«Πόλεμος» για την υπόθεση της Coca Cola - Απειλεί με μηνύσεις η εταιρεία
copyright: Pixabay

«Πόλεμος» για την υπόθεση της Coca Cola - Απειλεί με μηνύσεις η εταιρεία

Τελευταία Ενημέρωση
«Η πλειοψηφία του ελληνικού λαού έθεσε την πολιτική του ιδίου και του ΣΥΡΙΖΑ στο περιθώριο» απαντά με την τάχιστη ανακοίνωση που εξέδωσε το ΥΠΠΟ στον τέως υφυπουργό Πολιτισμού Κώστα Στρατή. Στο μεταξύ, η Coca-Cola Hellas απειλεί ότι «θα ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της για κάθε συκοφαντική δράση»

Σε πόλεμο ανακοινώσεων μεταξύ της νυν πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού και της προηγούμενης εξελίσσεται η υπόθεση της Coca-Cola, ενώ και ο ελληνικός κλάδος της πολυεθνικής εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία γνωστοποιεί ότι, «με σεβασμό για την κοινωνία μέσα στην οποία λειτουργεί, η Coca-Cola Hellas θα ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της για κάθε συκοφαντική δράση κατά της εταιρείας (σ.σ.: προφανώς εννοεί τις τρεις ελληνικές εταιρείες ΒΙΚΟΣ, ΛΟΥΞ και ΕΨΑ), προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια».

Όπως αναφέρει κατά τ' άλλα η ανακοίνωση της Coca-Cola Hellas: «Με αφορμή τη συνεχιζόμενη συκοφαντική ενέργεια των εταιρειών ΒΙΚΟΣ, ΛΟΥΞ και ΕΨΑ που στρέφεται κατά της συλλεκτικής συσκευασίας Coca-Cola με θέμα την Αθήνα, η εταιρεία ξεκαθαρίζει ότι έλαβε τον Νοέμβριο του 2018 έγγραφη διαβεβαίωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού, υπό την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, ότι δεν απαιτείται άδεια για την απεικόνιση της συλλεκτικής φιάλης που υποβλήθηκε προς έλεγχο.

Οι εντυπώσεις που δημιουργούνται το τελευταίο διάστημα σε βάρος μας, περί μη τήρησης του νόμου, είναι απολύτως λανθασμένες, καθώς διαστρεβλώνουν την πραγματική εικόνα, μειώνουν την αξία των ενεργειών μας και τον ουσιαστικό σκοπό των συλλεκτικών συσκευασιών, που είναι η προβολή της Ελλάδας και η στήριξη του ελληνικού Τουρισμού.

Υπενθυμίζουμε ότι η νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από το 2002 ουδέποτε υπέβαλε σε αδειοδότηση ελεύθερα σχέδια μνημείων, καθώς κάτι τέτοιο αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της κατοχυρωμένης από το Σύνταγμα ελευθερίας της έκφρασης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Επιπρόσθετα, στην υπουργική απόφαση της 4/7/2019 δεν υπάρχει αναφορά για αναδρομική συμμόρφωση, ούτε ορίζεται τρόπος προσαρμογής της αγοράς στις νέες συνθήκες ή υποχρέωση αδειοδότησης για υλικά που βρίσκονται ήδη στην αγορά. Το ζήτημα αυτό δεν αφορά την Coca-Cola μόνο, αλλά πλήθος προϊόντων που φέρουν ελεύθερα σχέδια εμπνευσμένα από μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. 

Επιπλέον, αναφορικά με τις κατηγορίες ως προς την μη καταβολή τελών για τη χρήση εθνικών συμβόλων, σημειώνουμε πως δεν τίθεται τέτοιο θέμα, καθώς ούτε η νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από το 2002, ούτε η  υπουργική απόφαση της 4/7/2019 προβλέπουν καταβολή τελών για ελεύθερα σχέδια. Είναι για μας αυτονόητο ότι ο σεβασμός των νόμων, του Συντάγματος, των θεσμών και των πολιτών αυτής της χώρας δεν επιδέχεται εξαιρέσεις»

Η Λίνα Μενδώνη απαντά στον Κώστα Στρατή

Και η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη απάντησε τάχιστα -αν και μερικώς- στην ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίτερα σήμερα ο τέως υφυπουργός Πολιτισμού, Κώστας Στρατής. Η ανακοίνωση αναφέρει επί λέξει τα εξής:

«Ο κύριος Στρατής και η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.Α. ξεχνούν:

1.Τον Αύγουστο του έτους 2018 η εταιρεία Coca-Cola Hellas παρουσίασε μια αναμνηστική και συλλεκτική φιάλη, προς τιμή του νησιού της Κρήτης και της πλούσιας ιστορίας του, επί της οποίας υπήρχε σκίτσο-σύνθεση τοιχογραφιών του Παλατιού της Κνωσσού. Προ της κυκλοφορίας της φιάλης, η εταιρεία αιτήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου τη χορήγηση πληροφοριών σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης σχετικής άδειας χρήσης, με την αρμόδια ΕΦΑ να αποφαίνεται ότι δεν είναι αναγκαία η λήψη της άδειας αυτής.

2. Τον Νοέμβριο του έτους 2018 η ίδια εταιρεία Coca-Cola Hellas, απευθυνόμενη στην εν θέματι αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, προκειμένου να λάβει άδεια ελεύθερης σχεδιαστικής σύνθεσης-σκίτσου για τη διαφήμιση συλλεκτικής συσκευασίας αφιερωμένης στην Αθήνα. Η ΕΦΑ Πόλης Αθηνών, σε απάντηση του ανωτέρω αιτήματος, ενημέρωσε την ενδιαφερόμενη εταιρεία ότι δεν απαιτείτο άδεια χρήσης για την ελεύθερη σχεδιαστική απεικόνιση, από πλευράς αρμοδιοτήτων υπουργείου Πολιτισμού.

3. Η διαφημιστική καμπάνια της Coca-Cola Hellas έχει ως έναρξη χρόνο προγενέστερο της 04-07-2019 χρονικό σημείο κατά το οποίο άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση αναπαραστάσεων και συνεπώς δεν καταλαμβάνεται απ’ αυτό.

Τα ανεπαρκή διοικητικά-νομικά αντανακλαστικά της προηγούμενης ηγεσίας  αποτυπώνονται στην περιβόητη υπουργική απόφαση της 4ης Ιουλίου την οποία επιχειρεί να την κάνει σημαία του ενώ αυτή στο σύνολό της προσβάλλει το σύνολο του νομικού μας πολιτισμού καθώς και του κράτους δικαίου.

Τέλος, συμφωνούμε με την αναφορά του κ. Στρατή στη ρήση του Αβραάμ Λίνκολν ότι «μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους για όλο τον καιρό αλλά όχι όλους για όλο τον καιρό» και για αυτό η πλειοψηφία του ελληνικού λαού έθεσε την πολιτική του ιδίου και του ΣΥΡΙΖΑ στο περιθώριο».

Η υπουργός πάντως αποφεύγει να απαντήσει στο σκέλος της ανακοίνωσης του τέως υφυπουργού που της ζητά να σχολιάσει την «ποινική δίωξη κατά δεκαεπτά μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Αλληλοβοήθειας για σοβαρά κακουργήματα, μεταξύ των οποίων και αυτό της εγκληματικής οργάνωσης».

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ