Τραγωδία στον Πόρο: Χωρίς άδεια το ελικοδρόμιο - «Ήταν θέμα χρόνου να συμβεί»
Εμπειρογνώμονες κάνουν έρευνα στο ελικοδρόμιο του Πόρου (copyright: Eurokinissi)

Τραγωδία στον Πόρο: Χωρίς άδεια το ελικοδρόμιο - «Ήταν θέμα χρόνου να συμβεί»

Τελευταία Ενημέρωση
«Περιμέναμε πότε θα συμβεί δυστύχημα», αναφέρουν χειριστές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας

Πολλά είναι τα ερωτήματα για το πώς το μοιραίο ελικόπτερο που κατέπεσε το μεσημέρι της Δευτέρας στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στον Πόρο και τον Γαλατά. Από τις πρώτες κιόλας ώρες μετά την τραγωδία με τρεις νεκρούς (δύο Ρώσους και έναν Έλληνα πιλότο) έγιναν καταγγελίες για το ελικοδρόμιο στον Γαλατά, που δεν έχει άδεια και δεν πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας. Οπως αναφέρεται, το ελικοδρόμιο λειτουργεί χωρίς άδεια και δίχως τις απαραίτητες πρόνοιες, σύμφωνα με αυτοψία του ΣΚΑΪ και καταγγελίες κατοίκων της περιοχής.

Το ελικοδρόμιο βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα καλώδια υψηλής τάσης όπου προσέκρουσε τη Δευτέρα, 28 Αυγούστου, το μοιραίο ελικόπτερο ενώ δεν έχει κατάλληλο φωτισμό ούτε σήμανση για να τα αποφύγει ο χειριστής. Το ακίνητο είναι ουσιαστικά μία αλάνα, χωρίς περίφραξη και αφύλακτη, ελεύθερα προσβάσιμη. 

Τα συγκεκριμένα καλώδια που μεταφέρουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί το νησί του Πόρου βρίσκονται σε ύψος 80-90 μέτρων από τη θάλασσα, πράγμα ιδιαίτερα επικίνδυνο για πτήσεις.

«Περιμέναμε πότε θα συμβεί!»

Για δυστύχημα που «ήταν στον προθάλαμο» και απλά περιμέναμε πότε θα συμβεί στον Γαλατά, έκανε λόγο στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος. Στάθηκε στην πολύ μικρή απόσταση ανάμεσα στο ελικοδρόμιο και τα καλώδια, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν είχε σταλεί επιστολή στον ΔΕΔΔΗΕ για την έλλειψη σήμανσης που θα ενημέρωνε τους πιλότους για την καλωδίωση. Σημείωσε ότι παγκοσμίως το 70% των ατυχημάτων και δυστυχημάτων με ελικόπτερα προκύπτει από εμπλοκή με καλώδια.

«Τα καλώδια βρίσκονταν γύρω στα 250 με 300 μετρά από το ελικοδρόμιο και το ελικόπτερο με το που σηκώθηκε, έπεσε πάνω σε αυτά», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο δήμαρχος Τροιζηνίας, Κωνσταντίνος Καραγιάννης, για την τραγωδία με τους τρεις νεκρούς. 

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το ελικοδρόμιο δεν ήταν αδειοδοτημένο και δεν ήταν ασφαλές για την προσγείωση και την απογείωση. Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι κατασκευάστηκε το 1987 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου, το οποίο περιήλθε μετά στον δήμο Τροιζήνας με τη μεταρρύθμιση «Καποδίστριας». Ο δήμος, ανέφερε, ουδέποτε ασχολήθηκε και οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν τον χώρο με δική τους ευθύνη. 

Αντιδήμαρχος Πόρου: Το ελικοδρόμιο λειτουργούσε χωρίς άδεια

Τη χωρίς άδεια λειτουργία του ελικοδρομίου επιβεβαιώνει και ο αντιδήμαρχος Πόρου, Γιώργος Κουτουζής. Ο κ. Κουτουζής μίλησε στην ΕΡΤ, όπου και δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά που δεν έχει άδεια και απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, δεν υπάρχει όμως εγκεκριμένο ελικοδρόμιο».

Όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος, «με δική τους ευθύνη οι ιδιωτικές εταιρείες και χωρίς να υπάρχει αδειοδοτούμενο ελικοδρόμιο ανεβοκατεβάζουν ελικόπτερα. Το γεγονός έχει γίνει γνωστό και έχει καταγγελθεί στις αρμόδιες Αρχές από τις δημοτικές Αρχές του νησιού, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι».

Πάντως, όλα δείχνουν πως η πτώση του ελικοπτέρου δεν έγινε λόγω ανθρώπινου λάθους αλλά οφείλεται σε μηχανική βλάβη. 

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ