Μάρκος Σεφερλής και Γιάννης Τσιμιτσέλης (Copyright: NDP)

Οι ταινίες που είδαμε το 2020: Στις πρώτες θέσεις Σεφερλής και Τσιμιτσέλης

Το 2020 θα μείνει στους ανθρώπους του κινηματογράφου σαν ένας εφιάλτης, μία καταραμένη χρονιά. Όλο το κύκλωμα του κινηματογράφου δεινοπάθησε, αλλά ελπίζει ότι θα επουλώσει τις πληγές και σύντομα το κοινό θα επιστρέψει στις αίθουσες

Το 2020 ήταν μία καταστροφική χρονιά για το σινεμά στη χώρα μας, όπως περίπου και σε όλο τον κόσμο. Η πτώση των εισιτηρίων έφτασε σχεδόν το 70%. Εδώ και δέκα μήνες οι κινηματογραφικές αίθουσες είναι κλειστές ή λειτουργούν κάτω από αυστηρά μέτρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι και να λειτουργούσαν, με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η πτώση θα έφτανε στο 60%, σύμφωνα με ανθρώπους του χώρου. Ταυτόχρονα, αρκετοί ιστορικοί κινηματογράφοι εξέπεμψαν SOS, καθώς κινδύνεψαν με οριστικό λουκέτο. Όπως πιστεύουν οι επαγγελματίες του χώρου, πάντως, το 2021 αναμένεται να βελτιωθεί η κατάσταση και ειδικά από το καλοκαίρι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του εγχώριου Box Office, μέσα στη χρονιά της πανδημίας, πρώτο σε εισπράξεις ήρθε το φιλμ «1917» του Σαμ Μέντες, με 258,770 εισιτήρια. Ένα πολεμικό δράμα αγωνίας, με δυνατή σκηνοθεσία και εξαιρετική τεχνική αρτιότητα (φωτογραφία, μοντάζ και καλλιτεχνική διεύθυνση) και ανέδειξε έναν ταλαντούχο πρωταγωνιστή, τον Τζορτ ΜακΚάι. Η ταινία προβλήθηκε πριν την υγειονομική κρίση.

Δεύτερη ήρθε η ελληνική κωμωδία «Χαλβάη 5-0», που πρόλαβε κι αυτή την καραντίνα, κάνοντας 220.820 εισιτήρια. Ο Μάρκος Σεφερλής, όπως αναμενόταν, κατάφερε να φέρει στις κλειστές αίθουσες σοβαρό κομμάτι από το πολυπληθές κοινό του, με την χοντροκομμένη φάρσα του.

Διαβάστε ακόμα: Μάρκος Σεφερλής: Κόντρα δίχως τέλος με τον σκηνοθέτη της ταινίας «Χαλβάη 5-0»

Τρίτη, ακόμη μία ελληνική ταινία, που βγήκε την Πρωτοχρονιά του 2020, η ρομαντική κομεντί, τηλεοπτικής αισθητικής και αξίας, «Για Πάντα», με 142.220 εισιτήρια. Με τον Γιάννη Τσιμιτσέλη και την Κατερίνα Γερονικολού.

Τέταρτη, η πολυδιαφημισμένη ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν «Tenet» που έκανε πρεμιέρα, μετά από αναβολές, μέσα στο κατακαλόκαιρο και κατάφερε να προσελκύσει πάνω από 108.000 θεατές. Το θρίλερ φαντασίας του Νόλαν ξεκίνησε ιδιαιτέρως ικανοποιητικά αλλά έπεσε κατακόρυφα όταν αποκαλύφθηκε ότι ο ταλαντούχος και υπερφίαλος σκηνοθέτης έφτιαξε μία αλλοπρόσαλλη φούσκα, που έσκασε πολύ γρήγορα. Κρίμα τον πρωταγωνιστή, γιο του Ντένζελ Ουάσινγκτον, Τζον.

Πέμπτη, η εύθυμη περιπέτεια «Jumanji: Η Επόμενη Πίστα», του γνωστού κινηματογραφικού φραντσάιζ με Ντουέιν Τζόνσον, Τζακ Μπλακ κλπ, με 93.210 εισιτήρια. Αδιάφορο ποπκόρν που προβλήθηκε μέσα στα Χριστούγεννα πριν την κρίση. Έκτο ήρθε το δράμα εποχής «Μικρές Κυρίες», με 74. 320 εισιτήρια. Ακόμη μία πετυχημένη μεταφορά του διάσημου ομώνυμου βιβλίου της Λουίζα Μέι Άλκοτ στη μεγάλη οθόνη, από την Γκρέτα Γκέργουικ και με ένα εξαιρετικό καστ.

Έβδομη, η χαριτωμένη νεανική-παιδική περιπέτεια «Ντούλιτλ», που προβλήθηκε μετά τα περσινά Θεοφάνια, με 71.150 εισιτήρια. Το πολυπληθές παιδικό κοινό ακολούθησε τη γνωστή ιστορία με τα αξιολάτρευτα ζωάκια και τον Δρ. Ντούλιτλ, που ενσάρκωσε ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ. Όγδοη ήταν η γκανγκστερική περιπέτεια του εξπέρ στο είδος Γκάι Ρίτσι, «The Gentlemen», με 62.000 εισιτήρια, προλαβαίνοντας παρά τρίχα το κλείσιμο των σινεμά. Διασκεδάζοντας με το έγκλημα και με τον Μάθιου ΜακΚόναχι.

Ένατη, η έκπληξη της χρονιάς, η ταινία από την Αργεντινή, «Το Κόλπο του Αιώνα», σε σκηνοθεσία Αριέλ Γκουίνογκραντ, καθώς έπιασε 52.000 εισιτήρια, χωρίς διαφήμιση και μέσα στην πανδημία. Με αφορμή μία αληθινή ιστορία για μία απίστευτη ληστεία, ο Γκουίνογκραντ βάζει ψυχή και χιούμορ και κάνει ένα καυστικό σχόλιο για την οικονομική κρίση, τις τράπεζες, τον καπιταλισμό. Δέκατο, το παιδικό «Οι Ευχούληδες 2: Παγκόσμια Περιοδεία», με 46.380 εισιτήρια. Και μόνο ο τίτλος ήταν ικανός να τραβήξει την πιτσιρικαρία.

Ένα «Κατηγορώ» και μια «Μπαλάντα»

Απ’ εκεί και πέρα, μέχρι την εικοστή θέση, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο και τον Χάρη Αναγωνστάκη, ξεχωρίζουν οι ταινίες: «Κατηγορώ» (40.450) του ακόμη αειθαλή Ρομάν Πολάνσκι, που μέσα από τη φημισμένη υπόθεση Ντρέιφους, μιλά για πολλά επίκαιρα θέματα, αλλά και την υπόθεση που σκιάζει το δικό του όνομα, έχοντας ως πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Ζαν Ντιζαρντέν. «Μουλάν» (38.179), το γνωστό animation επέστρεψε ως ζωντανή δράση, με ηθοποιούς και σε μια μεγάλη παραγωγή, που, χωρίς να είναι κακό, σχεδόν απογοήτευσε σε σχέση με το πρωτότυπο της Disney.«Τζότζο» (35.500), μία άνιση σάτιρα του ναζισμού του Τάικα Γουαϊτίττι, που έφτασε μέχρι τα Όσκαρ, αλλά το μόνο που απέμεινε ήταν ακόμη μία εξαιρετική εμφάνιση του Σαμ Ρόκγουελ.

«Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» (35.480), η μεγαλύτερη επιτυχία του ελληνικού σινεμά, καθώς έκανε πρεμιέρα σε μια αίθουσα λίγες ημέρες πριν το πρώτο κλείσιμο των κινηματογράφων, με μεταμεσονύχτιες προβολές στις οποίες υπήρχαν και όρθιοι! Ο νεαρόκοσμος, που αγαπά το σινεμά του Γιάννη Οικονομίδη, έτρεξε για να δει την τελευταία μαύρη κωμωδία, με τις υπερβολικές βωμολοχίες. Η ταινία επέστρεψε το καλοκαίρι, με τα μέτρα να μειώνουν τη διασκέδαση του κοινού.

Το 2020 θα μείνει στους ανθρώπους του κινηματογράφου σαν ένας εφιάλτης, μία καταραμένη χρονιά. Όλο το κύκλωμα του κινηματογράφου δεινοπάθησε, αλλά ελπίζει ότι θα επουλώσει τις πληγές και σύντομα το κοινό θα επιστρέψει στις αίθουσες και η μεγάλη οθόνη θα ξαναφωτιστεί με καλύτερες ταινίες.

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ APP ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Ethnos.gr - App Store Ethnos.gr - Google Play
ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.

NETWORK

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ