Σε πρώτο πλάνο το πρωτογενές πλεόνασμα στο τετ α τετ Μητσοτάκη - Λεμέρ
(Eurokinissi/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)

Σε πρώτο πλάνο το πρωτογενές πλεόνασμα στο τετ α τετ Μητσοτάκη - Λεμέρ

Η εξοικείωση των βασικότερων εκ των εταίρων μας με τις κεντρικές στοχεύσεις του Οδικού Αναπτυξιακού Χάρτη αποτελεί βασικό… σκαλοπάτι στον ενδιάμεσο στόχο της ανάκτησης της διεθνούς αξιοπιστίας της χώρας

Ως προπομπός της συνάντησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εμανουέλ Μακρόν, που προγραμματίζεται στο Ελυζέ στα τέλη Αυγούστου, μπορεί να εκληφθεί το πρωινό ραντεβού του πρωθυπουργού με τον Γάλλο Υπουργό Οικονομικών, Μπρούνο Λεμέρ. Αν και παραμονές Δεκαπενταύγουστου, το Μέγαρο Μαξίμου αξιοποιεί την παρουσία του κ. Λεμέρ στη χώρα μας για μία προκαταρκτική συζήτηση γύρω από τα δίδυμα, βαρυσήμαντα για την κυβέρνηση στοιχήματα, όπως ο στόχος της μείωσης του πρωτογενούς πλεονάσματος και η προσέλκυση επενδύσεων.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ο κ. Μητσοτάκης αναμένεται να ενημερώσει τον συνομιλητή του για τις βασικές πτυχές του εμπροσθοβαρούς, όπως χαρακτηρίζεται, μεταρρυθμιστικού προγράμματος, που εφαρμόζει από τις 8 Ιουλίου η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και το οποίο κατά το Μέγαρο Μαξίμου θα οδηγήσει στην εμπέδωση μίας στέρεας ανάπτυξης και στη δημιουργία περισσότερων, νέων και καλύτερα αμειβόμενων θέσεων εργασίας. 

Η εξοικείωση των βασικότερων εκ των εταίρων μας με τις κεντρικές στοχεύσεις του Οδικού Αναπτυξιακού Χάρτη αποτελεί βασικό… σκαλοπάτι στον ενδιάμεσο στόχο της ανάκτησης της διεθνούς αξιοπιστίας της χώρας, που θεωρείται προϋποτιθέμενη συνθήκη της επαναδιαπραγμάτευσης του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος για το 2021. Ορόσημα αυτής της διαδικασίας θεωρούνται από το Μέγαρο Μαξίμου τα ταξίδια του Κυριάκου Μητσοτάκη σε Παρίσι, Βερολίνο, Χάγη και Νέα Υόρκη έως τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Πάντως, βασικό ζητούμενο του σημερινού τετ α τετ είναι τόσο η αύξηση των γαλλικών επενδύσεων όσο και η αναβάθμιση της γαλλικής επιχειρηματικής δραστηριότητας στη χώρα μας, που επικεντρώνεται κυρίως στην αγορά προϊόντων του χρηματοοικονομικού τομέα, στη βιομηχανία, την ενέργεια, τις βασικές υποδομές, τις ασφαλιστικές εισφορές και τον τουρισμό.

«Δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε ούτε μία ημέρα». Αυτή είναι η απάντηση κυβερνητικών παραγόντων για την εσπευσμένη κατάθεση στο πλαίσιο του διυπουργικού νομοσχεδίου δύο τροπολογιών, αφενός αυτής που βάζει πλαφόν ύψους 4.608 ευρώ στις συντάξεις και αφετέρου αυτής που καταργεί το άρθρο 48 του νόμου 4611/2019 για τον βάσιμο λόγο απόλυσης. 

Στην κυβέρνηση υποστηρίζουν ότι η καταργηθείσα ρύθμιση δεν ήταν φιλεργατική, τουναντίον, λειτουργούσε εναντίον των εργαζομένων καθώς, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά: «δυσχεραίνει τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και φέρνει τους εργαζομένους σε χειρότερη θέση, καθώς στιγματίζεται για τον υπόλοιπο εργασιακό βίο ο εργαζόμενος, που απολύεται.

Η χθεσινή νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, όπως τονίζουν κυβερνητικά στελέχη, «καταργεί τον κόφτη στις προσλήψεις, ελέω του οποίου χάθηκαν τον προηγούμενο μήνα 14.691 θέσεις εργασίας, βάζει τέλος στον ουσιαστικό διαχωρισμό μεταξύ εκείνων, που έχουν εργασία και εκείνων, που είναι άνεργοι ή μόλις ξεκινούν τον εργασιακό τους βίο και αποτρέπει τη μαζική μετατροπή σχέσεων εργασίας σε ορισμένου χρόνου, σε συμβάσεις έργου και σε υπεργολαβίες και θα οδηγούσε τελικά σε σημαντική ενίσχυση της μαύρης, αδήλωτης εργασίας».

Τέλος, σημαντικές πρωτοβουλίες αναμένεται κατά πληροφορίες να αναλάβει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όπως προέκυψε μετά τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και του αρμοδίου υπουργού, Γιάννη Πλακιωτάκη. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν πως η ενίσχυση της ελληνικής σημαίας περνά μέσα από την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του εν λόγω υπουργείου, την καθιέρωση ηλεκτρονικού νηολογίου, αλλά και την θεσμόθετηση ενός συνολικού πακέτου, που θα την κάνει πιο ανταγωνιστική έναντι άλλων χωρών.

Επιπλέον, ο Γιάννης Πλακιωτάκης αναμένει κατά πληροφορίες εντός διμήνου το βέλτιστο πλάνο από το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμανιών με τους σχετικούς διαγωνισμούς, παντά σύμφωνα με τον τωρινό διαγωνισμό να προγραμματίζονται τους πρώτους μήνες του 2020. Τέλος, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ήδη ζητήσει από τους αρμοδίους φορείς προτάσεις για την τροποποίηση ή και αλλαγή του Προεδρικού Διατάγματος, που διέπει το ναυαγοσωστικό επάγγελμα και τις άδειες ταχυπλόων στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της ασφάλειας των λουομένων και της αποτροπής των πνιγμών, θέμα εξαιρετικά επίκαιρο μετά τα πρόσφατα τραγικά συμβάντα σε διάφορα νησιά της χώρας.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ