«Ελευθέριος Βενιζέλος»: Η αιτία της πυρκαγιάς - Πώς σώθηκαν 1.000 ζωές
Το κλιματιστικό ενός φορτηγού ψυγείου ευθύνεται για την πυρκαγιά στο γκαράζ του πλοίου στις 28 Αυγούστου 2018🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋
Ενα χρόνο μετά την πυρκαγιά που ξέσπασε στο οχηματαγωγό «Ελευθέριος Βενιζέλος» δόθηκε στη δημοσιότητα η προσωρινή έκθεση διερεύνησης του ναυτικού ατυχήματος που συγκλόνισε το πανελλήνιο.
Σύμφωνα με την αρμόδια Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΛΥΔΝΑ) η πυρκαγιά ήταν αποτέλεσμα του βραχυκυκλώματος σε κλιματιστικό φορτηγού ψυγείου και στη συνέχεια επεκτάθηκε ραγδαία στα παρακείμενα φορτηγά. Η έκθεση αναφέρει επίσης πως «λόγω της συνεχής λειτουργίας του συστήματος Drencher, της αποτελεσματικής ψύξης των παρακείμενων χώρων και της άμεσης επέμβασης της πυροσβεστικής Υπηρεσίας η φωτιά δεν επεκτάθηκε σε άλλους χώρους του πλοίου», δηλαδή με άλλα λόγια οι υποδομές του πλοίου άντεξαν και δεν είχαμε μία μεγάλη ναυτική τραγωδία.
«Από τα μέχρι και σήμερα συλλεχθέντα στοιχεία, η διερεύνηση επικεντρώνεται στην πρόκληση βραχυκυκλώματος στην ψυκτική εγκατάσταση φορτηγού ψυγείου,η οποία λειτουργούσε κατά την διάρκεια του ταξιδίου μέσω του δικτύου παροχής ηλεκτρικού ρεύματος του πλοίου. Ως αποτέλεσμα του ανωτέρω βραχυκυκλώματος ήταν η φωτιά να επεκταθεί ραγδαία στα παρακείμενα φορτηγά οχήματα που βρίσκονταν στο συγκεκριμένο χώρο, κυρίως λόγο των κοντινών αποστάσεων κατά την φόρτωσής τους, της απουσίας πυραντοχής προστασίας των καλυμμάτων αυτών, και του εύφλεκτου φορτίου τους (ξυλεία, πλαστικά, είδη γενικού εμπορίου κτλ). Λόγω της συνεχής λειτουργίας του συστήματος Drencher, της αποτελεσματικής ψύξης των παρακείμενων χώρων και της άμεσης επέμβασης της πυροσβεστικής Υπηρεσίας η φωτιά δεν επεκτάθηκε σε άλλους χώρους του πλοίου», αναφέρει μεταξύ άλλων η έκθεση.
Το «Ελευθέριος Βενιζέλος» είχε αποπλεύσει το βράδυ από το λιμάνι του Πειραιά με 875 επιβάτες, 81 φορτηγά, 155 ΙΧ, 3 λεωφορεία, 34 δίκυκλα και 140 μέλη πληρώματος. Περίπου μιάμιση ώρα αργότερα αργότερα και ενώ βρισκόταν εν πλω, εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο Γκαράζ Νο3 ανατολικά της Ύδρας.
Το πλοίο διέκοψε το ταξίδι του και, συνοδεία σκαφών του Λιμενικού, άλλου επιβατηγού πλοίου και φρεγάτας του Πολεμικού Ναυτικού, επέστρεψε στον πειραιά τα ξημερώματα όπου και ξεκίνησε η επιχείρηση εκκένωσης των επιβατών, η οποία ολοκληρώθηκε περίπου τρεις ώρες αργότερα με επιτυχία.
Η πυρκαγιά αντιμετωπίστηκε αρχικά από το πλήρωμα και, μετά τον κατάπλου στο λιμάνι του Πειραιά, με την συνδρομή της Πυροσβεστικής.
Η επιχείρηση κατάσβεσης είχε διάρκεια συνολικά 5 ημέρες κυρίως λόγο του ιδιαιτέρως υψηλού θερμικού φορτίου που αναπτύχθηκε (περί τους 500 βαθμούς Κελσίου) αλλά και της περιορισμένης πρόσβασης στου χώρους των γκαράζ.
Το πλοίο αναχώρησε ρυμουλκούμενο την 4η Σεπτεμβρίου 2018 με προορισμό την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος
Τράπεζες: Διπλασιάζεται το όριο για τις φτηνές προμήθειες σε πληρωμές με POS - Τι θα πεί ο Μητσοτάκης
Πούτιν: Η Ρωσία αναπτύσσεται κόντρα στις κυρώσεις της Δύσης – Είμαστε αντιμέτωποι με παγκόσμια αντιπαράθεση
Αναστάτωση στο μετρό Θεσσαλονίκης: Συρμός ακινητοποιήθηκε λόγω βλάβης – Επιβάτες περπατούσαν στη σήραγγα
Αλόννησος: 12 χρόνια κάθειρξη σε χοροδιδάσκαλο που ασέλγησε σε 18χρονο ΑμεΑ
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr