος Μάστορας

Η επόµενη µέρα της ανακοίνωσης του πολυνοµοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας φέρνει πλήθος αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα, µε τον αρµόδιο υπουργό Κωνσταντίνο Γαβρόγλου να απαντά ότι «κάνουν µόνο κριτική, και όχι προτάσεις», αλλά και να συµπληρώνει ότι δεν θα είναι υποψήφιος στις επόµενες εκλογές, γιατί είναι 72 ετών και έχει ανάγκη από µια κανονική ζωή µε την οικογένεια και τους φίλους του.

Οι περισσότερες αντιδράσεις για το πολυνοµοσχέδιο έρχονται από τα πανεπιστήµια και εστιάζουν στα νέα τµήµατα και στις συνενώσεις µε τα ΤΕΙ που συγκρότησαν τα πέντε νέα υπερπανεπιστήµια, ενώ στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση η ΟΛΜΕ -µε στήριξη και της Οµοσπονδίας Γονέων- οργανώνει απεργία την ερχόµενη Παρασκευή και συλλαλητήρια στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις, για το εξεταστικό και το νέο λύκειο.

Χθες µέλη ∆ΕΠ Τµηµάτων Ψυχολογίας από διάφορα πανεπιστήµια αντιτάχθηκαν στην ίδρυση νέων τµηµάτων και ζήτησαν να µην αυξηθεί ο αριθµός των εισακτέων σε αυτά. Σε επιστολή τους τονίζουν ότι «στα υπάρχοντα τµήµατα εισάγονται ετησίως περίπου 900 νέοι φοιτητές. Πρόκειται για έναν εξαιρετικά µεγάλο αριθµό, καθώς οι υπάρχουσες υποδοµές στα Τµήµατα Ψυχολογίας επαρκούν για την άρτια εκπαίδευση ενός σηµαντικά µικρότερου αριθµού νέων επιστηµόνων.

Η κατάσταση αυτή επιτείνεται από την αδυναµία της Πολιτείας κατά την τελευταία περίπου δεκαετία να ενισχύσει ουσιωδώς τα τµήµατα σε ανθρώπινο δυναµικό. Τα Τµήµατα Ψυχολογίας της χώρας έχουν επανειληµµένα ζητήσει τη µείωση των εισακτέων γι’ αυτό τον λόγο».

Απαντώντας, ο υπουργός δήλωσε ότι «ειδικά για την Ψυχολογία υπάρχει µεγάλη ζήτηση από τα νέα παιδιά. Το θέµα είναι αν οι καθηγητές θέλουν και άλλους στα πόδια τους. ∆εν είναι µια παροχολογία από την πλευρά της κυβέρνησης, έχουµε ήδη έργο. Για παράδειγµα, έχουµε ήδη δώσει καινούργιες θέσεις καθηγητών». Στο Πανεπιστήµιο Πελοποννήσου τα µέλη ∆ΕΠ του Τµήµατος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ετοιµάζονται για κινητοποιήσεις, καθώς, όπως λένε, «µε λύπη µας διαπιστώσαµε ότι το πολυνοµοσχέδιο για την Παιδεία που µόλις κατέθεσε η κυβέρνηση οδηγεί νοµοτελειακά στη δραµατική υποβάθµιση και στο κλείσιµο του Τµήµατος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστηµίου Πελοποννήσου.

Ετσι, ως µια πρώτη συµβολική αντίδραση, η ιστοσελίδα του τµήµατός µας (dit.uop. gr) είναι από σήµερα "µαύρη"» «Οχι» στη συγχώνευση Στο Πανεπιστήµιο Πατρών φαίνεται πως ελάχιστοι θέλουν τη συγχώνευση µε το ΤΕΙ της περιοχής. Η Σύγκλητος, µε συντριπτική πλειονότητα, είπε χθες «όχι» στη συνένωση. Κατά του σχεδίου νόµου ψήφισαν 23 µέλη της Συγκλήτου, 10 υπέρ και 1 λευκό.

Μάλιστα, η συνεδρίαση διεξήχθη σε φορτισµένο κλίµα, καθώς έξω από την αίθουσα είχαν συγκεντρωθεί περίπου 1.000 φοιτητές. Στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση οι καθηγητές εξήγγειλαν απεργία και συλλαλητήρια, αντιδρώντας στο νέο σχέδιο εισαγωγής στα ΑΕΙ, µε τις σχολές δύο ταχυτήτων και τις αλλαγές στο Λύκειο, για να πάρουν απάντηση από τον υπουργό: «Γιατί αντιδρούν; Είναι ευχαριστηµένοι µε την Γ’ Λυκείου όπως είναι σήµερα; Υπάρχουν παρατάξεις που αντιπολιτεύονται, που είναι εξαιρετικά κοµµατικοποιηµένες. Καλούμε την ΟΛΜΕ να μας πει τις προτάσεις της».

Κινητοποιήσεις ετοιμάζουν, όμως, και σύλλογοι γονέων μαθητών σε πρότυπα και πειραματικά σχολεία, διαμαρτυρόμενοι για την απουσία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα σχολεία αυτά κ.ά. Μάλιστα, οι γονείς έχουν ξεκινήσει τη συλλογή υπογραφών μέσω Ιντερνετ σε κείμενο με τίτλο «Σώστε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία πριν να είναι αργά», που έχει έως τώρα συγκεντρώσει πάνω από 3.600 υπογραφές.

Αλλο ένα πεδίο που προκαλεί αντιδράσεις είναι η αλλαγή στον τρόπο αναγνώρισης πτυχίων από κολέγια που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού. Το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών προσόντων (ΣΑΕΠ) που έως τώρα αναγνώριζε τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων αυτών καταργείται και υποχρεούται να διεκπεραιώσει μέχρι το τέλος του 2019 όλες τις εκκρεμότητες, καθώς λόγω τεράστιας γραφειοκρατίας εδώ και χρόνια έχουν συσσωρευτεί 6.000-7.000 αιτήσεις. Στη θέση του ιδρύεται υπηρεσία στο υπουργείο Παιδείας υπό το όνομα «Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας».

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, το νέο σύστημα φέρνει μια «εξαιρετικά απλή διαδικασία με βάση την οποία θα αποδεσμευτούν από αυτόν τον κυκεώνα χιλιάδες παιδιά που ταλαιπωρούνται τόσο καιρό. Δηλαδή, τα παιδιά αυτά πρέπει να μας προσκομίσουν το πτυχίο του κολεγίου. Θα μας φέρουν και ένα έγγραφο από την Αρχή Πιστοποίησης της χώρας του Πανεπιστημίου με το οποίο συνεργάζονται.

Μόλις μας το φέρουν αυτό, εμείς θα πούμε ότι δεν είναι ένα πλαστό χαρτί, πάρτε το και είτε ασκήστε το επάγγελμα είτε πηγαίνετε στο αντίστοιχο επιμελητήριο για να σας δώσει άδεια ασκήσεως εργασίας». Ωστόσο, αρκετοί φοιτητές αντιδρούν και υποστηρίζουν ότι το νομοσχέδιο «αναγνωρίζει και νομικά τους τίτλους που προσφέρουν τα τριετών σπουδών ιδιωτικά κολέγια, εξισώνοντας τα πτυχία μας με αυτά και ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την αναγνώριση και τη νομιμοποίηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης»

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ