Pixabay

Διαλειμματική νηστεία: 6 αποδεδειγμένα οφέλη

Η διαλειμματική νηστεία είναι κάτι περισσότερο από ένας τρόπος να χάσουμε βάρος – Περιορίζοντας το πότε μπορούμε να τρώμε μπορεί να μας βοηθήσει να επιβραδύνουμε τη διαδικασία γήρανσης, να μειώσουμε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νόσων και να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας

Η διαλειμματική νηστεία -οι περίοδοι δηλαδή εθελούσιας αποχής από φαγητό και ποτό- είναι ένας ευρύς όρος που περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές πρακτικές. Αυτό το είδος διατροφής έχει λάβει μεγάλη προσοχή τα τελευταία χρόνια ειδικά από τους επιστήμονες, καθώς φαίνεται πως μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διάφορων ασθενειών.

Η δημοφιλέστερη προσέγγιση είναι η 16/8, που περιλαμβάνει νηστεία για 16 ώρες την ημέρα. Μια άλλη εκδοχή, η εναλλασσόμενη ημερήσια νηστεία εναλλάσσει ολόκληρες μέρες νηστείας με ημέρες που μπορούμε να καταναλώσουμε ό,τι και όποτε θέλουμε. Υπάρχουν, λοιπόν, ορισμένες ακραίες πρακτικές της, αλλά εμείς θα μείνουμε στα οφέλη των υγιεινών και προσεκτικών προσεγγίσεών της.
 

  1. Βοηθά στην απώλεια βάρους χωρίς τις περιοριστικές παραδοσιακές δίαιτες Ο υπολογισμός των θερμίδων και ο περιορισμός των επιλογών κάνει συνήθως τη δίαιτα μια αγγαρεία και συχνά καταλήγει στην εγκατάλειψή της. Η προσαρμογή της διαλλειματικής νηστείας, μια μέθοδος προγραμματισμένης κατανάλωσης και νηστείας, εξαρτάται αυστηρά από τον χρόνο. Ορισμένοι άνθρωποι επιθυμούν περισσότερη ευελιξία όσον αφορά τη μείωση του βάρους τους.
  2. Βοηθά στον συγχρονισμό του κιρκάδιου ρυθμού και καταπολεμά μεταβολικές νόσους Οι έρευνες υποδεικνύουν μια υπόθεση: ότι ένα από τα οφέλη αυτού του είδους διατροφής μας βοηθά να εναρμονιζόμαστε με τον κιρκάδιο ρυθμό και αυτό μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό μας. Η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών πριν τον ύπνο έχει άλλωστε συνδεθεί με αύξηση βάρους και διαταραχές ύπνου, ειδικά μάλιστα γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.
  3. Διατηρεί το μειωμένο βάρος για πολύ περισσότερο καιρό. Με τη διαλειμματική νηστεία μπορούμε να διατηρήσουμε ευκολότερα το επιθυμητό αποτέλεσμα και μάλιστα μακροχρόνια. Μία έρευνα σε δύο μέρη συνέκρινε τις επιδράσεις μιας διαλειμματικής νηστείας πλούσιας σε πρωτεΐνη και με λίγες θερμίδες με ένα παραδοσιακό διατροφικό πρόγραμμα για υγιή καρδιά. Και οι δύο δίαιτες αποδείχτηκαν επιτυχείς, ωστόσο τα άτομα που ακολούθησαν την πρώτη απέφυγαν για πολύ περισσότερο χρόνο την ανάκτηση των χαμένων κιλών.
  4. Πιθανότατα να μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών νόσων. Οι έρευνες δείχνουν ότι εκτός από την άσκηση, την αποχή από τσιγάρο και αλκοόλ και τη μείωση του άγχους, η διαλειμματική νηστεία μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών νόσων. Ο καθημερινός περιορισμός των θερμίδων βελτιώνει τον γλυκαιμικό έλεγχο και την αντίσταση στην ινσουλίνη. Σε ανάλογες μάλιστα έρευνες αποδείχτηκε ότι αυτό το είδος δίαιτας δεν μείωσε μόνο το βάρος, αλλά και την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερίνη.
  5. Πιθανότατα προστατεύει τα άτομα που έχουν υψηλό κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη. Η απώλεια βάρους, η περισσότερη κίνηση και η υγιεινή διατροφή μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Όταν τρώμε, το σώμα μας απελευθερώνει ινσουλίνη στην κυκλοφορία του αίματος για να παρέχει ενέργεια στα κύτταρα, αλλά όσοι είναι προδιαβητικοί έχουν αντίσταση στην ινσουλίνη, που σημαίνει ότι τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους παραμένουν υψηλά. Η διαλειμματική νηστεία μπορεί να βοηθήσει, λοιπόν, τους προδιαβητικούς, επειδή απαιτεί από το σώμα να παράγει ινσουλίνη λιγότερο συχνά.
  6. Επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης. Μία έρευνα αποκάλυψε ότι η νηστεία αυτή μπορεί να καθυστερήσει τη γήρανση και να προλάβει ασθένειες. Συγκεκριμένα φαίνεται πως πυροδοτεί τις προσαρμοστικές κυτταρικές αποκρίσεις στο στρες. Οι δίαιτες χαμηλών θερμίδων αυξάνουν το μιτοχονδριακό στρες και το όφελος είναι η αντιγήρανση.

Η διαλειμματική νηστεία δεν είναι για όλους Αν είστε ένας υγιής άνθρωπος, δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος στο να τη δοκιμάσετε. Αλλά όποιος εμφανίζει κάποια διατροφική διαταραχή, ιστορικό διατροφικών διαταραχών ή κάποια σωματική δυσμορφία δεν πρέπει να δοκιμάσει τη διαλειμματική νηστεία. Επίσης, οι έγκυες γυναίκες ή οι γυναίκες που θηλάζουν, όσοι έχουν διαβήτη τύπου 1 ή λαμβάνουν κάποια σοβαρή φαρμακευτική αγωγή δεν πρέπει να ακολουθήσουν αυτή τη νηστεία.

[Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Open Life, που κυκλοφόρησε με το Έθνος της Κυριακής, 3 Νοεμβρίου]

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ