Γαστρονομικός τουρισμός: 4 δισ. ευρώ ξοδεύουν οι τουρίστες στην Ελλάδα

Γαστρονομικός τουρισμός: 4 δισ. ευρώ ξοδεύουν οι τουρίστες στην Ελλάδα

Σε μια αναπτυσσόμενη, παγκοσμίως, μορφή τουρισμού, όπως είναι ο γαστρονομικός τουρισμός, ξοδεύονται περί τα 3 τρισεκατομμύρια δολάρια. Αντίστοιχα, στην Ελλάδα, από τα 16 δισ. ευρώ των αμιγώς τουριστικών εσόδων, τα 4 δισ. ευρώ αφορούν αυτό το είδος τουρισμού

Διεθνής ημερίδα με θέμα την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, στη Θεσσαλονίκη, με ομιλητές διεθνούς κύρους, μεταξύ των οποίων, και ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Ενωσης Γαστρονομικού Τουρισμού Erik Wolf.

«Ο γαστρονομικός τουρισμός εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς και βασισμένος σε μια εμπειρία 20 ετών, μπορώ με ασφάλεια να πω ότι το 25% των επισκεπτών, παγκοσμίως, κατά μέσο όρο, ξοδεύει σε φαγητό και ποτό», ανέφερε ο ιδρυτής του World FoodTravel Association (WFTA) Erik Wolf, στο πλαίσιο της σημερινής ημερίδας και της συνέντευξης που παραχώρησε και στο ethnos.gr.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το παραπάνω ποσοστό αλλάζει, ανάλογα τον τόπο, «στη Σιγκαπούρη για παράδειγμα ακούσαμε, ότι μόλις το 9% των επισκεπτών ξοδεύει για φαγητό και ποτό, και αυτό είναι και το χαμηλότερο ποσοστό που έχω δει στον πλανήτη» ανέφερε προσθέτοντας ότι προφανώς οφείλεται λόγω των πολλών street food που έχει η χώρα. «Οταν ξοδεύουν 5 ευρώ για φαγητό, αντί για 50 ευρώ σε ένα εστιατόριο, μπορώ να αιτιολογήσω το χαμηλό ποσοστό» είπε ο κ. Wolf.

Οπως ο ίδιος επισήμανε, το ποσοστό που ταξιδεύει και ξοδεύει για γαστρονομικό τουρισμό, στην Αμερική, ανέρχεται στο 15%, ενώ στο Χονγκ Κονγκ και στο Τόκυο ανεβαίνει στο 35% -40%.

pa072626.jpg

3 τρις δολάρια παγκοσμίως

Οπως επισήμανε στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο κ. Wolf, το 93% των ταξιδιωτών εστιάζει στο γαστρονομικό τουρισμό. «Το γνωρίζουμε από έρευνα που διεξήχθη το 2016» ανέφερε ο κ. Wolf εξηγώντας ότι ο καθένας βγαίνει έξω, για φαγητό, πηγαίνουν σε εστιατόριο, κάνουν μαθήματα μαγειρικής, επισκέπτονται οινοποιεία ή μπυραρίες κτλ.  «Υπάρχει απίστευτη δυναμικότητα, ωστόσο πολύ βασικοί παράγοντες για την εξέλιξη του είδους είναι η σωστή προώθηση, η ενημέρωση, το τι προσφέρει η κάθε επιχείρηση και ο κάθε τόπος κτλ.» όπως είπε.

Σχετικά με την Ελλάδα, ανέφερε ότι από τα 16 δις ευρώ τουριστικά έσοδα ετησίως, τα 4 δις ευρώ προέρχονται από τον γαστρονομικό τουρισμό, προσθέτοντας «το 2013, βάσει έρευνας που πραγματοποιήσαμε, στις ΗΠΑ, τα 152 δις δολάρια αφορούσαν τον γαστρονομικό τουρισμό. Αρα, με ασφάλεια μπορούμε να κάνουμε μια πρόβλεψη, λέγοντας ότι ξοδεύονται τουλάχιστον 3 τρις δολάρια στο συγκεκριμένο είδος τουρισμού».

Στην Ελλάδα 100% των τουριστών τρώει και πίνει

Στην παρουσίαση που έκανε ο κ. Wolf στο πλαίσιο της σημερινής ημερίδας για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα,  είπε χαρακτηριστικά, ότι στην Ελλάδα το 100% των επισκεπτών θα πάει για φαγητό και ποτό. Ωστόσο, χρειάζεται περισσότερη εξωστρέφεια, καλύτερη προβολή των προϊόντων του κάθε τόπου, καλύτερη προώθηση, σωστό brand, υγιείς ανταγωνισμός και σκέψη πέρα από τα στερεότυπα.

«Νομίζω, ότι τα πράγματα στην Ελλάδα κινούνται με πολύ αργούς ρυθμούς, και πιστεύω ότι η κατάσταση είναι λίγο παλαιομοδίτικη, και πρέπει να εκμοντερνιστεί. Και όχι μόνο τα προϊόντα, αλλά όλο το πακέτο που περιλαμβάνει τον γαστρονομικό τουρισμό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Eric Wolf.    

«Δεν θα σταματήσουμε να μιλάμε για την Ελλάδα»

Με γνώμονα το γεγονός ότι ο γαστρονομικός τουρισμός δεν είναι ένα προϊόν που απευθύνεται σε ειδικά γκρουπ, αλλά ένα προϊόν που αφορά τους πάντες, και επίσης, με γνώμονα ότι ο γαστρονομικός τουρισμός είναι ο νέος τρόπος να διηγηθεί κανείς παλιές και νέες ιστορίες, η Μαρία Αθανασοπούλου και η Χρύσα Κρασσά, πρέσβειρες του World Food Travel Association στην Ελλάδα, οι οποίες βρίσκονται πίσω από τη διοργάνωση της σημερινής ημερίδας για τον γαστρονομικό τουρισμό στην Ελλάδα, λένε χαρακτηριστικά «Αντιληφθήκαμε ότι είμαστε πολύ πίσω σ’ αυτόν τον τομέα. Εχουμε εξαιρετική γαστρονομία και δεν έχουμε σχεδόν καθόλου γαστρονομικό τουρισμό».

Βάσει έρευνας που έκανε η κα. Αθανασοπούλου πριν 8 μήνες, σε τουριστικά γραφεία της Κεντρικής Ευρώπης, διαπίστωσε ότι το 92% εξ αυτών ξέρει την ελληνική γαστρονομία και είναι εξαιρετική, ωστόσο, το 82% δεν γνωρίζει τον ελληνικό γαστρονομικό τουρισμό.

«Εμείς πρέπει να κλείσουμε αυτήν την ψαλίδα’ ο γαστρονομικός τουρισμός αφορά τους πάντες, είναι η νέα μόδα για την επόμενη 10ετία, και πρέπει πολύ σοβαρά να καταγράψουμε τι προσφέρουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά και στο ethnos.gr η Μαρία Αθανασοπούλου, ιδρύτρια της εταιρείας τουριστικού marketing Respond On Demand, της Top Tourism, όπου μαζί και με την World Food Travel Association, διοργάνωσαν τη σημερινή ημερίδα.   

pa072666.jpg

Να σημειώσουμε, ότι στο πλαίσιο της ημερίδας 15 ομιλητές διεθνούς κύρους απο Αγγλία, Αμερική, Ιταλία, Σιγκαπούρη, Πορτογαλία, Τουρκία και Βουλγαρία συναντήθηκαν με αντίστοιχους Ελληνες ειδικούς και μοιράστηκαν με το κοινό τις γνώσεις και την εμπειρία τους στον τομέα του γαστρονομικού τουρισμού.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ