Ζαχαράκη στο Έθνος: Προχωράµε στην τρίτη φάση πρόσληψης των αναπληρωτών
Η υφυπουργός Παιδείας (copyright: Eurokinissi)

Ζαχαράκη στο Έθνος: Προχωράµε στην τρίτη φάση πρόσληψης των αναπληρωτών

Τελευταία Ενημέρωση
Η υφυπουργός Παιδείας, σε συνέντευξή της στο «Έθνος της Κυριακής» προαναγγέλλει την επανασύσταση συντονιστικής επιτροπής για την καταπολέµηση των φαινοµένων bullying στα σχολεία

«Χωρίς αιφνιδιασμούς αλλά στη βάση µιας µελετηµένης και στοχευµένης, ως προς τον αριθµό των προσφύγων, διασποράς τους εντάσσεται και η µεταφορά στην ενδοχώρα για έκτακτη φιλοξενία ως αποτέλεσµα προηγούµενης συνεργασίας και συνεννόησης µε τις τοπικές κοινωνίες» τονίζει η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, αναφερόµενη στις προωθούµενες µετεγκαταστάσεις προσφύγων από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου προς την ενδοχώρα.

Επίσης επισηµαίνει ότι εξετάζεται µε προσοχή το φαινόµενο του σχολικού εκφοβισµού και της βίας, και θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες που θα βοηθήσουν στην αντιµετώπισή του από τις σχολικές κοινότητες.

Πώς σχεδιάζετε να κάµψετε τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών και της «γαλάζιας» βάσης για τις προωθούµενες µετεγκαταστάσεις προσφύγων από τα νησιά στην ηπειρωτική Ελλάδα; Μπορεί να είναι αυτό µια µόνιµη λύση; Πώς µπορεί να γίνει αποτελεσµατικότερη η φύλαξη των θαλασσίων συνόρων µας;

Η νοµοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για το άσυλο συνιστά τη µόνη µέχρι σήµερα ρεαλιστική, δοµηµένη, βιώσιµη και ολoκληρωµένη προσέγγιση για ένα πραγµατικά εξαιρετικά σύνθετο και ευαίσθητο ζήτηµα. Η Ελλάδα απέκτησε, επιτέλους, ένα σαφές και λειτουργικό σύστηµα. Στόχος είναι να υπάρξουν άµεσα και απτά αποτελέσµατα σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση των διαδικασιών απονοµής ασύλου και επιστροφών, την αποσυµφόρηση των νησιών, την αποτελεσµατικότερη προστασία των συνόρων και την αποτροπή νέων αθρόων ροών. Τα νησιά µας και οι κάτοικοί τους έχουν ξεπεράσει προ πολλού τα όριά τους, έχουν φορτωθεί εδώ και µία πενταετία ένα δυσανάλογο µεγάλο βάρος. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η µεταφορά στην ενδοχώρα για έκτακτη φιλοξενία ως αποτέλεσµα προηγούµενης συνεργασίας και συνεννόησης µε τις τοπικές κοινωνίες και τους ΟΤΑ. Χωρίς αιφνιδιασµούς, αλλά στη βάση µιας µελετηµένης και στοχευµένης ως προς τον αριθµό των προσφύγων διασποράς τους και µε προτεραιότητα σε οικογένειες προσφύγων.

Από την άλλη πλευρά, αποτελεσµατικότερη φύλαξη των θαλασσίων συνόρων και αποτελεσµατική παρεµπόδιση της δράσης των εγκληµατικών δικτύων διακινητών. Εφαρµόζονται ήδη συγκεκριµένα µέτρα όπως ο εκσυγχρονισµός του συστήµατος παρακολούθησης, ενώ εντατικοποιούνται και ενισχύονται οι περιπολίες µε νέα κατάλληλα και ευέλικτα πλωτά µέσα.

Παρά τη συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν, η Τουρκία δεν φαίνεται να απέχει από παραβατικές ενέργειες στην κυπριακή ΑΟΖ και στο Αιγαίο, ενώ δεν µοιάζει πρόθυµη να συγκρατήσει τις µεταναστευτικές ροές στα δικά της παράλια. Υπάρχει τρόπος να πειστεί η Αγκυρα να συµµορφωθεί µε τις υποχρεώσεις της;

Οι προκλητικές ενέργειες της Τουρκίας, η κατάφωρη παραβίαση των αρχών του διεθνούς δικαίου και η εργαλειοποίηση του Μεταναστευτικού από πλευράς της, όντως υπονοµεύουν την καλλιέργεια ενός ευνοϊκού κλίµατος για τη θετική επανεκκίνηση των διµερών µας σχέσεων, κάτι που αποτελεί σταθερή επιδίωξη της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο πρωθυπουργός και οι αρµόδιοι υπουργοί τόσο στα θεσµικά όργανα της ΕΕ όσο και σε διµερείς και πολυµερείς διεθνείς συναντήσεις θέτουν στην κορυφή της ατζέντας των συζητήσεών τους την παραβατική συµπεριφορά της Τουρκίας. Για την κλιµάκωση των κυρώσεων εκ µέρους της ΕΕ έχει πρωτοστατήσει η χώρα µας, και να είστε σίγουρος ότι η συντονισµένη αυτή στάση θα συνεχισθεί µε συνέπεια προς όλες τις κατευθύνσεις.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί για αντιδηµοκρατικές µεθοδεύσεις στην προανακριτική για τη Novartis. Τι απαντάτε;

Οτι δεν µπορεί να γίνει τίποτε άλλο παρά µόνο η εφαρµογή των κανόνων της ∆ηµοκρατίας και της νοµιµότητας, όπως υπαγορεύονται από τον Κανονισµό της Βουλής. Ως µέλος της κυβέρνησης θα ήθελα να υπενθυµίσω πως η κυβέρνηση έδειξε σεβασµό στην αρχή της διάκρισης των εξουσιών, όπως το απέδειξε έµπρακτα µε την απουσία της κατά τη συζήτηση στην Ολοµέλεια για το ζήτηµα της παραποµπής του κ. Παπαγγελόπουλου.

Πώς γίνεται να έχουν προσληφθεί, όπως λέτε, χιλιάδες αναπληρωτές και να υπάρχουν ακόµα κενά στα σχολεία;

Οπως γνωρίζετε, αναλάβαµε το υπουργείο σε µια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, στις 9 Ιουλίου, και το πρώτο πράγµα που είχαµε να αντιµετωπίσουµε ήταν οι λανθασµένες επιλογές της προηγουµένης κυβέρνησης, επιλογές προχειρότητας και ελλιπούς προγραµµατισµού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, που εκτόξευσαν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Ενα ενδεικτικό παράδειγµα είναι αυτό της ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης λόγω της προσθήκης 4ης οµάδας προσανατολισµού και του 7ώρου στα µαθήµατα κατεύθυνσης.

Η προηγουµένη ηγεσία του υπουργείου είχε επίσης καταργήσει τη διπλή µοριοδότηση για τους υπηρετούντες σε αποµακρυσµένες σχολικές µονάδες, που είναι το κίνητρο µετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές. Αποτέλεσµα να παραιτούνται πολλοί αναπληρωτές από τις θέσεις που τοποθετήθηκαν σε αποµακρυσµένες περιοχές. Παρ’ όλες τις αντιξοότητες και µε µεγάλη προσπάθεια το υπουργείο ανταποκρίθηκε τάχιστα και αποτελεσµατικά στην κάλυψη των αναγκών, προχωρώντας στη µεγαλύτερη α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών -πάνω από 20.000 εκπαιδευτικοί- στις 5/9/2019. Συνεχίσαµε µε επανακαταµέτρηση των κενών και προχωρήσαµε στη β’ φάση αναπληρωτών στις 27/9 και πλέον έπειτα από την έγκριση από τη Βουλή 1.800 νέων πιστώσεων, προχωρούµε το αµέσως επόµενο διάστηµα και στη γ’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών.

Ακόµη και υπό τις δύσκολες αυτές συνθήκες, µε πολλή δουλειά και µεγάλη προσπάθεια τα κενά αυτήν τη στιγµή στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην Πρωτοβάθµια παρεµφερή, δεδοµένων των αυξηµένων αναγκών, ενώ δροµολογείται η πλήρης κάλυψή τους.

Εχουν γίνει πλέον καθηµερινό φαινόµενο οι ειδήσεις για συµβάντα σχολικού εκφοβισµού που φτάνουν στη χρήση βίας στα σχολεία όλης της χώρας. Πώς έχετε σκοπό να τα αντιµετωπίσετε;

Παρακολουθούµε µε µεγάλη προσοχή το θέµα της σχολικής βίας και ενηµερωνόµαστε άµεσα από τα στελέχη της Εκπαίδευσης για όποια κρούσµατα εκφοβισµού προκύπτουν στα σχολεία µας. Πρέπει να σας πω ότι πρόκειται για ιδιαίτερα ευαίσθητα θέµατα που αφορούν νέα παιδιά και στόχος µας δεν είναι να σχολιάζουµε κάθε φορά το κάθε περιστατικό -θα ήταν και ανεύθυνο-, αλλά να εξετάσουµε µε προσοχή το φαινόµενο και να προβούµε στις απαραίτητες ενέργειες που θα βοηθήσουν στην αντιµετώπισή του από τις σχολικές κοινότητες.

Εχουµε ήδη προχωρήσει, έπειτα από συναντήσεις µε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στις απαραίτητες ενέργειες για την ανανέωση του υλικού που µοιράζεται στα σχολεία από αυτό το υπουργείο και θα επανασυστήσουµε σε επίπεδο πολιτικής ηγεσίας µια συντονιστική οµάδα που θα ασχοληθεί µε την αντιµετώπιση του φαινοµένου, και σε συνεχή συνεργασία µε τα συναρµόδια υπουργεία, µε τις Περιφερειακές ∆ιευθύνσεις και τους διευθυντές Εκπαίδευσης θα υπάρξει δραστική αντιµετώπιση και των όποιων περιστατικών αλλά και δράσεις ενηµέρωσης και εκπαίδευσης για την πρόληψη αυτών. Με τη βοήθεια των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για τη στήριξη της σχολικής κοινότητας. Επιπρόσθετα είναι πρόθεσή µας στο πλαίσιο νέων εκπαιδευτικών θεµατικών που επεξεργαζόµαστε, όπως προανέφερα, να εισαγάγουµε την ενότητα του σεβασµού στον άλλον στα σχολεία µας. Θέλουµε οι µαθητές µας να λαµβάνουν µια πολύπλευρη και σφαιρική µόρφωση για τη διαµόρφωση ολοκληρωµένων προσωπικοτήτων σε µια πραγµατικότητα που αλλάζει µε µεγάλες ταχύτητες. 

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ