τηλέφωνο

Πενταψήφια νούμερα: Αυξάνονται οι καταγγελίες για υπέρογκες χρεώσεις

Τελευταία Ενημέρωση
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητεί να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου είδους

Εκτινάχθηκαν οι αναφορές-καταγγελίες στον Συνήγορο του Καταναλωτή για χρεώσεις από πενταψήφια νούμερα (ποσοστό αύξησης 70,83% έως τον Νοέμβριο 2019 σε σχέση με το 2018).

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητεί να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου είδους, ενώ εκτιμά ότι υπάρχει ευθύνη των παρόχων υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών εγγραφής των πελατών τους σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), δεδομένου ότι οι πάροχοι εισπράττουν μέρος του καταβαλλόμενου, για τις υπηρεσίες αυτές, τιμήματος.

Αυτό έγινε γνωστό κατά την πρόσφατη ετήσια συνάντηση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 18 Δεκεμβρίου στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα. Στη συνάντηση πήραν μέρος από πλευράς Συνηγόρου του Καταναλωτή, οι ειδικές επιστήμονες-νομικοί, Μαρία Αρχοντάκη και Μάρθα Πετράκη.

Οι εκπρόσωποι της Αρχής επισήμαναν την κατακόρυφη αύξηση των αναφορών-καταγγελιών για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), τα γνωστά πενταψήφια. Τονίστηκε από τις εκπροσώπους της Αρχής η ανάγκη αυστηροποίησης του νομοθετικού πλαισίου, η πιστή εφαρμογή του και η επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες περιλαμβανομένης της αφαιρέσεως της άδειας λειτουργίας.

Προτάθηκε από την Αρχή οι χρεώσεις για ΥΠΠ να μη εξοφλούνται μέσω των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας, αλλά με τους κλασικούς τρόπους πληρωμής στο ηλεκτρονικό εμπόριο (πχ τραπεζική κάρτα), αφού άλλωστε η αγορά των υπηρεσιών αυτών αποτελεί μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θεωρεί ότι έτσι θα αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές αυτού του είδους και θα εξαλειφθούν οι χρεώσεις για υπηρεσίες στις οποίες οι καταναλωτές δεν ενεγράφησαν ευσυνείδητα. Ειδικά μάλιστα μετά την εφαρμογή της Οδηγίας 2015/2366/Ε.Ε., αυξήθηκε το επίπεδο ασφαλείας στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Σημειώνεται ότι από το πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω οδηγίας εξαιρέθηκαν, εσφαλμένως κατά την άποψη της Αρχής, οι ΥΠΠ.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, παράλληλα, ανέδειξε τη σημασία της ευθύνης των παρόχων υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών εγγραφής των πελατών τους σε ΥΠΠ, δεδομένου ότι οι πάροχοι εισπράττουν μέρος του καταβαλλόμενου, για τις υπηρεσίες αυτές, τιμήματος.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ