Εντυπωσιακός ο νέος γυάλινος θόλος 400τ.μ.της Βουλής (pics)

Εντυπωσιακός ο νέος γυάλινος θόλος 400τ.μ.της Βουλής (pics)

Τελευταία Ενημέρωση
Η νέα γυάλινη ενεργειακή στέγη που εγκαταστάθηκε πάνω από το βιτρό της οροφής έλυσε τα χρόνια προβλήµατα συντήρησης και στεγάνωσης που αντιµετώπιζε το Κοινοβούλιο

Ανεβαίνοντας στην ταράτσα ενός από τα πιο ιστορικά κτίρια της Αθήνας, στο Μέγαρο της Βουλής, η κολοσσιαία νέα µηχανική και αρχιτεκτονική παρέµβαση είναι το πρώτο πράγµα που τραβάει το βλέµµα. Η υπερσύγχρονη γυάλινη στέγη που εγκαταστάθηκε πάνω από το χαρακτηριστικό βιτρό της οροφής της Ολοµέλειας στη διάρκεια του καλοκαιριού -σε µια επιχείρηση πρωτοφανούς µεγέθους, δυσκολίας και επικινδυνότητας- έρχεται σε αντίθεση µε το σχεδόν ανέπαφο εδώ και έναν αιώνα νεοκλασικό, το οποίο έχει πλέον αναβαθµιστεί αισθητικά, λειτουργικά και ενεργειακά.

Η 400 τ.µ. οροφή (υαλοπέτασµα αλουµινίου) δεν λύνει µόνο τα προβλήµατα στεγάνωσης, τα οποία ταλαιπωρούσαν εδώ και χρόνια τους εργαζοµένους εντός της Ολοµέλειας σε περιόδους έντονων βροχοπτώσεων. «Συγχρόνως βελτιώνει τον φωτισµό και τον αερισµό στην αίθουσα της Ολοµέλειας», όπως εξήγησαν στο «Εθνος» εκπρόσωποι της τεχνικής υπηρεσίας που µας συνόδευσαν στην ταράτσα του µεγαλύτερου νεοκλασικού κτιρίου της Αθήνας.

Από την πρώτη ηµέρα τα σχόλια των βουλευτών ήταν ιδιαίτερα θετικά για το εντυπωσιακό αποτέλεσµα που προέκυψε από τη νέα κατασκευή, η οποία σε ύψος περίπου 20 µ. προστατεύει την Ολοµέλεια και το ιστορικό βιτρό, και επιτρέπει στο φυσικό φως να φτάνει στα έδρανα του Κοινοβουλίου. «Πρόκειται για ένα από τα σηµαντικότερα έργα συντήρησης και αποκατάστασης που έχουν γίνει στο Μέγαρο της Βουλής, µετά την τροποποίησή του σε Κοινοβούλιο το 1934» δήλωσε στο «Έθνος» εκπρόσωπος της τεχνικής υπηρεσίας.

vouli2.jpg
sm_r757221_8.jpg

«Είµαστε περήφανοι που κατακτήσαµε µια θέση στην ιστορία αυτού του κτιρίου» δήλωσε, από την πλευρά του, ο διευθυντής του έργου, πολιτικός µηχανικός της αναδόχου εταιρείας ΕΡΓΟΣΥΝ, Ιωάννης Μπουλούγαρης. Χαρακτήρισε, µάλιστα, «άθλο» το κολοσσιαίο έργο που επιτεύχθηκε κάτω από αντίξοες συνθήκες, µε µεγάλη επικινδυνότητα λόγω της δυσκολίας πρόσβασης και σε πολύ λίγο χρόνο (ο κύριος όγκος έλαβε χώρα πρώτα το Πάσχα και, στη συνέχεια, κατά τη θερινή διακοπή των κοινοβουλευτικών εργασιών, ενώ ένα τέτοιο έργο θα απαιτούσε περίπου έναν χρόνο για την ολοκλήρωσή του). «Όλη η οµάδα του έργου έδωσε, βέβαια, τον καλύτερό της εαυτό για την πλήρη και επιτυχή ολοκλήρωση του έργου» σχολίασε ο πολιτικός µηχανικός.

Συνολικά 86 άτοµα, µηχανικοί, επιστηµονικό και τεχνικό προσωπικό, µεταξύ των οποίων ειδικά εκπαιδευµένοι εναερίτες δεµένοι µε σκοινιά και ζώνες ασφαλείας, µε τη βοήθεια ενός γερανού ύψους 65 µ. και µιας µοναδικής γερανογέφυρας 30 µ., συντόνισαν και εκτέλεσαν «βαριές εργασίες 15-20 µ. πάνω από την αίθουσα της Ολοµέλειας και σε απόσταση αναπνοής από το βιτρό που φαίνεται από το εσωτερικό της αίθουσας και τους ιστορικούς διακόσµους» µας περιέγραψε ο πολιτικός µηχανικός της ΕΡΓΟΣΥΝ.

Οι καταιγίδες του Ιουλίου δυσκόλεψαν τις εργασίες, αφού το ειδικά εκπαιδευµένο προσωπικό έπρεπε να αφαιρεί ένα ένα τα υπάρχοντα τζάµια, φροντίζοντας να στεγάζει προσωρινά το δώµα µέχρι να τοποθετηθούν οι νέοι υαλοπίνακες, ώστε να προστατεύει το βιτρό και την αίθουσα της Ολοµέλειας από το νερό της βροχής. Εκτός από την τοποθέτηση των τρίπλεξ, anti-burglary (υψίστης ασφαλείας) υαλοπινάκων πάχους 44 χιλιοστών που αντικατέστησαν την παλιά γυάλινη στέγη, το κόστους 1,287 εκατ. ευρώ έργο, το οποίο ολοκληρώθηκε τον περασµένο Οκτώβριο, περιελάµβανε την αποκατάσταση και την ενίσχυση του µεταλλικού φορέα και των περιµετρικών δοκών στο «δώµα» πάνω από το βιτρό, καθώς και την κατασκευή νέων συστηµάτων επισκεψιµότητας και συντήρησης εσωτερικά και εξωτερικά της στέγης (κυλιόµενα φορεία και διάδροµοι οροφής, κυλιόµενες ράµπες).

 Μέχρι σήµερα τα προβλήµατα συντήρησης και στεγάνωσης αντιµετωπίζονταν µε προσωρινές λύσεις, όπως είναι η τοποθέτηση κουβάδων πάνω από το βιτρό που κατασκευάστηκε κατά τη µετατροπή των Παλαιών Ανακτόρων σε Κοινοβούλιο και η εφαρµογή χυτής πολυουρεθάνης για στεγάνωση, η οποία, όµως, εµπόδιζε το φως να περάσει στην Ολοµέλεια.

vouli1.jpg

Νερά στα έδρανα

Τον προηγούµενο χειµώνα είχε σηµάνει συναγερµός όταν το νερό της βροχής έσταζε πάνω σε έδρανα του ΚΚΕ και επιστρατεύθηκαν καλύµµατα για να προστατευθούν τα ακριβά µηχανήµατα του νέου συστήµατος ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, ενώ πριν από περίπου πέντε χρόνια οι αδυναµίες της κατασκευής αποκάλυψαν την επικινδυνότητά της: Υπάλληλος της τεχνικής υπηρεσίας βρέθηκε να αιωρείται πάνω από την Ολοµέλεια, όταν τµήµα της οροφής υποχώρησε από το βάρος του νερού της βροχής.

Αναµφισβήτητα η σύγχρονη από ενεργειακής και λειτουργικής άποψης γυάλινη οροφή θα προσθέσε πολλές δεκαετίες ζωής στο µεγαλύτερο νεοκλασικό της πρωτεύουσας. Ωστόσο, η ενεργειακή αναβάθµιση είναι το µεγάλο στοίχηµα της τεχνικής υπηρεσίας, η οποία σχεδιάζει µια σειρά από νέα έργα που θα ολοκληρώσουν το «πράσινο λίφτινγκ» που επιχειρείται και θα συµβάλλουν σηµαντικά στην εξοικονόµηση ενέργειας.

Η µελέτη «Ενεργειακής αναβάθµισης του Μεγάρου της Βουλής των Ελλήνων» αποτελείται από δύο έργα. «Το πρώτο (“Προµήθεια ηλεκτροµηχανολογικού εξοπλισµού ψυχροστασίου”) δηµοπρατήθηκε και βρισκόµαστε εν µέσω διαγωνιστικής διαδικασίας. Το δεύτερο υποέργο (“Oι κύριες εργασίες ενεργειακής αναβάθµισης”) πρόκειται να δηµοπρατηθεί άµεσα» ανέφερε στο «Έθνος» η τεχνική υπηρεσία του Κοινοβουλίου. Νέες ηλεκτροµηχανολογικές εγκαταστάσεις, η αντικατάσταση των κουφωµάτων και η τοποθέτηση θερµοµόνωσης στο δώµα θα µετατρέψουν το ιστορικό µέγαρο σε ένα σύγχρονο κτίριο που θα έχει µειωµένο αποτύπωµα διοξειδίου του άνθρακα και θα ανεβεί κατά µία ενεργειακή κατηγορία

sm_r757221_18.jpg
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ