• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη στον σιδηρόδρομο λόγω προβλημάτων από την κακοκαιρία Byron«Η ΕΕ πρέπει να καταργηθεί»: Ο Έλον Μάσκ εκτοξεύει απειλές προς την Ευρώπη μετά το πρόστιμο μαμούθ στο ΧΤραγωδία ανοιχτά της Κρήτης: Ναυάγιο με 18 νεκρούς μετανάστεςΕπεισόδια με μολότοφ και χημικά στο κέντρο της Αθήνας στην πορεία στη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου
δημοφιλές τώρα: Ζάκυνθος: Ραγίζει καρδιές ο πατέρας του 2χρονου – «Μου χαμογέλασε και έκλεισε τα μάτια»
Homepage ┋   Πολιτική   ┋   26.03.2019 19:54
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων📌 Έργα για τους πολίτες και όχι για τους εργολάβους📌 Κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ📌 Αναγκαία η πολιτική αλλαγή

Μητσοτάκης: Νέες υποδομές ύψους 10-12 δισ. ευρώ την επόμενη τετραετία

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, παρουσιάζοντας το σχέδιο του κόμματός του για τις νέες υποδομές στην Ελλάδα, σημείωσε ότι θα γίνουν με συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 11 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  

Το κυβερνητικό σχέδιο της ΝΔ για τις νέες υποδομές στην Ελλάδα με τίτλο "Ανάπτυξη και νέες δουλειές", παρουσίασε ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης, υπογραμμίζοντας ότι "οι σχετικές επενδύσεις έχουν ήδη κοστολογηθεί σε 10-12 δισ. ευρώ μέχρι το 2023, γεγονός που θα αποφέρει έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως, αλλά κυρίως θα δημιουργήσει 240.000 νέες και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας εντός της επόμενης τετραετίας".

Στο κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνονται ένας νέος οδικός άξονας που θα παρακάμπτει την Αττική συνδέοντας την Υλίκη με την Ελευσίνα, η σύνδεση των αποκομμένων μεγάλων πόλεων με τους κεντρικούς εθνικούς άξονες, ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η ενεργειακή διασύνδεση των νησιών,  η επέκταση σε όλη τη χώρα του φυσικού αερίου και η επίλυση του χρόνιου προβλήματος των απορριμμάτων.

"Πρόκειται για έναν πλήρη προγραμματικό χάρτη με έργα εθνικής εμβέλειας σε κάθε τομέα, από τις οδικές, σιδηροδρομικές και θαλάσσιες μεταφορές μέχρι τη διαχείριση των φυσικών πόρων, την Ενέργεια, τα κτίρια και τις ψηφιακές υποδομές", ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης σημειώνοντας ότι δεν είναι ένα ακόμη ευχολόγιο, αλλά ένα σχέδιο ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο.

Ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων

Παράλληλα, ως ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδει, ανήγγειλε ότι "η διαχείριση των φυσικών πόρων και των υποδομών επί της διακυβέρνησης της ΝΔ θα παρακολουθείται από ειδική επιτροπή, υπό τον πρωθυπουργό. Ιδιαίτερο βάρος θα δοθεί στην ιδιωτική χρηματοδότηση των έργων, ώστε να καταστεί ταχύτερη αλλά και πιο οικονομική η υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου Υποδομών.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 04.02.2019 14:11
Δημόσιο: Αυτό είναι το πρόγραμμα απασχόλησης 5.500 νέων στο Δημόσιο
Δημόσιο: Αυτό είναι το πρόγραμμα απασχόλησης 5.500 νέων στο Δημόσιο

"Και αυτό, γιατί είναι οξύμωρο σε μια χώρα που έχει περάσει τόσο μακρά οικονομική κρίση η χρηματοδότηση των έργων να έχει ακόμη και σήμερα ιδιωτική συμμετοχή μόλις 10-15%, όταν στη Μ. Βρετανία αυτή ξεπερνά το 60%", ανέφερε χαρακτηριστικά.  Το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει και την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα στον σχεδιασμό των έργων, με το πρωτοποριακό εργαλείο "προτάσεις καινοτομίας", κατά το παράδειγμα κρατών που έχουν υιοθετήσει με πολύ μεγάλη επιτυχία το συγκεκριμένο μοντέλο. Το εργαλείο αυτό θα επιτρέπει σε ιδιωτικούς φορείς να μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν προτάσεις έργων.

Έργα για τους πολίτες και όχι για τους εργολάβους

Όλα τα έργα θα σχεδιαστούν με απολύτως διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες και θα υλοποιηθούν βάσει του πραγματικού συμφέροντος των πολιτών και όχι των εργολάβων, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε ότι "εμείς θα καθορίσουμε τις αναπτυξιακές προτεραιότητες και όχι όσοι έχουν συμφέρον να μας εγκλωβίσουν σε έργα που δεν περνούν την αυστηρή δοκιμασία της σχέσης κόστους-οφέλους".

Ο προγραμματικός χάρτης της ΝΔ για τις Υποδομές μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:

- Οδικές Υποδομές

- Κατασκευή τριών μεγάλων οδικών έργων στην Αττική

Υποδομές σημαίνουν ανάπτυξη, αφού κάθε 1 ευρώ που επενδύεται σε αυτές επιστρέφει περίπου διπλάσιο στην οικονομία. Το δικό μας σχέδιο σημαίνει 10-12 δις σε επενδύσεις υποδομών σε μία 4ετία, έως 2% πρόσθετη αύξηση του ΑΕΠ ετησίως και περίπου 45.000 νέες θέσεις εργασίας κάθε χρόνο. pic.twitter.com/8lCRC64r05

— Kyriakos Mitsotakis (@kmitsotakis) March 26, 2019

- Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μήκους 50 χιλιομέτρων που θα συνδέει απευθείας την Υλίκη με την Ελευσίνα. Πρόκειται για ένα έργο πνοής, είπε ο κ. Μητσοτάκης, που θα συνδέσει τις δύο εθνικές οδούς  (Αθηνών- Θεσσαλονίκης και Αθηνών Πατρών) παρακάμπτοντας επί της ουσίας την Αθήνα και την Αττική και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής, είναι έργο εξαιρετικά σημαντικό και εμβληματικό.

- Επέκταση της Αττικής Οδού προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Αυτήν θα προωθήσει η επόμενη κυβέρνηση προκειμένου να υπάρχει και δρόμος ταχείας κυκλοφορίας προς το εμβληματικό πρότζεκτ του Ελληνικού.

- Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Μια υπόσχεση δεκαετιών θα γίνει επιτέλους πράξη. 

- Σύνδεση των αποκομμένων πόλεων με το Κεντρικό Οδικό Δίκτυο. Μεταξύ άλλων το πρόγραμμα της ΝΔ προβλέπει τη σύνδεση:

Της Δράμας με την Εγνατία οδό

Του Καρπενησίου με τη Λαμία

Της Έδεσσας και των Γιαννιτσών με τον ΠΑΘΕ

Της Κακαβιάς με τα Ιωάννινα.

- Επιτάχυνση της Ολοκλήρωσης του Κεντρικού Οδικού Δικτύου, και συγκεκριμένα:

Του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος

Του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)

Κατασκευή του ΒΟΑΚ με ενιαία δημοπράτηση του τμήματος Χανιά - Αγ. Νικόλαος

Γιάννης Βρούτσης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ 26.03.2019 19:11
ΝΔ για έκτακτο δώρο Πάσχα: Να μην παίζουν με την αγωνία συνταξιούχων
ΝΔ για έκτακτο δώρο Πάσχα: Να μην παίζουν με την αγωνία συνταξιούχων

- Σιδηροδρομικές Υποδομές

Αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού και του προαστιακού δικτύου. Αδιαπραγμάτευτος στόχος είναι στο τέλος της τετραετίας το ταξίδι Αθήνα- Θεσσαλονίκη να χρειάζεται 3 ώρες.

Σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας.

Νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη - Καβάλα και εκσυγχρονισμός της υφιστάμενης μέχρι την Αλεξανδρούπολη.

- Ολοκλήρωση του μετρό στη Θεσσαλονίκη (χωρίς μουσαμάδες).

Κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό στην Αθήνα ('Αλσος Βεΐκου - Γουδή) με επέκταση από το 'Αλσος Βεΐκου στον Περισσό και από το Γουδή στην Κατεχάκη ώστε να απολήγει στις γραμμές 1 και 3 αντίστοιχα και να βελτιωθεί η συνδεσιμότητα του Δικτύου, καθώς με το σημερινό σχεδιασμό η γραμμή 4 δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού της Αττικής.

Το πρόγραμμά μας φέρνει το σχεδιασμό στο επίκεντρο και ενοποιεί τις ανάγκες της επικράτειας σε συνεργασία με τις Περιφέρειες. Ο σχεδιασμός θα είναι ενιαίος, οι προτεραιότητες δημόσιες και η εκτέλεση θα παρακολουθείται κεντρικά από το πρωθυπουργικό γραφείο. https://t.co/bZOYDfBoiE

— Kyriakos Mitsotakis (@kmitsotakis) March 26, 2019

- Ενεργειακές Υποδομές

Ολοκλήρωση των διασυνδέσεων των νησιών:

Σύνδεση της Κρήτης με την Αττική και των Δωδεκανήσων με την Κρήτη

Σύνδεση της Ικαρίας και της Σάμου με τις Κυκλάδες και των Κυκλάδων με την ηπειρωτική χώρα.

Σύνδεση των νησιών του Β. Αιγαίου με την Αν. Μακεδονία.

Προώθηση συστημάτων ανάκτησης ενέργειας από τα απορρίμματα, πάντοτε παράλληλα με την ανακύκλωση.

Open TV logo
ΠΟΛΙΤΙΚΗ 26.03.2019 15:52
OPEN TV: Ερχεται μεγάλη δημοσκόπηση της ALCO για τις Ευρωεκλογές
OPEN TV: Ερχεται μεγάλη δημοσκόπηση της ALCO για τις Ευρωεκλογές

Κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ

Ο κ. Μητσοτάκης άσκησε κριτική στην μέχρι τώρα πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και υποστήριξε:

-πετσόκοψε τις δημόσιες επενδύσεις κατά 2 δισ. ευρώ την περίοδο 2016-2018 για να «πετύχει» τα περιβόητα υπερπλεονάσματα. Σημείωσε ότι " εμείς δεσμευόμαστε ότι το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων θα υλοποιηθεί στο ακέραιο και ότι θα αξιοποιήσουμε κάθε ευρώ ιδιωτική συμμετοχής".

-πάγωσε επί 4 χρόνια εμβληματικές επενδύσεις που ήταν έτοιμες να ξεκινήσουν, όπως το Ελληνικό -κρανίου τόπος και μνημείο ανικανότητας της σημερινής κυβέρνησης-, και την κατασκευή του Βόρειου 'Αξονα της Κρήτης

-προχώρησε σε αναιτιολόγητες κατατμήσεις έργων για να κάνει φωτογραφικούς διαγωνισμούς -όπως πχ στο Πάτρα-Πύργος για να πάρει κάποιος κυβερνητικός φίλος κομμάτια, με επιπλέον καθυστερήσεις

Βάζουμε σε προτεραιότητα τα έργα εθνικής εμβέλειας όπως το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Την ανάπτυξη του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τη διαχείριση απορριμμάτων. Και εμβληματικά έργα όπως το Ελληνικό που θα γίνει σύμβολο ανάπτυξης για τη νέα Ελλάδα. https://t.co/9v9P5Gbdov

— Kyriakos Mitsotakis (@kmitsotakis) March 26, 2019

-αύξησε αναιτιολόγητα τις τιμές διοδίων και διπλασίασε τον αριθμό τους, με τη χώρα να καταβάλλει καθυστερημένα το κόστος της πολιτικής "Δεν πληρώνω"

-επαίρεται για την υλοποίηση έργων που όχι μόνον είχαν δρομολογηθεί επί ΝΔ, αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ τα πολεμούσε ως αντιπολίτευση, όπως η εμπλοκή της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια και της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

Συνοψίζοντας τη διαφορά των δύο κυβερνήσεων, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, είπε ότι ΝΔ έστω και με λάθη και καθυστερήσεις παρήγαγε αποτελέσματα ακόμη και την περίοδο της κρίσης, αντίθετα η συνεισφορά του ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αρχή το κίνημα δεν πληρώνω, είναι τα ψεύτικα δάκρυα για τις συμβάσεις παραχώρησης των αεροδρομίων, ο πόλεμος κατά της COSCO.

Γιώργος Κατρούγκαλος
ΠΟΛΙΤΙΚΗ 26.03.2019 19:38
Κατρούγκαλος: Στη Συμφωνία των Πρεσπών δεν γίνεται αναφορά σε άσματα
Κατρούγκαλος: Στη Συμφωνία των Πρεσπών δεν γίνεται αναφορά σε άσματα

Αναγκαία η πολιτική αλλαγή

Το πρόγραμμα της ΝΔ, είπε ο κ. Μητσοτάκης, έχει διδαχθεί από το παρελθόν, από αποτελέσματα αλλά και αστοχίες δεκαετιών και εντάσσεται σε ένα συνολικό αναπτυξιακό σχέδιο της χώρας. Ξεπερνούμε και τις επικαλύψεις φορέων και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ο σχεδιασμός θα είναι ενιαίος και περιλαμβάνει καλή συνεργασία με τους περιφερειάρχες και γι αυτό δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στις περιφερειακές εκλογές, ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Σημαντικά δεν είναι μόνο τα νέα έργα, είπε ο κ. Μητσοτάκης αλλά και η συντήρηση των παλαιών έργων που πολλές φορές καταρρέουν. Εδώ είπε είναι αναγκαίο ένα Εθνικό μητρώο υποδομών με καθορισμό υπευθύνου και έξυπνα χρηματοδοτικά εργαλεία. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στις διαφανείς και ευέλικτες διαδικασίες με το μικρότερο δυνατό κόστος προς όφελος πάντα των πολιτών. "Δεν υποσχόμαστε τα πάντα στους πάντες...το σχέδιό μας δεν είναι προεκλογικές υποσχέσεις...λέμε αντίο στις πολιτικές παρεμβάσεις, στις κατατμήσεις και στις κάθε λογής εξυπηρετήσεις". Μίλησε για την επέκταση των συμπράξων με τον ιδιωτικό τομέα ενώ αναφέρθηκε και στις συμβάσεις παραχώρησης λέγοντας ότι "η επέκταση της σημαντικότερης σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού θα τεθεί σε διαγωνισμό πριν την λήξη της το 2024".

Το πρόγραμμά μας για τις Υποδομές είναι συνεκτικό και τεκμηριωμένο. Με οδικό χάρτη έργων εθνικής εμβέλειας. Με εργαλεία που βελτιώνουν την ποιότητα και το χρόνο ολοκλήρωσης των έργων και μειώνουν το κόστος. Με αξιολόγηση, έλεγχο και διαφανείς διαγωνισμούς. https://t.co/CshiIBdI7d

— Kyriakos Mitsotakis (@kmitsotakis) March 26, 2019

Κλείνοντας ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε το βασικό του πολιτικό μήνυμα ότι "για να υλοποιηθούν όλα αυτά χρειάζεται μία μεγάλη πολιτική αλλαγή, το 2019 είναι έτος εκλογών και θα χρειαστούμε τη συμμετοχή όλων των πολιτών, αξίζουμε καλύτερα και μπορούμε να το κάνουμε πράξη".

Διαβάστε ακόμη

Επεισόδια με μολότοφ και χημικά στο κέντρο της Αθήνας στην πορεία στη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου

Τραγωδία ανοιχτά της Κρήτης: Ναυάγιο με 18 νεκρούς μετανάστες

«Η ΕΕ πρέπει να καταργηθεί»: Ο Έλον Μάσκ εκτοξεύει απειλές προς την Ευρώπη μετά το πρόστιμο μαμούθ στο Χ

Όταν μια cult μπύρα γίνεται ακριβή συνήθεια: Το φαινόμενο Guinness και ο παράγοντας Gen Z

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • Νέα Δημοκρατία
  • υποδομές
  • Κυριάκος Μητσοτάκης
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr