μαρίνα Αλίμου
Φωτογραφία αρχείου

Ελπίδες για δυναμικό restart του γιώτινγκ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Η αποτελεσματική διαχείριση της υγειονομικής κρίσης από την κυβέρνηση και τα θετικά σχόλια που απέσπασε η χώρα μας διεθνώς εκτιμάται πως αλλάζουν τα δεδομένα για τον ελληνικό τουρισμό

Προσδοκίες για δυναμικό restart, ακόμη και κάτω από αυτές τις αντίξοες συνθήκες αρχίζουν να γεννιούνται στην αγορά του επαγγελματικού γιώτινγκ. Η αποτελεσματική διαχείριση της υγειονομικής κρίσης από την κυβέρνηση και τα θετικά σχόλια που απέσπασε η χώρα μας διεθνώς εκτιμάται πως αλλάζουν τα δεδομένα για τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος μπορεί να διεκδικήσει κάτι καλύτερο τη φετινή χρονιά που εν πολλοίς θεωρείται χαμένη.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος μιλώντας στην «Ημερησία» αναφέρει πως με την κατάλληλη διαφήμιση και προβολή, η οποία θα επικεντρώνεται στην ασφάλεια που προσφέρουν οι διακοπές με σκάφος, μπορεί να συμβάλουν ακόμη και τώρα στην αναθέρμανση των κρατήσεων. Βέβαια, όπως λέει, η αναζωπύρωση της ζήτησης για ναυλώσεις συνδέεται με το άνοιγμα των συνόρων και την επανεκκίνηση των διεθνών πτήσεων, οι οποίες στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αρχίζουν στις 15 Ιουνίου και στα περιφερειακά αεροδρόμια την 1η Ιουλίου. 

antonis_stelliatos.jpg
Αντώνης Στελλιάτος

«Η εξαιρετική δουλειά των υπουργείων Υγείας και Πολιτικής Προστασίας αλλά και του ΕΟΔΥ όσον αφορά στην αντιμετώπιση της πανδημίας μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα για την φετινή τουριστική σεζόν. Η χώρα μας είναι μεταξύ των τριών χωρών με τα λιγότερα κρούσματα στον κόσμο και ειδικά στα νησιά τα κρούσματα μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού», σημειώνει χαρακτηριστικά. Ο κ. Στελλιάτος επισημαίνει ότι η Ένωση συνεργάζεται στενά και επί καθημερινής βάσης με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη και τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, Νίκο Χαρδαλιά και τα επιτελεία τους, προκειμένου την εξεύρεση λύσης για ένα «δίκαιο, γρήγορο και αποδοτικό restart του ελληνικού γιώτινγκ» με στόχο την επανεκκίνηση των ναυλώσεων που σήμερα είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Υπολογίζεται ότι οι ακυρώσεις των κρατήσεων μετά το ξέσπασμα της πανδημίας φθάνουν στο 90% ενώ πολλοί επιχειρηματίες του κλάδου εξετάζουν το ενδεχόμενο να μην «ανοίξουν» ναυτολόγια τη φετινή σεζόν και να διατηρήσουν τα σκάφη τους, αγκυροβολημένα σε κάποια μαρίνα. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με τους ξενοδόχους, οι οποίοι ελλείψει κρατήσεων θα κρατήσουν κλειστές τις μονάδες τους. Κομβικό ρόλο στον περιορισμό των απωλειών θα παίξει η κατά το δυνατόν περισσότερο επιμήκυνση της σεζόν τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. Κάτι που σύμφωνα με τον κ. Στελλιάτο θα βοηθήσει να καλυφθούν οι απώλειες τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο. Στην προσπάθεια αυτή, εξετάζεται και το ενδεχόμενο να δοθούν κίνητρα για την προσέλκυση Ελλήνων τουριστών για διακοπές με ιστιοπλοϊκά και καταμαράν. 

Η «επιστράτευση» του εσωτερικού τουρισμού θα έδινε μια ανάσα και θα συνέβαλε στην αναζωπύρωση της κίνησης.  

Θετική εξέλιξη στο «γκρίζο τοπίο», αποτελεί και η απόφαση της κυβέρνηση να διατηρήσει την έκπτωση του 50% στον ΦΠΑ των ναύλων. Ύστερα από εκτεταμένες διαπραγματεύσεις οι συναρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης και υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος και τη Γενική Γραμματέα Εσόδων, Αθηνά Καλύβα και πείσθηκαν και συμφώνησαν να ανασταλεί η προηγούμενη ΚΥΑ. Παράλληλα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις της πανδημίας, η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού διεκδικεί και έκπτωση στα τέλη ελλιμενισμού κατά περίπου 40% μέχρι το τέλος του 2020. Προς αυτή την κατεύθυνση, συνεργάζεται στενά με την Ένωση Μαρινών Ελλάδος και προσδοκά στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Η επανεκκίνηση του θαλάσσιου τουρισμού και ειδικότερα του επαγγελματικού γιώτινγκ θα συμβάλει και αυτή στην προσπάθεια ανάκαμψης από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Η συνεισφορά του στην απασχόληση και στο κύκλωμα της οικονομίας είναι αρκετά σημαντική, αφού «δίνει δουλειά» σε μια σειρά από κλάδους: ναυπηγεία, νηογνώμονες, εταιρείες πετρελαιοειδών και τροφοδοσίας.

Ο κλάδος του επαγγελματικού γιώτινγκ στην Ελλάδα αριθμεί περίπου 6.000 σκάφη και απασχολεί σχεδόν 5.000 ναυτικούς, ενώ επηρεάζει περισσότερα από 120 επαγγέλματα και υπολογίζεται ότι συνεισφέρει περίπου 1,4% του ΑΕΠ. Η οικονομική κρίση έπληξε σημαντικά τις επιχειρήσεις του χώρου που είναι κατά κύριο λόγο μικρομεσαίες. Τα τρία τελευταία χρόνια παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης, με το 2018 να σημειώνει την καλύτερη επίδοση την τελευταία δεκαετία.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2020 - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΚΟΠΩΝ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ