«Assasin's Creed»: Οδύσσεια στην Ελλάδα του 431 π.Χ. (pics+vid)
Με εκπληκτικά γραφικά, το παιχνίδι συναντά την Ιστορία και σας φέρνει δίπλα στον Σωκράτη, τον Περικλή και τους απογόνους του Λεωνίδα

«Assasin's Creed»: Οδύσσεια στην Ελλάδα του 431 π.Χ. (pics+vid)

Με εκπληκτικά γραφικά, το παιχνίδι συναντά την Ιστορία και σας φέρνει δίπλα στον Σωκράτη, τον Περικλή και τους απογόνους του Λεωνίδα

Έχετε σκεφτεί πώς θα θέλατε να ζήσετε την «Οδύσσειά» σας; Σε έναν τόπο όπου οι μύθοι των αρχαίων Ελλήνων σχεδόν εισβάλλουν στο υποσυνείδητο του παίκτη/θεατή παίρνοντας θρυλικές διαστάσεις, εκεί που η ποπ κουλτούρα γίνεται ένα με τον Σωκράτη και τον Περικλή, το «Assassin's Creed Odyssey» προσφέρει δύο χαρακτήρες με εντυπωσιακά αρχαιοελληνικά ονόματα και σπαρτιατική περιβολή, τον Αλέξιο και την Κασσάνδρα, και έρχεται για να μυήσει τον παίκτη/θεατή στην Αρχαία Ελλάδα του 431 π.Χ.

Ενα από τα πιο δημοφιλή και επιτυχημένα παγκοσμίως παιχνίδια του χώρου των Role Playing Games (RPG) με φανατικούς gamers και στη χώρα μας, αλλά και με μια πρόσφατη κινηματογραφική μεταφορά το 2016, στην οποία πρωταγωνίστησε ο Μάικλ Φασμπέντερ, το «Assassin's Creed» ανέκαθεν εκτυλίσσεται σε έναν κόσμο όπου η μυθοπλασία τέμνεται με την Ιστορία και τα ιστορικά γεγονότα γεννούν τους χαρακτήρες. Αναπόσπαστο κομμάτι αυτού του κόσμου, η Αρχαία Ελλάδα του Πελοποννησιακού Πολέμου (431-404 π.Χ.) βρίσκεται στην καρδιά του «Odyssey», που λανσάρεται στις 5 Οκτωβρίου από τη Ubisoft.

«Η Αρχαία Ελλάδα είναι με πολλούς τρόπους ένα φυσικό σκηνικό για το “Assassin’s Creed”, γιατί στο παιχνίδι έχουμε πάντα χρονικές περιόδους-ορόσημα από τόπους με δυναμική οπτική γλώσσα, ιδιαίτερο φιλοσοφικό πλαίσιο και ιδιαίτερη γεωγραφία, στοιχεία με τα οποία μπορεί να επικοινωνήσει εύκολα ο παίκτης. Οπότε η Αρχαία Ελλάδα εμπίπτει σε αυτήν την αναζήτηση με τον πιο φυσιολογικό τρόπο και μας έχει δώσει απίθανες ευκαιρίες για να χτίσουμε όχι μόνο έναν όμορφο και ποικιλόμορφο κόσμο, αλλά και να τοποθετήσουμε την ανάπτυξη του παιχνιδιού στη χρονική στιγμή που γεννήθηκε ο νέος κόσμος μέσα από εμβληματικές μορφές του πολιτισμού όπως ο Σωκράτης, ο Περικλής, ο Ιπποκράτης, χαρακτήρες σταθερά αναγνωρίσιμοι» λέει στο «Εθνος της Κυριακής» η Λίντια Αντριου, υπεύθυνη Ηχου (Audio Director) στην κατασκευή του παιχνιδιού.

asassins3.jpg

Συνεργασίες

«Πρόκειται για μια εποχή που, ενώ στηρίζεται στην εκλογίκευση των κοσμοθεωριών αλλά και στην ιδέα της δημοκρατίας για να προοδεύσει, διατηρεί ακόμη τους δεσμούς με τον παλιό συναρπαστικό κόσμο των μύθων και θρύλων. Οπότε η συγκεκριμένη χρονική περίοδος στην Ελλάδα αντιπροσώπευε για εμάς αυτό στο οποίο θέλαμε να επικεντρωθούμε» συμπληρώνει η ειδικός του RPG, διαβεβαιώνοντάς μας ότι είχε την καλύτερη εμπειρία είτε δουλεύοντας με Ελληνες επιστήμονες για θέματα ελληνικής αρχαιολογίας είτε με Ελληνες μουσικούς για το σάουντρακ στο παιχνίδι, αλλά και με ενδυματολόγους, καθώς και με ηθοποιούς από την Ελλάδα για τη μεταγλώττιση σε αθηναϊκά στούντιο.

Παρακολουθώντας την παρουσίαση του «Odyssey», που οργανώθηκε από τους προγραμματιστές της Ubisoft, είχαμε την ευκαιρία να εισχωρήσουμε σε έναν εντυπωσιακά φανταχτερό, δημιουργικό, αλλόκοτο, αλλά και τελείως σύγχρονο κόσμο, με την έννοια που του προσδίδει η ποπ κουλτούρα. Χάρη στην ευγενική καθοδήγηση του Μαρτέν Μπερνάρ (lead game designer) από το στούντιο της εταιρείας στο Κεμπέκ, νιώσαμε τo... gaming στο πετσί μας.

Και πιστέψτε μας, ποτέ άλλοτε ο κόσμος της αρχαίας Σπάρτης, ο θρύλος του Λεωνίδα, και μια αγέρωχη πολεμίστρια με το όνομα Κασσάνδρα δεν ήταν τόσο ελκυστικοί όσο σε τούτο εδώ το σύμπαν, όπου η μορφολογία του ελληνικού τοπίου και το αρχαιοελληνικό κάλλος σε κάθε επίπεδο συνομιλούν με την κουλτούρα της... κονσόλας. Θεωρώντας ότι κανείς δεν θα παρεξηγηθεί αν πάνω στην εξέλιξη της πλοκής τα σκόρπια αρχαία ελληνικά μπλέκονται με τη διαχρονική βρισιά του μ... α (προς χάρη της ελληνικής αργκό), οι προγραμματιστές συνέθεσαν έναν κόσμο όπου οι παίκτες του «Assassin's Creed» μπορούν για πρώτη φορά να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες των οποίων οι επιλογές κινούν τα νήματα του παιχνιδιού και της δράσης.

Δύο απόγονους του Λεωνίδα, εκπαιδευμένους μισθοφόρους κατ' ανάγκη, με το DNA του μεγάλου Σπαρτιάτη που κυλάει στο αίμα τους και το μυθικό δόρυ του να τους καθιστά ημίθεους και ικανούς ώστε ανά πάσα στιγμή να επιστρατεύουν την περίφημη από το «300» (2006) του Ζακ Σνάιντερ...«κλωτσιά του Λεωνίδα». «Η μάχη των Θερμοπυλών στο φιλμ “300” και η πραγματική ιστορία της μάχης σίγουρα επηρέασε την προσέγγισή μας» σχολιάζει η Λίντια Αντριου.

«Θέλαμε εξαρχής να συμπεριλάβουμε ιστορίες από την Αρχαία Σπάρτη και χαρακτήρες που έχουν θρυλικό εκτόπισμα. Ηρωες-σύμβολα για τους οποίους θα μπορούσες να φιλοτεχνήσεις αγάλματα σαν αυτά που θαυμάζουμε στα μουσεία. Οπότε κάναμε εξονυχιστική έρευνα γύρω από τις Θερμοπύλες καθώς και άλλες γνωστές μάχες, μελετήσαμε την αρχαιοελληνική γλυπτική, γιατί ήταν σημαντικό να έχουμε λιγνές αλλά δυναμικές ανθρώπινες φιγούρες, χωρίς ογκώδεις μυς. Στα αρχαία αγάλματα αυτό που σε εντυπωσιάζει είναι ότι οι μύες διατρέχουν τον ιστό του σώματος και οι χαρακτήρες είναι αθλητικοί, έτοιμοι να τρέξουν στον Μαραθώνιο ή να πάρουν μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τουτέστιν δημιουργήσαμε αθλητικούς ήρωες που να δείχνουν άνετοι μέσα στη σωματική τους διάπλαση».

assasins.jpg

Αιώνια έχθρα

Η Κασσάνδρα και ο Αλέξιος συνεχίζουν την παράδοση όχι μόνον του αρχαίου πνεύματος, αλλά και των Assassins στην αρχαιότητα (μέσα από τις ερμηνείες, μάλιστα, της Μελλισάνθης Μάχουτ και του Μιχάλη Αντωνάκου, ενώ τον ρόλο του Λεωνίδα κρατάει ο Ηλίας Τουφεξής). Το γενικό αφήγημα του παιχνιδιού επικεντρώνεται στην αιώνια έχθρα μεταξύ των Assassins, οι οποίοι πολεμούν για την ειρήνη με ελεύθερη βούληση, και των ιπποτών Σταυροφόρων, οι οποίοι επιθυμούν την ειρήνη μέσω του ελέγχου της ανθρωπότητας (στα νεότερα παιχνίδια της σειράς, οι Assassins ξαναζούν καταγεγραμμένες μνήμες του παρελθόντος μέσω ενός λογισμικού που τους βοηθά να βρουν κομμάτια της Εδέμ στον μοντέρνο κόσμο). Ενα νέο σύστημα διαλόγων και μια αφήγηση στην οποία ο παίκτης έχει τη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών συνθέτουν μια διαδραστική ιστορία διάρκειας 30 ωρών άκρως κινηματογραφικής υφής. Η αρχή γίνεται στο νησί της Κεφαλονιάς πριν ο παίκτης μεταφερθεί διά θαλάσσης και ναυμαχιών στην Πελοπόννησο. «Υπεύθυνη για τις ιστορικές έρευνες του “Assassin’s Creed Οdyssey είναι η ακαδημαϊκός Στέφανι-Αν Ρουατά από το Κεμπέκ, η οποία ειδικεύεται στη μελέτη της αρχαιοελληνικής μυθολογίας και ήρθε μαζί μας στα ταξίδια έρευνας που πραγματοποιήσαμε στην Ελλάδα, ώστε να μας ξεναγήσει σε διάφορα σημεία.

Η ίδια και ο σύζυγός της έχουν δουλέψει στην Ελλάδα και χρησιμοποίησαν τις επαφές τους στην ακαδημαϊκή κοινότητα παγκοσμίως» μας εξηγεί ως προς το πεδίο της έρευνας η Λίντια Αντριου. Οι άνθρωποι της Ubisoft «χτένισαν» κάθε ελληνική οπτική: στο παιχνίδι μένεις άφωνος όχι μόνο με το υπέροχα δοσμένο παλάτι του Οδυσσέα στην Ιθάκη ή με την πανοραμική θέα από το γιγαντιαίο άγαλμα του Ποσειδώνα ή του Δία, την οποία μπορείς να κρατήσεις σε φωτογραφία στο desktop σου, αλλά και με κάθε λεπτομέρεια που εισάγει πραγματικά αβίαστα τον χρήστη (και εν δυνάμει τουρίστα, να το πούμε και αυτό) στον κόσμο της αρχαιοελληνικής κουλτούρας.

«Ερχόμασταν στην Ελλάδα ανά τακτικά διαστήματα. Στην Αθήνα ήρθαμε όλοι, καθώς πρόκειται για μια πόλη-σύμβολο της αρχαιότητας – έπρεπε να γνωρίσουμε από κοντά την αρχιτεκτονική της. Πήγαμε, επίσης, στους Δελφούς, γιατί θέλαμε να τους συμπεριλάβουμε στο παιχνίδι. Χωρισμένοι ανά γκρουπ ταξιδέψαμε από την Ολυμπία έως την Ακροκόρινθο και την Επίδαυρο και μετά στην Κεφαλονιά, τη Θάσο, την Κρήτη, σε αρκετά μέρη, ώστε στην επιστροφή μας στο στούντιο να έχουμε όλες τις τοπογραφικές πληροφορίες σε συνάρτηση με την επιστημονική έρευνα» σχολιάζει περαιτέρω η υπεύθυνη Ηχου.

«Οδύσσεια»

Η Λίντια Αντριου εξηγεί ότι «η Ελλάδα είναι μια σημαντική χώρα για τη Ubisoft» και συνοψίζει: «Στον σχεδιασμό των RPG games προσπαθούμε να δημιουργήσουμε αληθοφανείς εμπειρίες, ενσωματώνοντας τον παίκτη σε έναν συγκεκριμένο κόσμο. Από την εμπειρία μου στην κινηματογραφική βιομηχανία στο παρελθόν, θα σας πω ότι μία από τις μεγαλύτερες διαφορές ανάμεσα στην ταινία και στο παιχνίδι είναι η εμπειρία της διάδρασης. Οπότε ο στόχος μας είναι ένας: να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή διασκέδαση στο πλαίσιο της ολιστικής προσέγγισης της τέχνης του gaming. Για μένα, ο τίτλος αυτού του παιχνιδιού είναι ο ιδανικός, γιατί το “Odyssey” όχι μόνο περιγράφει τέλεια μια πολύ ελληνική ιδέα, αλλά και το περιπετειώδες ταξίδι μέρος του οποίου θα αισθανθεί ο παίκτης. Βλέποντας σήμερα τον κόσμο του “Odyssey”, συνειδητοποιείς ότι, όντως, διαθέτει έναν επικό καμβά με κινηματογραφική ποιότητα. Στο τέλος θέλεις να βουτήξεις στη θάλασσα»! 

Δημοσιεύτηκε στο ΕΘΝΟΣ της Κυριακής (30/9)

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ