Υπουργείο Υγείας: Τα δύο μέτρα στα νοσοκομεία που ξεκινούν τον Ιούλιο - Τι θα αλλάξει σε φάρμακα και αναμονές
Σημαντικές παρεμβάσεις έρχονται στο ΕΣΥ🕛 χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά ┋ 🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

Τις επόμενες ημέρες, στις αρχές Ιουλίου, αναμένεται να ξεκινήσει η εφαρμογή δύο μέτρων στα δημόσια νοσοκομεία, τα οποία θα βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των ασθενών ενώ θα περιορίσουν και τις άσκοπες δαπάνες στο ΕΣΥ.
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του υπουργού υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, το ένα μέτρο θα αφορά στη δυνατότητα για ψηφιακή παρακολούθηση της αναμονής στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) μέσω του MyHealth app και το δεύτερο μέτρο αφορά στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση των φαρμάκων μέσα στο ΕΣΥ.
Ειδικότερα τον Ιούλιο αναμένεται να γίνει η σύνδεση του MyHealth app με το «βραχιολάκι» στα «Επείγοντα» των νοσοκομείων, ώστε να μπορούν οι πολίτες να βλέπουν στο κινητό τους την αναμονή.
Όπως έχει προαναγγείλει ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, η νέα υπηρεσία θα τεθεί σε λειτουργία ώστε οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τους χρόνους αναμονής στα Επείγοντα των νοσοκομείων, τόσο κατά την παραμονή τους σε αυτά, όσο και πριν ακόμη ξεκινήσουν για να τα επισκεφθούν. Μέσω του MyHealth app οι χρήστες θα μπορούν να βλέπουν τους μέσους χρόνους αναμονής στα ΤΕΠ κάθε νοσοκομείου και να επιλέγουν πού θα απευθυνθούν ανάλογα με την κίνηση που καταγράφεται εκείνη τη στιγμή.
Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση στα νοσοκομεία
Ταυτόχρονα από την 1η Ιουλίου αναμένεται να ξεκινήσει και η εφαρμογή της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα δημόσια νοσοκομεία, στο πλαίσιο ενός ενιαίου ψηφιακού συστήματος ελέγχου της φαρμακευτικής δαπάνης.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης έχει επισημάνει ότι μέσω του νέου συστήματος θα καταγράφεται με μεγαλύτερη ακρίβεια η χορήγηση θεραπειών, οι λόγοι συνταγογράφησης, καθώς και οι διαφοροποιήσεις στη χρήση συγκεκριμένων σκευασμάτων, με στόχο τον καλύτερο έλεγχο και τον εξορθολογισμό του συστήματος υγείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για ένα έργο που θα υλοποιηθεί με τη συμβολή της ΗΔΥΚΑ που ανέλαβε τα ψηφιακά συστήματα στα νοσοκομεία και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σήμερα η διαχείριση των φαρμάκων εντός των νοσοκομείων παραμένει σε μεγάλο βαθμό «γκρίζα ζώνη», καθώς για χρόνια η συνταγογράφηση γινόταν χωρίς κεντρικό μηχανισμό ελέγχου και με διαφορετικό καθεστώς από εκείνο που ισχύει για τα φάρμακα υψηλού κόστους ή της κοινότητας στα ιδιωτικά φαρμακεία.
Η απουσία ενιαίου συστήματος είχε ως συνέπεια την αδυναμία εφαρμογής αποτελεσματικών μέτρων συγκράτησης της δαπάνης, οδηγώντας σε υπερβάσεις και σε ένα στρεβλό μοντέλο υποχρεωτικών επιστροφών (clawback) από τις φαρμακευτικές εταιρείες. Παράλληλα, η έλλειψη ελέγχου εκτιμάται ότι εντείνει τον κίνδυνο ελλείψεων, με άμεσες επιπτώσεις στην πρόσβαση των ασθενών στις αναγκαίες θεραπείες.
«Έχουν ιδιοτελή στόχευση»: «Θύελλα» για τις παραλίες στην Αττική που κρίθηκαν ακατάλληλες - Ποιοι και γιατί αντιδρούν
Φονικός καύσωνας στην Ευρώπη: Σαρώνει το φαινόμενο της υδροπληξίας - 74 θάνατοι από πνιγμό στη Γαλλία, νεκρός 6χρονος στη Γερμανία
Βορίδης: Ελπίζω ο Σαμαράς να μην κάνει νέο κόμμα - Αντιφατική η αντιπολίτευση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση
Nέα αμερικανική επίθεση στο Ιράν και απειλές Τραμπ κατά της Τεχεράνης – Ιρανικά πλήγματα σε Κουβέιτ και Μπαχρέιν
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr




