• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Ναι στον διάλογο, αλλά με μπλόκα»: Αντιδράσεις αγροτών για τη συνάντηση στην Επανομή Θεσσαλονίκης«Έπαιρνα τηλέφωνο και δεν το σήκωνε»: Το τραγικό παιχνίδι της μοίρας στα ΒαρδούσιαΣυνελήφθη γνωστός τράπερ στη Γλυφάδα - Επέβαινε σε κλεμμένο όχημαΠροειδοποίηση Αρναούτογλου: Ποιες περιοχές κινδυνεύουν από τα 11 μποφόρ και το ψύχος«Ο Πούτιν δεν θέλει ειρήνη»: Σε ανοιχτή γραμμή με Καναδά και Ε.Ε. εν όψει της συνάντησης με Τραμπ o Ζελένσκι
δημοφιλές τώρα: ΔΥΠΑ: Προγράμματα για 700.000 πολίτες το 2026 – Ο «χάρτης» των επαγγελμάτων με τη μεγαλύτερη...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   13.03.2020 20:31
Γιώργος Μανέττας
Γιώργος Μανέττας
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετούν πελάτες τα σούπερ μάρκετ

Σούπερ μάρκετ: Αυτά τα ράφια άδειασαν οι πολίτες - Οι αριθμοί του πανικού

Αναλυτικά στοιχεία, ανά περιοχή που δείχνουν σε ποιες περιοχές επικρατεί μεγαλύτερος πανικός λόγο κοροναϊού

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
copyright: Pixabay, APimages
copyright: Pixabay, APimages

«Αποκαλυπτικά» του πανικού που κατέβαλλε τους καταναλωτές τις πρώτες μέρες, μετά τον εντοπισμό του πρώτου κρούσματος κοροναϊού στη χώρα μας είναι τα πρώτα στοιχεία από την πορεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ που παρουσίασε η Nielsen σε έρευνά της. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή (04/03/19-10/03/19)  αυξήθηκαν με διψήφιο ρυθμό της τάξης του 23,9%.

Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κοροναϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα. Τα Τρόφιμα & Ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα Φρέσκα και Επί Ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.

Τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών σε αξία την εν λόγω εβδομάδα παρουσίασαν στην κατηγορία του μη τροφίμου, τα υγρά καθαριστικά και απολυμαντικά (+721%), τα αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια  (+709,3%), τα υγρά αντισηπτικά (+495,5%), τα σαπούνια (υγρά και μπάρες) (+204%), χλωρίνη (85,5%) ενώ στην κατηγορία των τροφίμων το αλεύρι (141,9%), τα ζυμαρικά (140,1%), τα όσπρια (136,4%), το ρύζι (126,2%) και γάλα εβαπορέ (90,7%).

nielsen6.png

*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών

Δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετούν πελάτες τα σούπερ μάρκετ 

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι παραγγελίες των καταναλωτών από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, εξαιτίας του κοροναϊού. Σύμφωνα με πληροφορίες την τελευταία εβδομάδα οι παραγγελίες από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες έχουν εκτοξευθεί σε πρωτοφανή επίπεδα και δοκιμάζουν τις αντοχές των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Υπολογίζεται ότι η αύξηση είναι πάνω από 50% και οι παραγγελίες ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες. Άνθρωποι του χώρου αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι «δεν προλαβαίνουμε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο και αναγκαζόμαστε να διευρύνουμε τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων».

ΕΛΛΑΔΑ13.03.2020 16:07
Δήμαρχοι και εστιάτορες: Είμαστε θετικοί για λουκέτο σε μπαρ και εστιατόρια λόγω κοροναϊού
Δήμαρχοι και εστιάτορες: Είμαστε θετικοί για λουκέτο σε μπαρ και εστιατόρια λόγω κοροναϊού

Προτού εμφανιστεί το πρώτο κρούσμα στην Ελλάδα οι παραγγελίες παραδίδονταν σχεδόν αυθημερόν. Πλέον τα περισσότερα καταστήματα παραδίδουν μετά από τρεις μέρες. Σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να φτάσουν και τις έξι. Μάλιστα μεγάλη αλυσίδα με ηλεκτρονικό κατάστημα παραδίδει πλέον μετά από 6 μέρες.

Στο πλαίσιο αυτό, η e-fresh.gr έλαβε επιπλέον μέτρα ασφαλείας, πέραν όσων εφάρμοζε ήδη. Συγκεκριμένα, οι οδηγοί των φορτηγών φοράνε μάσκες και γάντια όταν παραδίδουν τα ψώνια στα σπίτια των καταναλωτών, ενώ αλλάζουν γάντια μετά από κάθε δρομολόγιο και, παράλληλα, πλένουν τα χέρια με αντισηπτικό μετά από κάθε παράδοση.

«Πέρα από την ασφάλεια του προσωπικού, τα παραπάνω μέτρα κάνουν και τους πελάτες να νιώθουν πιο άνετα και περισσότερο ασφαλείς. Είναι τόσο μεγάλος πλέον ο φόβος, που υπάρχουν περιπτώσεις πελατών που δεν άνοιγαν την πόρτα, αλλά ζητούσαν από τον οδηγό να αφήσει τα ψώνια στην πόρτα τους», επισημαίνει χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη

«Έπαιρνα τηλέφωνο και δεν το σήκωνε»: Το τραγικό παιχνίδι της μοίρας στα Βαρδούσια

«Ναι στον διάλογο, αλλά με μπλόκα»: Αντιδράσεις αγροτών για τη συνάντηση στην Επανομή Θεσσαλονίκης

Προειδοποίηση Αρναούτογλου: Ποιες περιοχές κινδυνεύουν από τα 11 μποφόρ και το ψύχος

Ανατροπή στο Spotify: Το «Snowman» της Sia εκθρόνισε το «All I Want for Christmas Is You» της Μαράια Κάρεϊ

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • Κορονοϊός
  • καταναλωτές
  • σούπερ μάρκετ
  • λιανεμπόριο
  • ελληνική αγορά
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr