ΕΛΤΑ: Η οικονομική ασφυξία επιβάλλει εθελουσία εργαζομένων και κλείσιμο καταστημάτων
Φωτογραφία αρχείου (Eurokinissi)

ΕΛΤΑ: Η οικονομική ασφυξία επιβάλλει εθελουσία εργαζομένων και κλείσιμο καταστημάτων

Τελευταία Ενημέρωση
Πρόγραμμα εξόδου για 2.000 εργαζομένους βρίσκεται στα πιθανά σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση

Μπορεί την «καυτή πατάτα» της ΔΕΗ να έχει αναλάβει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης -χρειάζεται ένεση ρευστότητας ύψους 750 εκατ. ευρώ μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου-, όμως το ζήτημα των ΕΛΤΑ και της οικονομικής ασφυξίας στην οποία βρίσκονται αποτελούν σημαντικό σκόπελο για τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη

Χαρακτηριστικά ήταν όσα ανέφερε, μιλώντας στην κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Μορφωτικών Υποθέσεων και Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης: «Μέχρι το τέλος του 2019 προβλέπεται ότι τα ταμειακά διαθέσιμα θα είναι αρνητικά κατά 100 εκατομμύρια, συν 28 εκατομμύρια ληξιπρόθεσμων οφειλών. Επίσης, από το 2014 μέχρι το 2018 ο τζίρος έχει πέσει κατά 80 εκατομμύρια, από 333 σε 253» και πρόσθεσε: «Να προλάβω το σχόλιό σας το οποίο θα είναι σωστό: Πέφτει ο κλάδος. Απλώς αυτή η πτώση είναι μεγαλύτερη από την πτώση του κλάδου. Και, βέβαια, η καθαρή θέση: Η πρόβλεψη των επίσημων αποτελεσμάτων αναμένεται να είναι, από 50,6 εκατομμύρια το 2014, 36,9 εκατομμύρια το 2018 – για πρώτη φορά αρνητική καθαρή θέση».

Ο υπουργός, απαντώντας στα σενάρια και στις φήμες περί κλεισίματος του οργανισμού, τόνισε ότι «προφανώς δεν υπάρχει τέτοιο θέμα». Η απάντηση σε ένα παρόμοιο ερώτημα για τη ΔΕΗ που έδωσε ο κύριος Χατζηδάκης είναι ξεκάθαρη για τον ίδιο και αινιγματική για τον κύριο Πιερρακάκη, καθώς αποκρίθηκε ότι δεν «είμαστε μάγοι». Είναι πολλά που πρέπει να γίνουν για να διασωθεί και να περάσει στην ανάπτυξη η ΔΕΚΟ, που αποτελεί ζητούμενο του μετασχηματσμού τους. 

«Προφανώς, εμείς θέλουμε να διασώσουμε τα ΕΛΤΑ. Απλώς νομίζω πως, αν κάποιοι δεν έκαναν τίποτα για 4,5 χρόνια, εμείς μπορούμε να έχουμε δύο μήνες για να κάνουμε κάτι. Παρ’ όλα αυτά, τους επόμενους μήνες θα είμαστε στη διάθεσή σας να το συζητήσουμε αναλυτικά το θέμα» είπε ο κ. Πιερρακάκης.

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης που έχει προτείνει η PricewaterhouseCoopers στο πρόσφατο παρελθόν για τη διάσωσή τους προβλέπει το κλείσιμο 215 καταστημάτων, την απομάκρυνση 2.036 εργαζομένων και περικοπή δαπανών σε όλες τις δραστηριότητες. Είναι ενδεικτικό ότι η δαπάνη για την υλοποίηση προγράμματος εθελουσίας εξόδου με κίνητρα συνταξιοδότησης για 2.000 εργαζόμενους εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ. Πρόσφατο δημοσίευμα από το «Βήμα της Κυριακής» έφερε ξανά αυτό το σενάριο στο προσκήνιο, κάνοντας λόγο για αναζήτηση 500 εκατομμυρίων ευρώ για τη διάσωση των ΕΛΤΑ. 

 Από την πλευρά της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών σε πρόσφατη ανακοίνωσή της τονίζει ότι για να περάσει ο οργανισμός σε τροχιά ανάπτυξης πρέπει να προηγηθεί:

- Η ενσωμάτωση της θυγατρικής εταιρείας Ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ στη μητρική 

- Ο εκσυγχρονισμός του οργανισμού και η αναδιοργάνωση του ταχυδρομικού Δικτύου

- Η στοχευμένη εμπορική πολιτική, μέσα από την ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών που θα ενσωματώνουν την ψηφιακή τεχνολογία και που θα βάζουν τα ΕΛΤΑ στον χάρτη της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και του ηλεκτρονικού εμπορίου.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ