MenuClose
  • Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on TwitterFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
youtubefacebooktwitterinstagram
Τελευταία Νέα
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
  • Videos
BREAKING NEWS:
Μάσκες: Πού δεν θα είναι πια υποχρεωτικές - Όλα όσα αλλάζουν από την 1η ΙουνίουΟ Ερντογάν μπλοκάρει την άμεση ένταξη Φινλανδίας και Σουηδίας στο ΝΑΤΟΜε οξεία μυοκαρδίτιδα νοσηλεύεται 16χρονος ποδοσφαιριστής στην Πάτρα - Είχε νοσήσει από κορονοϊό
Homepage |   Απόψεις   |   09.09.2019 17:27
Ναταλί Χατζηαντωνίου
Ναταλί Χατζηαντωνίου
Η Ναταλί Χατζηαντωνίου αποχαιρετά τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα

Με τον τρόπο του Λαυρέντη...

επόμενο άρθροnext-article
copyright: NDP
copyright: NDP

Ήταν αρκετά χρόνια πριν όταν στην επανεκτέλεση του «Σταυρού του Νότου» στο Μέγαρο Μουσικής, με τον Θάνο Μικρούτσικο να διευθύνει βέβαια και ερμηνευτές τον Γιάννη Κούτρα απ΄την αρχική ομάδα και «καινούριους» τον Κότσιρα, τον Θηβαίο και φυσικά τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, μία από τις γνωστές κοσμικογράφους της παλιάς αστικής Αθήνας, επέστρεψε κάπως σοκαρισμένη στην εφημερίδα..

 

Καταλάβαμε γιατί, όταν εκείνη, ευγενέστατη, γλυκύτατη αλλά όπως και να χει «παλαιών αρχών», επεσήμανε πώς η συναυλία ήταν μεν εξαιρετική, ορισμένες λεπτομέρειες όμως όπως π.χ. «ο τόσο χαλαρός τρόπος που στεκόταν στη σκηνή του Μεγάρου ο Μαχαιρίτσας» ή το γεγονός ότι φορούσε τζιν «με τα πουκάμισο απέξω», την είχαν δυσαρεστήσει. Στο γραφείο βάλαμε όλοι τα γέλια.

ΜΟΥΣΙΚΗ09.09.2019 10:34
Τα συγκλονιστικά λόγια Κότσιρα, Κραουνάκη, Ακρίτα για τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα (pics)
Τα συγκλονιστικά λόγια Κότσιρα, Κραουνάκη, Ακρίτα για τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα (pics)

Και μετά προσπαθήσαμε να την εξηγήσουμε πώς αυτή η ροκ οικειότητα και η ερμηνεία που φλερτάρει με την αφηγηματικότητα και περνάει την αίσθηση ότι προκύπτει χαλαρά και αβίαστα, ήταν που έκαναν το στυλ του Μαχαιρίτσα τόσο μοναδικό. Να της πούμε πώς αυτός ο τύπος άντλησε από τη «σχολή» της μελωδικότητας των Ιταλών τροβαδούρων, για να γράψει τις δικές του μελωδίες και να τις ερμηνεύσει μ΄αυτό τον τρόπο της ημι-απαγγελίας που τον έκανε μοναδικό. Να της πούμε πώς ο Μαχαιρίτσας κατάφερνε να έχει στη βραχνάδα του κάτι από την επιθετικότητα της ροκ και πώς την ίδια στιγμή διατηρούσε αυτή την τρυφερότητα ενός λαϊκού αισθήματος που δεν θέλει να το κάνει θέμα. Τελικά δεν της είπαμε τίποτα.

Ήταν κάπως μάταιο να προσπαθείς να εξηγήσεις γιατί οι τραγουδοποιοί-ερμηνευτές σαν τον Λαυρέντη πέρα από το προσωπικό τους αποτύπωμα στο ελληνικό τραγούδι καθένας και όλοι μαζί γι αυτή την άτυπη «σχολή» που μας έκανε ακροατές, είχαν αγαπηθεί τόσο γιατί αποενοχοποίησαν το πρώτο πρόσωπο, την προσωπική εξομολόγηση και το δικαίωμα να είναι ο εαυτός τους. Και ότι ετσι, μ΄αυτό τον τρόπο που ακολούθησε και διαμόρφωσε γενιές ακροατών, δημιουργήθηκε και η ψευδαίσθηση πώς περιπτώσεις σαν τον Μαχαιρίτσα δεν μπορεί να είναι φθαρτές. Δεν πεθαίνουν, βρε αδελφέ. «Δεν το πιστεύω ότι πέθανε», δηλαδή. Κι αυτή ήταν η πρώτη αντίδραση σήμερα το πρωί.

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
ΜΟΥΣΙΚΗ09.09.2019 10:55
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας: Ο πληθωρικός τύπος που σιχαινόταν τις Δευτέρες
Λαυρέντης Μαχαιρίτσας: Ο πληθωρικός τύπος που σιχαινόταν τις Δευτέρες

 

Γιατί, πάλι, πώς να πεθάνουν οι αναμνήσεις μιάς γενιάς (ή μάλλον «της κάθε μια γενιάς» κατά τον Σαββόπουλο) που μεγάλωνε μαζί τους; Που τους έβλεπε σ΄αυτή τη μετα-Θεοδωρακική, μετα-Χατζιδακική, μεταπολιτευτική εποχή να διεκδικούν το δικαίωμα στη δική τους έκφραση και να επιστρέφουν σε μία νέα τότε εποχή αφηγηματικότητας-αυτή που τώρα πάλι σπανίζει στο ελληνικό τραγούδι, αν εξαιρέσεις βέβαια το χιπ-χοπ.

Έτσι μεγαλώσαμε και μαζί με τον Λαυρέντη, τραγουδώντας μαζί του αρχές δεκαετίας ’90 το «Διδυμότοιχο Μπλουζ» (από τους «Τερμίτες» βέβαια) και συνειδητοποιώντας σταδιακά σε μία Ελλάδα που (ψευδο)ευημερούσε τότε πώς όλο αυτό γύρω μπορεί να είναι και του παράλογου η θητεία αγχωμένη μ…». Αυτή ήταν η αρχή.

Τα βήματα μετά είναι γνωστά. Ο «Μικρός Τιτανικός» με τον Γκανά, το «διδυμο» του με τον Τσακνή στις μεγάλες συναυλίες, η συνεργασία του με τον Σούση για μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του («Νότος», «Ένας Τούρκος στο Παρίσι»),  το «Και τι ζητάω» λίγο αργότερα, η συνεργασία με τον Μπραντουάρντι στο άλμπουμ «Το διάλειμμα κρατάει δυό ζωές», η μεγάλη παρέα των τραγουδοποιών του έντεχνου που οι περισσότεροι ήταν εξαρχής και εξαιρετικοί ερμηνευτές, το «Οι άγγελοι ζουν ακόμα στη Μεσόγειο» και οι συνεργασίες με τον Κριστοφ, τον Ανταμό, την Πιλούκα, η μεγάλη συναυλία στο Καλλιμάρμαρο, η αναβίωση της παρεϊστικης τραγουδοανατρεπτικής «συνταγής» του «Αχ Μαρία» στην Ακτή Πειραιώς, οι τελευταίες μελοποιήσεις ποιημάτων του Μάνου Ελευθερίου συμπεριλαμβανομένου και του συγκλονιστικού "Γεύμα με τον Φραντς Κάφκα»…

 

Πορεύτηκε με τον δικό του τρόπο ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. «Ηταν» με τον δικό του τρόπο. Στο προσωπικό μου «αναμνησιολόγιο» κρατώ το βραχνό του γέλιο, τον τρόπο που ερμήνευσε πάρα πολλά τραγούδια δικά του και άλλων, τις κοφτές απαντήσεις στις συνεντεύξεις, αυτό το απόλυτα χαλαρό του, το «κουλ» πάνω και κάτω απ΄τη σκηνή…Αυτό το αιωνίως "κουλ" με τον δικό του τρόπο, το λαϊκότροπο με τον δικό του τρόπο, τα ερωτικά με τον δικό του τρόπο, το έντεχνο με τον δικό του τρόπο. Λυπάμαι απέραντα για τον Λαυρέντη που τον αγαπήσαμε για τον δικό του τρόπο, αυτόν που γίνεται σπανιότερος, αυτό που γίνεται όλο και σπανιότερο: να αγαπιέσαι τόσο τελικά για τον δικό σου τρόπο στο τραγούδι..

επόμενο άρθροRead next Article
#TAGS
  • Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Ethnos on Google News
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.grRegister on Ethnos at Google News
ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 18.05.2022 09:54
Νάρκη... βυθού στο Ασφαλιστικό - Ο πληθωρισμός απειλεί με αυξήσεις εισφορών επαγγελματίες και αγρότες
ΗΜΕΡΗΣΙΑ| 18.05.2022 04:45
ΑΑΔΕ: «Γκαζώνει» για τους e-πλειστηριασμούς - Ποιοι οφειλέτες είναι στο στόχαστρο
MENSHOUSE
Κλείνει στόματα: Αυτός είναι ο τιμοκατάλογος του μαγαζιού που χρέωσε 600 ευρώ 2 καβουροπόδαρα
MENSHOUSE
Πατάς pause και φαίνεται ξεκάθαρα: Το σκηνοθετικό λάθος στο «Ορατότης μηδέν» που δεν πρόσεξε ούτε ο Κούρκουλος (Pic)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

01
11-02-2020 19:31
Κληρονομιά: Τι ισχύει – Ποια είναι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις
02
14.05.2022 17:21
Τα βασικά οικονομικά των επιδοτήσεων κατανάλωσης και των πλαφόν τιμής
03
17.05.2022 08:10
Όταν η ζωή τα φέρνει όλα ακρο-δεξιά
04
26.01.2022 21:43
Η Ουκρανία δεν είναι Κριμαία!
05
17.05.2022 08:59
Οι αντιδράσεις Γεωργιάδη-Πέτσα δικαιώνουν τον Τσίπρα

POPULAR VIDEOS

Κεντρικό δελτίο 18/05/2022
Κεντρικό... | 18.05.2022 20:40
Κεντρικό δελτίο 18/05/2022
Ο Σάββας Καλεντερίδης για την ομιλία του πρωθυπουργού στο Κογκρέσο και τις τουρκικές αντιδράσεις
Ώρα Ελλάδος... | 18.05.2022 08:38
Ο Σάββας Καλεντερίδης για την ομιλία του πρωθυπουργού στο Κογκρέσο και τις τουρκικές αντιδράσεις
Ρωσικό υπ. Άμυνας: Ψέματα και προπαγάνδα Ζελένσκι για Αζοφστάλ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 18.05.2022 20:19
Ρωσικό υπ. Άμυνας: Ψέματα και προπαγάνδα Ζελένσκι για Αζοφστάλ
Μαριούπολη: Παραδίνονται στους Ρώσους οι μαχητές του Αζοφστάλ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ... | 18.05.2022 19:51
Μαριούπολη: Παραδίνονται στους Ρώσους οι μαχητές του Αζοφστάλ
Κεντρικό Δελτίο 17/05/2022
Κεντρικό... | 17.05.2022 20:03
Κεντρικό Δελτίο 17/05/2022
Η προσφορά της εβδομάδας από το OPEN Market
NewsletterΕγγραφείτε και διαβάστε τις κυριότερες ειδήσεις της ημέρας