• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Μεγάλο δέντρο έπεσε πάνω σε αυτοκίνητα στη Θεσσαλονίκη - Δείτε εικόνεςΑπόπειρα δολοφονίας Λάλα: Ραγδαίες εξελίξεις - Ψάχνουν στην Κρήτη καταδικασμένο για την απαγωγή του ΠαναγόπουλουΚόντρα Τζανακόπουλου - Καιρίδη: «Μήπως να μου δώσετε έξι νούμερα μπας και κερδίσω κάνα Τζόκερ;» - «Δεν μας παρατάς, δημαγωγέ!»Ποινική δίωξη για κακουργηματική απιστία κατά του Αχιλλέα Μπέου και υπηρεσιακών στελεχών του δήμου Βόλου
δημοφιλές τώρα: Έρχεται η μεγαλύτερη ηλιακή έκλειψη των τελευταίων 100 ετών - Πότε, πού και πώς να τη δείτε
Homepage ┋   Ιστορία   ┋   29.09.2021 17:09
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Προσπάθησαν, αλλά το τρένο δεν σταματούσε📌 «Σκηναί αλλοφροσύνης»📌 Η μοίρα τους «σκότωσε» λίγα χρόνια μετά!

Σαν σήμερα 30 Σεπτεμβρίου γίνεται το πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα

30 Σεπτεμβρίου του 1968 και δυο αμαξοστοιχίες συγκρούονται στο Δερβένι Κορινθίας. Ήταν το πιο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ελλάδα με 34 νεκρούς και πάνω από 100 τραυματίες.

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Copyright YouToube
Copyright YouToube

Είναι 30 Σεπτεμβρίου του 1968. Στην Ελλάδα δικτατορία. 
Δύο αμαξοστοιχίες, ασφυκτικά γεμάτες από ψηφοφόρους, επέστρεφαν στην Αθήνα και τον Πειραιά από την Κυπαρισσία με μιάμιση ώρα διαφορά μεταξύ τους. Στα βαγόνια κάθε τρένου, κατάκοποι 2500 επιβάτες – ετεροδημότες γρίζουν από εκλογική διαδικασία.

ΙΣΤΟΡΙΑ26.09.2020 14:49
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι, η αιμομιξία και μια στυγερή δολοφονία
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Δερβένι, η αιμομιξία και μια στυγερή δολοφονία

Το χουντικό καθεστώς είχε διοργανώσει δημοψήφισμα - παρωδία για την έγκριση νέου Συντάγματος. Η αμαξοστοιχία «304» αφού στάθμευσε στον σταθμό του Δερβενίου και πήρε επιβάτες, συνέχισε το δρομολόγιο της, αλλά λίγα μέτρα πιο κάτω ακινητοποιήθηκε. Ειπώθηκε τότε ότι κάποιος είχε τραβήξει το μοχλό κινδύνου. Γράφτηκαν πολλά για τη λεπτομέρεια που οδήγησε στην τραγωδία: «Ένας ναύτης λιποθύμησε και πανικόβλητη μια γυναίκα τράβηξε τον μοχλό κινδύνου. Μια ηλικιωμένη λιποθύμησε, μια ετοιμόγεννη γυναίκα λιποθύμησε…». Όποιος κι αν είχε λιποθυμήσει τα λεπτά που ακολούθησαν έφεραν τον θάνατο!

Το δεύτερο τρένο, η «Υπερταχεία», που έκανε στάσεις μόνο σε κεντρικούς σταθμούς, πέρασε το σταθμό του Δερβενίου, χωρίς να σταματήσει.

Προσπάθησαν, αλλά το τρένο δεν σταματούσε

Όπως έγραψε η εφημερίδα «Πελοπόννησος» οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι είχαν πιάσει την κουβέντα και η αμαξοστοιχία 306 κινούνταν με ταχύτητα, μεγαλύτερη των 50 χιλιομέτρων. Δεν είδε κανείς το προειδοποιητικό σήμα που είχε τοποθετηθεί. Όταν οι μηχανοδηγοί της 306 αντιλήφθηκαν την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία ήταν αργά. Προσπάθησαν να σταματήσουν το τρένο, αλλά απέτυχαν. Η μηχανή της 306 έπεσε πάνω στο τελευταίο βαγόνι της 304, το οποίο μεταβλήθηκε σε μια άμορφη μάζα ,ενώ τρία ακόμα βαγόνια εκτροχιάστηκαν.  Οι δείκτες του ρολογιού έδειχναν 18.50, όταν ακούστηκε το μεγάλο «μπαμ» σε ολόκληρο το χωριό, το Δερβένι. Οι κάτοικοι πίστεψαν στην αρχή ότι τρένο έπεσε στον ποταμό Ζαχολίτικο και έτρεξαν να βοηθήσουν. Τους περίμενε ένας εφιάλτης! Λίγη ώρα μετά τη σύγκρουση στρατιώτες του Μηχανικού από το Λουτράκι, αστυνομικοί, γιατροί και νοσηλευτές έφτασαν στο σημείο της τραγωδίας. Απολογισμός 34 νεκροί και 125 τραυματίες!

«Σκηναί αλλοφροσύνης»

Οι εφημερίδες της εποχής περιγράφουν τραγικές εικόνες από το σημείο του δυστυχήματος. Η «Πελοπόννησος» είναι γλαφυρή και αποκαλυπτική: «Η πρόσκρουση ήταν βίαιη καθώς το τελευταίο βαγόνι στο οποίο έπεσε η μηχανή μεταβλήθηκε σε άμορφη μάζα, ενώ τρία ακόμη βαγόνια εκτροχιάστηκαν και ανατράπηκαν. Οι φωνές των έντρομων επιβατών και οι επικλήσεις των παγιδευμένων για βοήθεια προκαλούν σύγχυση και πανικό. Επρόκειτο αναμφισβήτητα για την πιο τραγική νύχτα που έζησε η περιοχή μεταπολεμικά. Σκηναί αλλοφροσύνης επακολούθησαν, καθ’ ον χρόνο πολλοί μη τραυματισθέντες επεχείρουν να πηδήσουν δια των παραθύρων των οχημάτων. Η τραγωδία έπαιρνε ακόμα πιο οδυνηρές διαστάσεις από τις φωνές των συγγενών, που καλούσαν τους δικούς τους να δώσουν, μέσα σε κείνο το πανδαιμόνιο της συγχύσεως και του πανικού, απάντηση αν ζουν, αν βρίσκονται μέσα στο μοιραίο τραίνο ή κάπου εκεί κοντά».

Η μοίρα τους «σκότωσε» λίγα χρόνια μετά!

Να σημειώσουμε ότι δυο από τους επιβάτες της μοιραίας αμαξοστοιχίας, λίγα χρόνια αργότερα απασχόλησαν τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων καθώς πρωταγωνίστησαν σε ένα από τα πιο στυγερά εγκλήματα. Τα ετεροθαλή αδέρφια, Ιωάννης Τ. και Ελένη Μ., μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, έκαναν να συναντηθούν τουλάχιστον δέκα χρόνια. Όταν βρέθηκαν σύναψαν ερωτική σχέση, η οποία έληξε με τη δολοφονία της κοπέλας.

Τέλος σήμερα είναι: Η Διεθνής Ημέρα Μετάφρασης και Διερμηνείας, η Ημέρα Μνήμης των Εθνικών μας Ευεργετών και η 
Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας.

Διαβάστε ακόμη

Απόπειρα δολοφονίας Λάλα: Ραγδαίες εξελίξεις - Ψάχνουν στην Κρήτη καταδικασμένο για την απαγωγή του Παναγόπουλου

Αυτοί είναι οι δικαιούχοι για τα δωρεάν φάρμακα της παχυσαρκίας - Τι προβλέπει το ΦΕΚ

Τραμπ στο Politico: Η Ουκρανία να πάει σε εκλογές - Η Μόσχα σε ισχυρότερη διαπραγματευτική θέση

Η Μίνα Αρναούτη δηλώνει απογοήτευση για την αποζημίωση - «Τα λεφτά που ορίστηκαν τα χρωστάω ήδη»

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • τρένο
  • σιδηροδρομικό δυστύχημα
  • νεκροί
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr