Εκατοντάδες πολίτες θύματα απάτης μέσω sms και τηλεφωνικών κλήσεων (vid)
Μήνυμα δεν εστάλη... (AP Photo/Heng Sinith)

Εκατοντάδες πολίτες θύματα απάτης μέσω sms και τηλεφωνικών κλήσεων (vid)

Τελευταία Ενημέρωση
Επιτήδειοι φουσκώνουν τους λογαριασμούς ανυποψίαστων πολιτών με ένα... κλικ

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχεται βροχή καταγγελιών από απεγνωσμένους πολίτες που είδαν τον λογαριασμό του κινητού τους φουσκωμένο και δεν κατάλαβαν πως ένα φαινομενικά «αθώο» sms τους χρέωσε δεκάδες ευρώ. Η τσέπη των καταναλωτών αδειάζει και οι εταιρείες φαντάσματα κερδίζουν εκατομμύρια ευρώ, αφού ο καταναλωτής μπορεί να χρεωθεί από τέσσερα έως και 10 ευρώ.

Η Νότα Κωνσταντίνου, είναι μια από τους χιλιάδες συμπολίτες μας, που έχει πέσει θύμα απάτης μέσωsms. Είδε το λογαριασμό τηλεφώνου της να φουσκώνει χωρίς η ίδια να έχει στείλει ποτέ μήνυμα σε πενταψηφιους αριθμούς. «Μου χρέωσαν λεφτά χωρίς να έχω πάρει τίποτα. Μου είπαν ότι είναι από πενταψήφια» ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Open TV και την Δέσποινα Βλεπάκη. 

Η κυρία Κωνσταντίνου δεν είναι η μόνη που έπεσε θύμα απάτης. Τον τελευταίο καιρό οι καταγγελίες για εξαπάτηση καταναλωτών μέσω μηνυμάτων ή τηλεφωνημάτων πέφτουν βροχή.

«Σου λένε ότι εάν θέλεις να κερδίσεις πολλά δώρα πρέπει να συμμετάσχεις σε ένα παιχνίδι. Για να παίξεις θα πρέπει να πας σε μία ιστοσελίδα όπου εκεί θα δηλώσεις τα στοιχεία σου, το κινητό σου τηλέφωνο κλπ. Μέσα από εκεί θα αρχίσει επικοινωνία με την εταιρεία. Στη συνέχεια η εταιρεία θα σου στείλει κάποιους κωδικούς για να μπορείς να παίξεις σε αυτό το παιχνίδι. Όταν έρχονται οι κωδικοί αρχίζουν οι χρεώσεις. » λέει στο Open TV ο πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας Μανώλης Σφακιανάκης.

Ακόμη και τα μηνύματα που στέλνουν οι  εταιρείες φαντάσματα με τα οποία ενημερώνουν ότι μπορείς να απενεργοποιήσεις τη συγκεκριμένη υπηρεσία  χρεώνονται. Αυτό που πρέπει να κάνει ο καταναλωτής, σε περίπτωση που διαπιστώσει περίεργες χρεώσεις, είναι να ενημερώσει άμεσα τον συνήγορο του καταναλωτή  και την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας με την οποία συνεργάζεται, ότι είναι θύμα απάτης.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει δεχθεί εκατοντάδες καταγγελίες και έχει αντιμετωπίσει αυτά τα περιστατικά με συστάσεις, επιβολή προστίμων ακόμα και μηνυτήρια αναφορά. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα χρήματα έχουν επιστραφεί στους πολίτες. Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Συνήγορου του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης. 

Οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, στο 11188, ενώ συστήνεται από την αστυνομία να μην καταχωρούν τον αριθμό του κινητού τους σε διαδικτυακούς τόπους, αν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει τους όρους και τις προϋποθέσεις που αφορούν στην υπηρεσία που τους παρέχεται

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ