AP photo

Ζοζέπ Μπορέλ: Δυσαρέσκεια ΕΕ για την τουρκική Navtex στην ΑΟΖ της Κύπρου

Τελευταία Ενημέρωση
Το θέμα των κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας πήγε για αργότερα «λόγω συγχρονισμού». Στη λίστα των κυρώσεων το τουρκικό σκάφος που είχε εμπλακεί στο "θερμό επεισόδιο" με τη γαλλική φρεγάτα στις 10 Ιουνίου, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.

Τη δυσαρέσκεια της ΕΕ εξέφρασε ο Ζοζέπ Μπορέλ για την ανανέωση της τουρκικής NAVTEX στην ΑΟΖ της Κύπρου. Ωστόσο, το θέμα των κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας πήγε για αργότερα «λόγω συγχρονισμού», όπως είπε ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, υπάρχει διπλωματική πρωτοβουλία σε εξέλιξη. 

Την ίδια στιγμή, μια τουρκική εταιρία βρίσκεται ανάμεσα σε αυτές σε βάρος των οποίων το Συμβούλιο αποφάσισε να επιβάλει στοχοθετημένα περιοριστικά μέτρα. Πρόκειται για την εταιρία Avrasya Shipping. Πρόκειται για τουρκική ναυτιλιακή εταιρεία που εκμεταλλεύεται ένα πλοίο που ονομάζεται Cirkin και το οποίο έχει παραβιάσει το εμπάργκο όπλων στη Λιβύη. Ειδικότερα, το Cirkin έχει συνδεθεί με μεταφορές στρατιωτικού υλικού στη Λιβύη το Μάιο και Ιούνιο του 2020. Η υπόθεση αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού το συγκεκριμένο σκάφος είχε εμπλακεί στο "θερμό επεισόδιο" με τη γαλλική φρεγάτα στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.

Ακόμη δύο πρόσωπα και δύο εταιρίες θα προστεθούν στον κατάλογο προσώπων και οντοτήτων (επιχειρήσεις κλπ) της ΕΕ που υπόκεινται σε περιοριστικά μέτρα που σχετίζονται με τη σύγκρουση στη Λιβύη. Οι κυρώσεις που επιβάλλονται περιλαμβάνουν απαγόρευση ταξιδιού και πάγωμα περιουσιακών στοιχείων για φυσικά πρόσωπα και πάγωμα περιουσιακών στοιχείων για τις οντότητες. Με αυτές τις νέες προσθήκες, η ΕΕ έχει πλέον απαγορεύσει ταξίδια σε 17 εισηγμένα άτομα και έχει παγώσει τα περιουσιακά στοιχεία 21 ατόμων και 19 οντοτήτων.

«Καταλαβαίνω τους Κυπρίους, αλλά... »

«Kαταλαβαίνω απολύτως τη θέση της Κύπρου», είπε ο Ύπατος Εκπρόσωπος Μπορέλ. «Ήταν κάτι που συζητήσαμε στο Βερολίνο και αποφασίσαμε ότι αν η Τουρκία δεν αλλάξει τη συμπεριφορά της –και δεν την έχει αλλάξει- θα πρέπει να σκεφτούμε κυρώσεις. Αλλά την ίδια στιγμή, υπάρχουν διαπραγματεύσεις, συζητήσεις και πολλά ευρωπαϊκά κράτη-μέλη είπαν  ότι θέλουν η Σύνοδος Κορυφής να ασχοληθεί με το θέμα. Είναι θέμα συγχρονισμού, πρέπει να συγχρονίσουμε τις δύο διαδικασίες. Και για να το κάνουμε αυτό, χρειαζόμαστε όλους μαζί μας», τόνισε.

Το Συμβούλιο που ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 5 ώρα Ελλάδας στις Βρυξέλλες έκλεισε χωρίς ομοφωνία για κυρώσεις και σε βάρος της Λευκορωσίας εξαιτίας της έλλειψης ψήφου της Κύπρου. Οι κυρώσεις για τη Λευκορωσία δεν θα επιβάλλονταν νομικά από το Συμβούλιο, όμως αν «κλείδωναν» θα ήταν άμεσα δρομολογούμενες. 

Ο δε Ζοζέπ Μπορέλ που επανέλαβε ότι η ΕΕ δεν αναγνωρίζει την κυβέρνηση στη Λευκορωσία και τη νομιμότητα του Λουκασένκο, τόνισε ότι είναι προσωπική του δέσμευση να υπάρξουν κυρώσεις στο επόμενο Συμβούλιο των ΥΠΕΞ «αλλιώς θα πληγεί η αξιοπιστία της ΕΕ». 

Κατά τα άλλα, οι υπουργοί συζήτησαν και για τη Λιβύη. «Είναι ξεκάθαρο ότι οι πρόσφατες εξελίξεις στη Λιβύη δημιουργούν ευκαιρίες για ένα παράθυρο διπλωματίας για τις τρεις προτεραιότητες που έχουμε ορίσει: εκεχειρία που να αντέξει, κινητοποίηση δυνάμεων για το ξε-μπλοκάρισμα του πετρελαίου στην Λιβύη που κοστίζει στη χώρα περί τα 10.000 εκ. δολάρια το χρόνο. και τρίτον πολιτικός διάλογος», είπε ο Ζοζέπ Μπορέλ.  

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ