Πρόταση για µονάδα διαχείρισης απορριµµάτων στον Ασπρόπυργο

Πρόταση για µονάδα διαχείρισης απορριµµάτων στον Ασπρόπυργο

Η δηµιουργία µονάδας που θα καίει επεξεργασµένα σκουπίδια στον Ασπρόπυργο, στο ίδιο σηµείο που λειτουργούσε εργοστάσιο ανακύκλωσης (το οποίο πήρε φωτιά τον Ιούνιο του 2015), αποτελεί την πρόταση του ∆ήµου Αθηναίων για τη µελλοντική αξιοποίηση των στερεών αποβλήτων

Το θέµα της διαχείρισης των σκουπιδιών που παράγονται στην Αθήνα συζητήθηκε χθες στο δηµοτικό συµβούλιο, όπου εµφανίστηκε και µελέτη του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

Το ζητούµενο δεν ήταν η λήψη απόφασης, αλλά το αν θα έδινε το δηµοτικό συµβούλιο εξουσιοδότηση στον δήµαρχο Γιώργο Καµίνη «για τον απαραίτητο συντονισµό ενεργειών µε την Περιφέρεια Αττικής και τον Ε∆ΣΝΑ για την προώθηση του έργου Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) στην Αττική».

Με άλλα λόγια, ο δήµαρχος θα προτείνει λύση στην Περιφέρεια και στον αρµόδιο για τα σκουπίδια σύνδεσµο (τον Ε∆ΣΝΑ, στον οποίο προεδρεύει επίσης η περιφερειάρχης) και θα ζητήσει από εκείνους να δουν εάν η πρόταση µπορεί να αδειοδοτηθεί και να προχωρήσει.

Ο εξουσιοδοτούµενος δήµαρχος, πάντως, δεν ήταν παρών στη συζήτηση, ενώ την εισήγηση ανέλαβε εν συντοµία ο αντιδήµαρχος Καθαριότητας Γ. Μπρούλιας. Ο κ. Μπρούλιας υπενθύµισε ότι ο επίσηµος περιφερειακός σχεδιασµός για τα απορρίµµατα της Αττικής προβλέπει δύο µονάδες επεξεργασίας (ΜΕΑ) στον Κεντρικό Τοµέα (δηλαδή τον ∆ήµο Αθηναίων και επτά όµορους δήµους). Συµπλήρωσε, όµως, ότι δεν υπάρχουν τέτοιοι χώροι που να ταιριάζουν µε τις ισχύουσες χρήσεις γης µέσα στον Κεντρικό Τοµέα.

Ο περιφερειακός σχεδιασµός για τα απορρίµµατα της Αττικής προβλέπει δύο µονάδες επεξεργασίας στον Κεντρικό Τοµέα

Υπενθυµίζεται ότι ως τέτοιοι χώροι περιγράφονταν τοποθεσίες στον Ελαιώνα (όπου ο δήµος κατασκευάζει Σταθµό Μεταφόρτωσης Απορριµµάτων, κόστους 10 εκατ. ευρώ) και πάνω από το Πάρκο Γουδή, στο άλλοτε εργοτάξιο του µετρό.

Μνηµόνιο συνεργασίας

Επειτα από όλα αυτά, ποιος θα αναλάβει το βάρος; Ως συνήθως η ∆υτική Αττική, που φιλοξενεί εδώ και 50 χρόνια τη χωµατερή (Ανω Λιόσια - Φυλή), καθώς και άλλες µονάδες, όπως το εργοστάσιο που πήρε φωτιά και γέµιζε δυσοσµία επί εβδοµάδες την ατµόσφαιρα σε κάθε άκρη του Λεκανοπεδίου. Για να συµβεί αυτό, ο ∆ήµος Αθηναίων έχει ήδη υπογράψει µνηµόνιο συνεργασίας µε τον ∆ήµο Ασπροπύργου, που θα διοχετεύει εκεί και τα δικά του απορρίµµατα.

Το σενάριο που προκρίνεται βάσει της µελέτης είναι να δηµιουργηθεί «µονάδα µηχανικής επεξεργασίας για ανάκτηση ανακυκλώσιµων υλικών και θερµική αξιοποίηση του υπολειπόµενου κλάσµατος» και προτιµήθηκε από τα άλλα δύο: στο πρώτο η επεξεργασία σταµατούσε στην «ανάκτηση ανακυκλώσιµων υλικών και παραγωγή κοµπόστ», ενώ στο δεύτερο περιλαµβανόταν και «παραγωγή δευτερογενούς καυσίµου µέσω της διεργασίας της βιολογικής ξήρανσης».

Σκληρή κριτική, χωρίς να λάβει απάντηση, άσκησε στην πρόταση ο δηµοτικός σύµβουλος του ΚΚΕ Στέλιος Λάµπρου, λέγοντας, µεταξύ άλλων, ότι το κόστος διάθεσης µπορεί να φθάσει τα 80 ευρώ ανά τόνο (έναντι 49 ευρώ σήµερα), µε αντίστοιχη αύξηση των δηµοτικών τελών, ότι το κόστος κατασκευής της ΜΕΑ θα φτάσει τα 140 εκατ. ευρώ και ότι, αν προχωρήσει, θα έχουν ευθύνες τόσο η Περιφέρεια όσο και ο ∆ήµος Ασπροπύργου.

Ο δήµαρχος έλαβε την εξουσιοδότηση µόνο µε τις ψήφους της δικής του παράταξης, ενώ η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ («Ανοιχτή Πόλη») ψήφισε τελικώς αποχή, διορθώνοντας την αρχική θετική ψήφο της.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ