Πώς πρέπει να στέλνουν κάρτες και PIN οι τράπεζες στους πελάτες
copyright: Pixabay

Πώς πρέπει να στέλνουν κάρτες και PIN οι τράπεζες στους πελάτες

Τελευταία Ενημέρωση
Η ιστορία μας 76χρονης έβγαλε απόφαση: κρίθηκε για πρώτη φορά ότι οι Τράπεζες οφείλουν να λαμβάνουν κάθε αναγκαίο μέτρο για την προστασία και ασφάλεια των συναλλαγών τους με τους καταθέτες

Με συστημένη επιστολή θα πρέπει να στέλνουν οι Τράπεζες τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες αλλά και κωδικούς (pin), «αποχαιρετώντας» την επιλογή του απλού ταχυδρομείου, καθώς το Ειρηνοδικείο της Αθήνας δικαίωσε 76χρονη, η οποία είχε πέσει θύμα επιτήδειου.

Πρόκειται για την πρώτη δικαστική απόφαση που αναγνωρίζει σχετική υποχρέωση των Τραπεζών, ενώ το Ειρηνοδικείο Αθηνών υποχρέωσε την Τράπεζα να πιστώσει στο λογαριασμό της 76χρονης το ποσό που σήκωσαν παράνομα άγνωστοι από Μηχάνημα Αυτόματης Ανάληψης (Α.Τ.Μ.), καθώς είχαν στα χέρια τους τόσο την κάρτα όσο και τον κωδικό ανάληψης που είχε στείλει η Τράπεζα με απλό και όχι συστημένο ταχυδρομείο. Επιπλέον, με την ίδια απόφαση το Ειρηνοδικείο υποχρέωσε την τράπεζα να καταβάλλει και το ποσό των 200 ευρώ για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης της 76χρονης.

Η υπόθεση ξεκίνησε όταν η συνταξιούχος ζήτησε από Τράπεζα την έκδοση νέας κάρτας αναλήψεων και νέου κωδικού, λόγω της απώλειας αυτής που είχε μέχρι τότε. Η κάρτα ήταν συνδεδεμένη με τον Τραπεζικό λογαριασμό που κατατίθεται η μηνιαία σύνταξή της. Όταν πέρασε ένα χρονικό διάστημα και η γυναίκα δεν είχα παραλάβει την κάρτα της, επικοινώνησε με την Τράπεζα, η οποία την ενημέρωσε ότι η κάρτα της έχει αποσταλεί με συστημένη επιστολή των ΕΛΤΑ, και σε λίγες ημέρες θα την παρελάμβανε.

Πέρασαν αρκετές ημέρες χωρίς να παραλάβει την κάρτα της, όταν αποφάσισε να επισκεφθεί και πάλι την Τράπεζα. Εκεί ενημερώθηκε ότι τόσο η νέα κάρτα, όσο και το νέο PIN είχαν αποσταλεί ταχυδρομικά, από την Τράπεζα, μέσω των ΕΛΤΑ, με απλή αλληλογραφία, αντί συστημένης επιστολής. Μάλιστα, την ενημέρωσαν ότι είχαν γίνει με την νέα αποσταλθείσα κάρτα και αναλήψεις ύψους περίπου 2.000 ευρώ. Η 76χρονη διαμαρτυρήθηκε υποβάλλοντας παράλληλα αίτηση αμφισβήτησης των συναλλαγών και ζήτησε να επαναπιστωθεί το ποσό, αλλά η Τράπεζα όχι μόνο ήταν κατηγορηματικά αρνητική αλλά αποποιήθηκε οιοαδήποτε ευθύνη της. Η γυναίκα οδήγησε την υπόθεση στην Δικαιοσύνη, με τον Ειρηνοδικείο με την υπ΄ αριθμ. 3446/2019 απόφασή του, να κρίνει ότι οι Τράπεζες οφείλουν να αποστέλλουν τις κάρτες και το PIN μόνο με συστημένη επιστολή και όχι με απλό ταχυδρομείο.

Αν και δεν προβλέπεται στο τραπεζικό δίκαιο, και δεν υπάρχει προγενέστερη σχετική νομολογία, κρίθηκε για πρώτη φορά ότι οι Τράπεζες οφείλουν να λαμβάνουν κάθε αναγκαίο μέτρο για την προστασία και ασφάλεια των συναλλαγών τους με τους καταθέτες, μεταξύ των οποίων είναι και η υποχρέωσή τους για αποστολή των επίμαχων στοιχείων μόνο με συστημένη επιστολή.

Οι υπάλληλοι της Τράπεζας, σύμφωνα με την απόφαση του Ειρηνοδικείου, δεν τήρησαν την υποχρέωση της Τράπεζας για προστασία και ασφάλεια των συναλλαγών και δεν ανταποκρίθηκε στην ευλόγως προσδοκώμενη ασφάλεια που επιβάλουν οι καν που κανόνες που απορρέουν από τη συμβατική της σχέση με την συνταξιούχο και την νομοθεσία (νόμος 2251/1994, κ.λπ.).     

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ