Black Friday 2018: Ευλογία ή κατάρα για τα καταστήματα; (vid)
(Eurokinissi/Γιάννης Παναγόπουλος)

Black Friday 2018: Ευλογία ή κατάρα για τα καταστήματα; (vid)

Τελευταία Ενημέρωση
Tα τελευταία χρόνια η «Black Friday» έχει γίνει θεσμός και στη χώρα μας. Πόσο, όμως, έχει βοηθήσει τους καταστηματάρχες;

Εκπτώσεις ως και 70% αναμένονται στην Black Friday, στις 23 Νοεμβρίου, που θα πραγματοποιηθεί φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην ελληνική αγορά. Χιλιάδες καταναλωτές στριμώχνονται εντός και εκτός εμπορικών καταστημάτων, προκειμένου να αποκτήσουν το προϊόν της αρεσκείας τους με τη μεγαλύτερη δυνατή έκπτωση. Στην αγορά της Αθήνας, ωστόσο, αρκετοί είναι οι έμποροι, ιδιαίτερα οι μικρομεσαίοι, που την αποδοκιμάζουν και κάνουν λόγο για πλασματικές εκπτώσεις.

Όπως λένε στο ethnos.gr έμποροι και παράγοντες της αγοράς, πέρυσι μόλις το 19% των μικροεμπόρων συμμετείχε στο θεσμό, ενώ οι εκπτώσεις, σύμφωνα με τη δική τους εκτίμηση, δεν ξεπέρασαν το 30%.

Ο κ. Παναγιώτης Βογιατζής, έφορος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, επισημαίνει ότι η Black Friday είναι μία νέα ιδέα, η οποία μπορεί να τονώσει την αγορά, υπό μία προϋπόθεση: ότι θα διαρκέσει μια ημέρα, έτσι ώστε να μην «στεγνώσει» την αγορά ενόψει των Χριστουγέννων.  

Ποια καταστήματα συμμετέχουν

Πρωτοπόροι θα είναι για μία ακόμα φορά οι τεχνολογικοί κολοσσοί, που θα... βάλουν πλάτη στα καταστήματα τεχνολογίας, έτσι ώστε να ρίξουν θεαματικά τις τιμές της λιανικής, για να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.

Παρότι διανύουμε χαλεπούς καιρούς, η προσέλευση των καταναλωτών στα μαγαζιά που συμμετέχουν στις μεγάλες εκπτώσεις, έχει αυξητική τάση. Ταμπλέτες, φορητοί υπολογιστές και φυσικά πρώτα και καλύτερα τα κινητά τηλέφωνα, αναμένεται να έχουν την τιμητική τους και φέτος και να τραβήξουν τα βλέμματα, το ενδιαφέρον κι εν κατακλείδι τα χρήματα των καταναλωτών.

Όπως προέκυψε από δειγματοληπτική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην Black Friday σημειώθηκε άνοδος των πωλήσεων, ενώ «εκτοξεύτηκαν» και οι αγορές μέσω διαδικτύου.

Οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί ώστε να μην πέσουν στις «παγίδες» των προσφορών και αγοράσουν άχρηστα ή κακής ποιότητας προϊόντα μόνο και μόνο επειδή η έκπτωση σε σχέση με την αρχική τιμή μπορεί να είναι πολύ μεγάλη. Επίσης, καλό είναι να έχουν αποφασίσει από πριν τι θέλουν να αγοράσουν ώστε να μην χάσουν πολύτιμο χρόνο και δεν καταφέρουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που θα προσφέρει η αγορά.

«Oι καταναλωτές φάνηκαν να ευχαριστήθηκαν τις στοχευμένες αγορές τους κυρίως στα ηλεκτρονικά είδη, με αποτέλεσμα η "Mαύρη Παρασκευή" να εξελιχθεί σε "άσπρη μέρα" για τα ταμεία κυρίως των μεγάλων και ισχυρών της αγοράς, αλλά και όσων μικρομεσαίων είχαν γεμάτα ράφια και γενναίες προσφορές», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης σχολιάζοντας την εμπορική κίνηση της περσινής Black Friday.

Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι την περίοδο εκείνη, μια καλά οργανωμένη αλυσίδα μπορεί να πραγματοποιήσει μέχρι και το 10% του τζίρου της. Οι εκτιμήσεις για το 2017 έκαναν λόγο για σημαντική αύξηση του τζίρου των καταστημάτων, σε ποσοστό πάνω από 40%, σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα του 2016, όταν ουσιαστικά είχε εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο θεσμός της Black Friday.

Μεταξύ των οργανωμένων αλυσίδων που θα συμμετέχουν στη φετινή «Μαύρη Παρασκευή» είναι οι:

  • Public
  • Media Markt
  • Γερμανός
  • Κωτσόβολος
  • Porcelana
  • Jusk
  • McArthur Glen
  • Smart Pack
  • Oysho
  • Prince Oliver
  • River West
  • Athens Metro Mall
  • Πλαίσιο
  • GAP
  • Koolfly.gr
  • Intersport
  • Notos
Black Friday

I like my Fridays black στο River West (Δελτίο Τύπου)

«Με black & fun εκπλήξεις και σούπερ προσφορές έως 70%, το RIVER WEST δίνει το ρυθμό στο BLACK FRIDAY.

Με το σύνθημα Ι LIKE MY FRIDAYS BLACK, το RIVER WEST γιορτάζει το BLACK FRIDAY την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου με απίθανες προσφορές, μουσική και black & fun εκπλήξεις για όλους!

Πιο συγκεκριμένα, ο ραδιοφωνικός σταθμός HiT 88.9 θα εκπέμπει live απ΄ευθείας από το εμπορικό κέντρο την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, από τις 6 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ. Η Πόπη Δομάζου και η Μαίρη Ρετσίνα θα μεταφέρουν το κέφι τους στους επισκέπτες του RIVER WEST, κρατώντας τους παρέα στην βόλτα και τις αγορές τους στο εμπορικό κέντρο.

Ταυτόχρονα, όσοι βρεθούν την Παρασκευή 23/11 στο RIVER WEST, θα διασκεδάσουν με πληθώρα εκπλήξεων που έχει ετοιμάσει το εμπορικό κέντρο για τη μεγάλη ημέρα! Εντυπωσιακός στολισμός, photobooth για αναμνηστικές fun φωτογραφίες επιλογές ανάμεσα σε πρωτότυπα σχέδια για ημιμόνιμα τατουάζ, δημιουργούν το κατάλληλο shopping mood!»

H ελληνική «Μαύρη Παρασκευή» και η ανταπόκριση των καταναλωτών (Δελτίο Τύπου)

«Μία ελληνική αλυσίδα, τα Public, ήταν εκείνη που έκανε την κίνηση και έφερε, για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2016 το συγκεκριμένο «έθιμο». Στην περίπτωση των Public, η Black Friday ήταν μία ημέρα ιδιαίτερα εντυπωσιακών προσφορών, σε εκατοντάδες προϊόντα, με την αποδοχή από την πλευρά των καταναλωτών να είναι τέτοια ώστε φέτος η προετοιμασία να έχει ήδη ξεκινήσει.

Με προσφορές που άγγιξαν έως και το 50%, η αλυσίδα Public σημείωσε ρεκόρ επισκεψιμότητας την πρώτη φορά που η Black Friday ήρθε στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, η ομάδα πωλήσεων της εταιρίας στα 50 καταστήματά της στην Ελλάδα εξυπηρέτησε με επιτυχία 392.000 πελάτες σε μια μέρα!

Τα Public ήταν μεν η αλυσίδα που έφερε την Black Friday στην Ελλάδα, αλλά κάλεσαν όλη την αγορά να ακολουθήσει και η ανταπόκριση ήταν σημαντική, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη ημέρα προσφορών να καθιερωθεί ως θεσμός».

3971923.jpg

Από την Black Friday στην... Cyber Monday

O κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, για αυτό και οι διάφοροι e-tailers άρχισαν να προωθούν τις προσφορές τους κατά τη διάρκεια της Black Friday, σε όλον τον κόσμο, με αποτέλεσμα να προκύψει ένας έντονος ανταγωνισμός με retailers και e-tailers σε όλα τα μέρη του κόσμου.

Οι τελευταίοι αντέδρασαν, υιοθετώντας τη λογική της Black Friday και πραγματοποιώντας τις δικές τους προσφορές. Όπως και η Black Friday, η Cyber Monday είναι η Δευτέρα μετά τη Γιορτή των Ευχαριστιών και αφορά προσφορές για αγορές προϊόντων μέσω Internet.

Τον όρο δημιούργησε το 2005 η Ellen Davis, αντιπρόεδρος του National Retail Federation.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ