(Copyright: Eurokinissi)

Η ελληνική γούνα αντεπιτίθεται ύστερα από πέντε χρόνια ύφεσης

Τελευταία Ενημέρωση
Ο κλάδος της ελληνικής γουνοποιϊας περνάει στην αντεπίθεση έπειτα από πέντε χρόνια ύφεσης.

Είναι αληθές ότι ο κλάδος της εγχώριας γουνοποιίας υφίσταται κάμψη μόνο διότι δέχεται «επίθεση» από τις ομάδες προστασίας ζώων και οικολογικές οργανώσεις; Αυτό μάλλον είναι τμήμα της αλήθειας. Τουλάχιστον οι ίδιοι οι εκπρόσωποι της ελληνικής γούνας υποστηρίζουν ότι οι μεγαλύτερες πιέσεις που δέχεται ο κλάδος οφείλονται στην μείωση των εξαγωγών που έχει επέλθει λόγω του εμπάργκο της Ε.Ε προς την Ρωσία. Οι Ρώσοι άλλωστε αποτελούν τους βασικότερους πελάτες της ελληνικής γουνοποιίας μαζί με τους Ουκρανούς αλλά και τους Άραβες των Ηνωμένων Εμιράτων. Συγχρόνως η πτώση της τουριστικής κίνησης από Ρωσία και Ουκρανία προς την Ελλάδα, έχει συμβάλει στην πτώση των πωλήσεων για την εγχώρια αγοράς γούνας.

Οι εκπρόσωποι της Ελληνικής Ομοσπονδίας Γούνας, πάντως,  πιστεύουν ότι η κατάσταση είναι αναστρέψιμη κάτι που εξήγησαν στη διάρκεια ημερίδας που πραγματοποιήθηκε στην ΕΣΕΕ λέγοντας πως η αγορά γούνας διέρχεται περιόδους ύφεσης σε συνάρτηση με γεγονότα που αφορούν τις παγκόσμιες εξελίξεις. Για παράδειγμα όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Δημήτρης Κοσμίδης οι εξαγωγές το 2014 εμφάνισαν την σημαντικότερη ανάπτυξη των τελευταίων ετών με πωλήσεις ύψους 450 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ την αμέσως επόμενη πενταετία κατέγραψαν καθίζηση με τις εξαγωγές να αγγίζουν μόλις τα 60 εκατομμύρια ευρώ.

Η Ελλάδα παραμένει πάντως η μεγαλύτερη παραγωγός χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με πλήρως καθετοποιημένη παραγωγή που ξεκινάει από την εκτροφή (104 εκτροφεία) και καταλήγει στην παραγωγή γούνας και δερμάτινων ειδών. Στη Δυτική Μακεδονία λειτουργούν 1.500 επιχειρήσεις που σχετίζονται άμεσα με την παραγωγή γούνας, δραστηριοποιούνται άλλοι 1.500 ανεξάρτητοι τεχνίτες, ενώ συνολικά στον κλάδο της γουνοποιίας απασχολούνται 12.000 εργαζόμενοι.

Τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές επιχειρήσεις γούνας έχουν «επεκταθεί» και στην κινεζική αγορά καθώς ο κ. Κοσμίδης εξηγεί πως παρά το γεγονός πως η ελληνική παραγωγή αντιπροσωπεύει το 3% κατορθώνει λόγω της υψηλής ποιότητας και του σχεδιασμού να διεκδικεί μία διακριτή θέση στην κολοσσιαία αγορά της Κίνας. Περνώντας στην αντεπίθεση η ελληνική γουνοποιία συμπράττει με διεθνείς οργανώσεις για να καταδείξει ότι πληροί όλα τα κριτήρια σε ό,τι αφορά την εκτροφή των γουνοφόρων ζώων αλλά και στην παραγωγή με νέες υπερσύγχρονες «πράσινες» μονάδες στην Δυτική Μακεδονία που λειτουργούν σε πλήρη εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ