μαθητές
(EUROKINISSI / ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΟΣ)

Έλληνες μαθητές - Pisa: Τεράστιο ποσοστό δεν αντεπεξέρχεται ούτε στα βασικά

Τελευταία Ενημέρωση
Λεπτομερής παρουσίαση και επεξεργασία των αποτελεσμάτων της μεγάλης, διεθνούς εκπαιδευτικής έρευνας του ΟΟΣΑ δίνει σημαντικές απαντήσεις

Κάθε φορά που ανακοινώνονται τα αποτελέσματα του διεθνούς προγράμματος PISA, της μεγάλης έρευνας που κάνει ο ΟΟΣΑ σε 15χρονους μαθητές από τα κράτη-μέλη του και από δεκάδες άλλες χώρες, τα αποτελέσματα για τη χώρα μας είναι περίπου ίδια. 

Σε αυτές τις κοινές εξετάσεις, οι Έλληνες μαθητές δεν τα πηγαίνουν καθόλου καλά. Μάλιστα, από το 2000, οπότε συμμετέχουμε ως χώρα σε αυτό τον θεσμό, είμαστε συνεχώς κάτω από τη βάση.

Στις 3 Δεκεμβρίου του 2019, όταν θα ανακοινωθούν και επισήμως τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας του 2018, αναμένεται να συμβεί το ίδιο. Αυτά είναι γνωστά και αναμενόμενα.

Αυτό το οποίο δεν είναι γνωστό στο ευρύ κοινό είναι ότι η συγκεκριμένη έρευνα, εκτός από ύλη σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, περιέχει και άλλα πράγματα.

Όπως αναφέρει η διαΝΕΟσις, Συγκεκριμένα, οι μαθητές που συμμετέχουν (περίπου 5.500 15χρονοι από όλη την Ελλάδα, αντιπροσωπευτικό πανελλαδικό δείγμα) απαντούν και σε ένα ερωτηματολόγιο που αφορά τους ίδιους, τις ζωές τους και την εμπειρία τους στο σχολείο. Απαντούν σε ερωτήσεις για το πόσα βιβλία υπάρχουν στο σπίτι τους, το αν τρώνε πρωινό, τη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία έφτασαν οι γονείς τους, το αν παίζουν videogames και πόσο, το αν κάνουν ιδιαίτερα ή φροντιστήριο, το αν αθλούνται.

Ταυτόχρονα, άλλο ερωτηματολόγιο συμπληρώνουν και οι διευθυντές των σχολείων τους, απαντώντας σε ερωτήσεις για τις υποδομές και τις ελλείψεις του κάθε σχολείου.

Τα αποτελέσματα λίγο-πολύ γνωστά: ο μέσος όρος των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών είναι χαμηλότερος από ό,τι των μαθητών των περισσότερων ανεπτυγμένων χωρών, ενώ ένα τεράστιο ποσοστό δεν μπορεί να αντεπεξέλθει ούτε στα βασικά.

Η διαΝΕΟσις, λοιπόν, δημοσιεύει σήμερα μια λεπτομερή μελέτη πάνω στα αποτελέσματα της PISA του 2015, τα πιο πρόσφατα πλήρη δεδομένα που είναι διαθέσιμα.

Ενδεικτικά, στην κατανόηση κειμένου, στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση, συγκρινόμενη με την Εσθονία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα.

Παράλληλα, το ποσοστό των πολύ καλών μαθητών στη χώρα μας, όπως αναφέρει η διαΝΕΟσις, είναι πάρα πολύ χαμηλό -μόλις το 2,1% του συνόλου στις φυσικές επιστήμες, για παράδειγμα. Το αντίστοιχο ποσοστό στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 7,7%, στην Εσθονία 13,5% και στη Σιγκαπούρη το ιλιγγιώδες 24%. 

0.jpg

Στη χώρα μας μόνο το 0,9% των μαθητών κατόρθωσαν να βρεθούν στις δύο ανώτερες βαθμίδες και στα τρία θέματα που εξετάστηκαν.

 

Η ως άνω μελέτη πραγματοποιήθηκε από μια ομάδα ερευνητών, με τον συντονισμό και την επιμέλεια της Επικ. Καθηγήτριας του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Χρύσας Σοφιανοπούλου, που είναι η εθνική συντονίστρια του PISA στον ΟΟΣΑ.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020 - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ