Διαδραστικές ξενοδοχειακές ημέρες καριέρας: Πολυτέλεια η εύρεση εξειδικευμένων ξενοδοχοϋπαλλήλων

Δύσκολη υπόθεση για ξενοδοχεία, resorts και τουριστικές επιχειρήσεις αποδεικνύεται το κυνήγι ταλέντων και έμπειρου προσωπικού. Η ανταπόκριση μέσω της πλατφόρμας Workathlon μπορεί να είναι μεγάλη, τα βιογραφικά, ωστόσο, δεν είναι τα κατάλληλα

Τι κοινό μπορεί να έχουν σαράντα κορυφαία brands του τουριστικού κλάδου από την Κρήτη μέχρι την Χαλκιδική, και από τη Σαντορίνη μέχρι τη Μεσσηνία, το Πόρτο Χέλι, την Πάργα, τη Σκιάθο και την Κύπρο; Ολοι τους βρίσκονται στο κυνήγι αναζήτησης ξενοδοχοϋπαλλήλων, τα μεν resorts για τη σεζόν που έρχεται, τα δε city hotels για προσφορά εργασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Κοινός δε παρονομαστής όλων αποτελεί η εξαιρετικά δύσκολη εύρεση προσωπικού, κυρίως εξειδικευμένων υπαλλήλων.

«Η παρουσία των διπλάσιων ξενοδοχείων -40- σε σχέση με πέρυσι, αλλά και η συμμετοχή 1.600 υποψηφίων για μια θέση εργασίας στον ξενοδοχειακό κλάδο, μας δείχνει τη δυναμική αλλά και τη μεγάλη θέληση, την ανάγκη που έχουν τα ξενοδοχεία να βρουν σωστό προσωπικό» αναφέρει στην «Η» η Κατερίνα Σαντίκου, εμπνεύστρια και δημιουργός της Workathlon, πλατφόρμας εύρεσης εργασίας στον ξενοδοχειακό κλάδο.

p1164216_katerina_santikoy.jpg

Οπως η ίδια εξηγεί, στο πλαίσιο της 3ης Ξενοδοχειακής Ημέρας Καριέρας που διεξήχθη πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, και στη συνέχεια στην Κρήτη και στην Αθήνα, τα ξενοδοχεία, φάνηκε ότι δεν επαναπαύονται από την δημοσίευση μιας αγγελίας για εύρεση προσωπικού.

«Βλέπουμε πολύ μεγάλες ελλείψεις σε κάποιες θέσεις, ειδικά στα μεσαία στελέχη του τουρισμού, δηλαδή ανθρώπους που ξεκίνησαν να δουλεύουν στον τουρισμό πριν μια δεκαετία. Και αυτό γιατί, ο τουρισμός από το 2004, και περισσότερο από το 2008 και μετά, έχει ανοδική πορεία» επισημαίνει η κα. Σαντίκου προσθέτοντας ότι σε συνδυασμό με τη μείωση του πληθυσμού, σε πανελλαδικό επίπεδο, και ειδικά ανθρώπων που μπαίνουν στον τουρισμό έχει δημιουργήσει ένα μακροοικονομικό στατιστικό.

«Πολυτέλεια» το έμπειρο προσωπικό

Αντρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, από 18 έως 60 ετών, και σε ποσοστό 50%-50% σ’ ότι αφορά το φύλο, περιμένουν με το βιογραφικό τους στο χέρι, να περάσουν από συνέντευξη, ελπίζοντας σε μια πολυπόθητη θέση εργασίας στον νευραλγικό κλάδο του τουρισμού. Είτε είναι μαθητές που σπουδάζουν τουριστικά επαγγέλματα, είτε υποψήφιοι που επιθυμούν μια θέση εργασίας groom (αχθοφόρος), front office (ρεσεψιόν), σερβιτόρος, bartender αλλά και διευθυντικές θέσεις σε διάφορα τμήματα μέχρι και ναυαγοσώστες.

Κάποιοι από τους υποψήφιους που συναντήσαμε στο πλαίσιο της Ξενοδοχειακής Ημέρας Καριέρας της Workathlon στη Θεσσαλονίκη, μας μίλησαν με πάθος, όρεξη, πολύ διάθεση και αγάπη για αυτό που θέλουν να ακολουθήσουν στον τομέα του τουρισμού. Κάποιοι άλλοι μας απάντησαν αφοπλιστικά «μα, η Ελλάδα, ασχολείται μόνο με τον τουρισμό»!

Τι διαπιστώνουν όμως, από την πλευρά τους οι ξενοδόχοι και υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου, σ’ ότι αφορά την αναζήτηση προσωπικού, και που αποδίδουν την έντονη δυσκολία εύρεσης εργαζομένων, και πόσο μάλιστα έμπειρων εργαζομένων;

«Καθημερινά λαμβάνουμε βιογραφικά, τα οποία δεν είναι πάντα κατάλληλα’ απαραίτητη προϋπόθεση για να επιλέξουμε υποψήφιο προσωπικό είναι οι σπουδές πάνω στον τουριστικό κλάδο» επισημαίνει στην «Η» η Ανατολή Καπνίδου, director of Sales & Revenue σε ξενοδοχείο πόλης σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο, με μακρά εμπειρία στον χώρο του ξενοδοχειακού και γενικότερα του τουριστικού κλάδου. Η ίδια τονίζει «θέλουμε ο υποψήφιος να ζητάει θέση σ’ αυτόν τον τομέα από επιλογή και όχι από ανάγκη, θέλουμε ο τουρισμός να σημαίνει κάτι παραπάνω για αυτόν».   

Από την πλευρά τους ο γενικός διευθυντής Γιάννος Αναστασίου και ο ιδιοκτήτης resort Βαγγέλης Κελής στον Πρωταρά της Κύπρου, επισημαίνουν τη δυσκολία εύρεσης προσωπικού και όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στην «Η» «το να βρούμε προσωπικό με εμπειρία, είναι όχι απλά δύσκολο, είναι πολυτέλεια!».

«Τα τελευταία χρόνια με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην χώρα διαπιστώνεται πολύ έντονα, και ειδικότερα την τελευταία διετία – τριετία, η έλλειψη σημαντικών στελεχών, κυρίως στο διοικητικό κομμάτι αλλά και σε επισιτιστικά τμήματα όπως σερβιτόρος ή στελέχη για σέρβις, που δεν μπορούμε να βρούμε εξειδικευμένους ανθρώπους, ώστε να οργανώσουν καλύτερα τα τμήματα των ξενοδοχείων» αναφέρει στην «Η» ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ) Γρηγόρης Τάσιος εξηγώντας τους λόγους «αυτό συμβαίνει γιατί, οι μεσαίες και νεότερες ηλικίες, βλέπουν τον τουρισμό ως μια ευκαιριακή εργασία, 4-6 μηνών, με αποτέλεσμα να μην το έχουν κάνει ως βασικό επάγγελμα, και έτσι, από τη μια χρονιά στην άλλη, να μην ξαναμπαίνουν στον χώρο».

img_1734.jpg

Από την πλευρά της η εμπνεύστρια και δημιουργός της Workathlon και ιδιοκτήτρια ξενοδοχειακής αλυσίδας στην Ελλάδα Κατερίνα Σαντίκου, επισημαίνει ότι είναι απαραίτητα τα κατάλληλα εφόδια που χρειάζεται να αποκτήσουν τα μεσαία στελέχη (σ.σ. οι ηλικίες 25-34 που ουσιαστικά απασχολεί ο τουρισμός), «για να έχουμε μεσαία στελέχη, θα έπρεπε πριν δέκα χρόνια να ξεκινήσουμε να τους εκπαιδεύουμε, και να τους βάζουμε στην αγορά εργασίας. Κάτι το οποίο δεν έγινε» λέει με έμφαση η κα. Σαντίκου  προσθέτοντας «οι ξενοδόχοι έρχονται αντιμέτωποι με το πρόβλημα, προσπαθούν να τους δώσουν τα κατάλληλα εφόδια, που είναι η κατάρτιση, και μπαίνουν τα ξενοδοχεία στη διαδικασία να κάνουν εκπαιδεύσεις».

Δεν προτιμούν τα εποχιακά

Διανύοντας την υψηλή περίοδο σ’ ότι αφορά την αναζήτηση στελεχών, ναι μεν λαμβάνονται αρκετά βιογραφικά από τα τμήματα ανθρωπίνου δυναμικού, τα περισσότερα ωστόσο είναι ανειδίκευτα.

«Τα εποχιακά resorts έχουν καταντήσει χώροι εκπαίδευσης» λέει στην «Η» ο Φάνης Νούτσος, γενικός διευθυντής 5άστερου resort, επί πολλά έτη, στη Σιθωνία Χαλκιδικής. Ο ίδιος αναφέρει ότι οι υποψήφιοι ξενοδοχοϋπάλληλοι δεν προτιμούν την εργασία σε εποχιακά ξενοδοχεία, πηγαίνουν κυρίως ανειδίκευτοι και επισημαίνει ότι σε θέσεις όπως καμαριέρες και γενικότερα βοηθητικές δουλειές σε κουζίνα και τμήματα ορόφων παρατηρείται σημαντική έλλειψη προσωπικού, ενώ για θέσεις όπως υποδοχή, προϊστάμενοι σε διάφορα τμήματα, οι υποψήφιοι ψάχνουν μόνιμη απασχόληση, και όχι εποχιακή.

Το ίδιο υποστηρίζει και ο γενικός διευθυντής ξενοδοχειακής αλυσίδας με 9 ξενοδοχεία μάνατζμεντ και 49 συνεργαζόμενα, Χρήστος Ζαγογιάννης, λέγοντας ότι αφενός η μικρή σεζόν, αφετέρου οι χαμηλές αποδοχές και η αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό δημιουργούν τα κενά στην στελέχωση των ξενοδοχείων.

ΕΠΑΛ Τουρισμού

«Δεν είναι μόνο να φτιάξουμε την Ανώτατη Εκπαίδευση, να δούμε πως θα επαναφέρουμε τη λεγόμενη Μέση Εκπαίδευση, όπως, μέσω της πρότασής μας που είναι τα ΕΠΑΛ Τουρισμού’ να βγαίνουν νέοι άνθρωποι που θα έχουν τη διάθεση στα πρώτα τους βήματα να δουλεύουν είτε στο σέρβις, είτε στο front office ενός ξενοδοχείου, και μέχρι τα 30 τους χρόνια, εφόσον έχουν την εμπειρία και την εξειδίκευση να γίνονται και στελέχη» επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος τονίζοντας ότι ο κλάδος δεν μπορεί να κατηγορηθεί σ’ ότι αφορά τα μισθολογικά, «με την επέκταση της κλαδικής σύμβασης των ξενοδοχοϋπαλλήλων από τον Αύγουστο του 2018, έχουν ανεβεί οι μισθοδοσίες πάνω από 20%-25%».

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ