Οι ταινίες της εβδομάδας: Το σεξουαλικό σκάνδαλο που σόκαρε τη Γαλλία
Θέλημα Θεού

Οι ταινίες της εβδομάδας: Το σεξουαλικό σκάνδαλο που σόκαρε τη Γαλλία

Στο βραβευμένο στην Μπερλινάλε «Θέλημα Θεού» ο Φρανσουά Οζόν καταγράφει την αληθινή ιστορία σεξουαλικής κακοποίησης δεκάδων αγοριών από ιερέα της Λιόν

Δείτε τις κριτικές για τις ταινίες της εβδομάδας από Πέμπτη 4/4 έως Τετάρτη 10/4.

Θέλημα Θεού (Grace A Dieu) / Σκηνοθεσία: Φρανσουά Οζόν / ***
Παίζουν: Μελβίλ Πουπό, Ντενίς Μενοσέ, Σουάν Αρλό, Ερίκ Καραβακά


Ο Αλεξάντρ, πιστός καθολικός που ζει στη Λυών με την οικογένειά του, μαθαίνει τυχαία ότι ο ιερέας που τον κακοποίησε σεξουαλικά, όταν ήταν πρόσκοπος, εξακολουθεί να δουλεύει με παιδιά. Καθώς αποφασίζει να αναλάβει δράση, έρχεται σε επαφή με την Αρχιεπισκοπή της Λυών ξεκινώντας έναν κύκλο επικοινωνίας με την ψυχολόγο της εκκλησίας καθώς και με τον Καρδινάλιο που θα αποδειχτεί ατελέσφορη. Η απόφασή του να κινηθεί νομικά θα παρακινήσει και άλλα θύματα του ιερέα (τον άθεο Φρανσουά, τον φέροντα σωματικά και ψυχολογικά τραύματα Εμανουέλ) να μιλήσουν στις αρχές και να συστήσουν την ένωση «Απελευθερωμένος λόγος»…Ο Φρανσουά Οζόν («8 γυναίκες», «Η πισίνα», «5 φορές το 2», «Ο διπλός εραστής»), αιχμηρός εκφραστής ερωτικοκοινωνικών θεμάτων, τολμηρός παρατηρητής της ψυχολογίας των φύλλων διαρκώς πειραματιζόμενος με τα είδη, καταπιάνεται με το αληθινό σκάνδαλο σεξουαλικής κακοποίησης δεκάδων αγοριών από ιερέα της Λυών σε μία συνεχιζόμενη δικαστική διαμάχη – παραλίγο εμπόδιο στην έξοδο της ταινίας. 

Κινούμενος στα χνάρια της μεθοδικής καταγραφής των γεγονότων και του ερευνητικού ντοκουμέντου που παρατηρεί την ανθρώπινη συμπεριφορά – εδώ την ανδρική ευθραυστότητα - σε σχέση με τις πολύπλευρες επιπτώσεις ενός τραυματικού γεγονότος (τόσο τραγικού όπως η παιδική σεξουαλική κακοποίηση), ο Οζόν παραδίδει το ευρωπαϊκό «Spotlight, όλα στο φως» (το βραβευμένο με Όσκαρ αμερικανικό φιλμ ασχολείται με τη δημοσιογραφική έρευνα γύρω από ένα παρόμοιο σκάνδαλο στη Βοστόνη). Χαμηλότονα πολιτικό το δραματικό του χρονογράφημα ακολουθεί τις ξεχωριστές διαδρομές των ενήλικων σήμερα θυμάτων και κατόπιν τις συγκλίσεις τους. Συγκινεί στις βιωματικά αναγνωρίσιμες σκηνές του με τους βασικούς πρωταγωνιστές Μ. Πουπό, Ντ. Μενοσέ και Σ. Αρλό σε αρμονία με την ηθελημένη απόσταση από το χειριστικό μελό και σοκάρει δυνατά ως ψύχραιμη καταγραφή των γεγονότων που αποκαλύπτει έναν φαύλο συστημικό κύκλο φίμωσης της αλήθειας, όχι μόνο μέσα στην εκκλησία αλλά και στον εγγύτερο δορυφόρο της, την οικογένεια. Βραβευμένο με την Αργυρή Αρκτο της Μπερλινάλε. (2019) 


«The Waiter» / Σκηνοθεσία: Στιβ Κρικρής /***
Παίζουν: Αρης Σερβετάλης, Γιάννης Στάνκογλου


Ο Ρένος, επαγγελματίας σερβιτόρος, σχολαστικός παρατηρητής της ανθρώπινης συμπεριφοράς, λάτρης των φυτών, ξεβολεύεται όταν βρίσκεται αντιμέτωπος με την εξαφάνιση του γείτονά του, Μίλαν. Δύο σκοτεινοί χαρακτήρες, ο «Ξανθός» που μπαινοβγαίνει στο διαμέρισμα του γείτονα και η Τζίνα θα τον παρασύρουν σε μια σειρά ακραίων γεγονότων. Ατμοσφαιρικό «νεό-νουάρ» ντεμπούτο του Στιβ Κρικρή, στυλιζαρισμένο και γοητευτικά ακροβατικό στα όρια της μυθοπλασίας και της πραγματικότητας, φέρνει στο προσκήνιο την ψυχολογία ενός μουδιασμένου ήρωα που θα κληθεί να δράσει μπροστά στο έγκλημα. Φροϋδικές αναζητήσεις αλά Ντέιβιντ Λιντς με την αρωγή στη φωτογραφία του Γ. Καρβέλα και στο μοντάζ των Γ. Μαυροψαρίδη και Ι. Πογιαντζή αλλά και μια απολαυστική, επιβλητικής δυναμικής αντιπαράθεση των Σερβετάλη και Στάνκογλου. Υποψήφιο για 6 βραβεία Ίρις της Ε.Α.Κ. (2018) 


«Shazam!» / Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Φ. Σάντμπεργκ //**1/2
Παίζουν:  Ζάκαρι Λίβαϊ, Μαρκ Στρονγκ, Άσερ Έιντζελ


Μετά την εμπορική επιτυχία του «Aquaman», η DC συστήνει τον υπερήρωα που «βρίσκεται μέσα σε κάθε παιδί» σε αναζήτηση ταυτότητας, με το όνομα Shazam, αγγλόφωνο ακρωνύμιο των Σολομώντα, Ηρακλή, Άτλαντα, Δία, Αχιλλέα και Ερμή, έναν παιχνιδιάρη «Σούπερμαν». Στον αντίποδα των βαρυσήμαντων σούπερ ηρώων, κοντά στην ψυχολογία του ορφανού νεαρού Spider-Man και μακριά από την αντισυμβατική φύση του Deadpool της Marvel, o Shazam είναι ένας έφηβος μαθητής που ζει σε ανάδοχη οικογένεια μαζί με θετά αδέρφια και δυσκολευόμενος να προσαρμοστεί βλέπει τον κόσμο των σούπερ ηρώων να ζωντανεύει με τον ίδιο στο σώμα ενός ενηλίκου με υπερδυνάμεις, αφού έρχεται σε επαφή με έναν μάγο. Βασισμένο στην κινηματογραφική παράδοση της «μεταφοράς» του παιδιού στο σώμα του ενήλικα και της ποπ λογικής «όλοι κρύβουμε μέσα μας έναν υπερήρωα» ως σεναριακή παραλλαγή για την ενηλικίωση, η κωμική υπερηρωική περιπέτεια του Ντ. Φ. Σάντμπεργκ διαθέτει καλό κωμικό τάιμινγκ καθώς ο ήρωας ανακαλύπτει μία προς μια τις δυνάμεις του, κοινωνική αιχμή αλλά και γερές δόσεις (σινεφίλ) αυτοσαρκασμού. Σε ανισορροπία, ωστόσο, με το τετριμμένο υπερθέαμα και τον επαναλαμβανόμενο χαβαλέ στο φινάλε – υποφερτός ομολογουμένως χάρη στην αυτοσυγκράτηση του καρατερίστα Μαρκ Στρονγκ, εδώ στον ρόλο του «κακού» Δρ. Σιβάνα. (2019) 


«Ο δρόμος του κεραυνού» («Thunder Road») /Σκηνοθεσία: Τζιμ Κάμινγκς //**1/2
Παίζουν: Τζιμ Κάμινγκς, Κένταλ Φαρ, Νίκαν Ρόμπινσον, Μέικον Μπλερ


Επηρεασμένος από τον θάνατο της μητέρας του, ένας νεαρός αστυνομικός αδυνατεί να τακτοποιήσει το χάος στη ζωή του: ρεζιλεύεται στον επικήδειο λόγο του, βλέπει την σχέση του με την 9χρονη κόρη του να περνάει κρίση καθώς το διαζύγιο από τη γυναίκα του προχωρά ενώ δεν ελέγχει τη συμπεριφορά του εν ώρα υπηρεσίας. Ανακάλυψη της περσινής σοδειάς ανεξάρτητων αμερικανικών παραγωγών, το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Τζιμ Κάμινγκς ο οποίος πρωταγωνιστεί κιόλας, φέρει μουσικό τίτλο («Thunder Road» του Σπρίνγκστιν) και έναν ήρωα σε υπαρξιακό κλονισμό που συμπεριφέρεται ιδιότροπα, σε σφοδρή σύγκρουση με τον εαυτό του και τους γύρω του. Απομονωμένος σε ένα οικογενειακό περιβάλλον που φέρει τραύματα και αγκυλώσεις που δεν εξηγούνται ακριβώς καθαρά, ο Τζιμ είναι ένας εκπρόσωπος της Τάξης σε περιδίνηση και κατάσταση αυτολύπησης. Eύρημα που χρησιμοποιείται επαναλαμβανόμενα μα δεν αποδεσμεύεται από τα πλαίσια της παροξυσμού του ήρωα, παρά αντιμετωπίζεται μόνο καταστασιακά μέσα στο πλαίσιο της -κόντρα στις νόρμες -κυκλοθυμίας του και προδίδεται από συμβατικές αφηγηματικές ανατροπές. (2018) 


«Επαφή» / Σκηνοθεσία: Τώνης Λυκουρέσης / **
Παίζουν: Νένα Mεντή, Ακης Σακελαρίου, Χρήστος Λούλης


Μία αιφνίδια διακοπή ρεύματος εγκλωβίζει διαφορετικούς ανθρώπους σε θαλάμους ασανσέρ ανά την Αθήνα. Επιστρέφοντας μία δεκαετία μετά το δράμα εποχής «Σκλάβοι στα δεσμά τους» ο Τώνη Λυκουρέσης καταθέτει ένα σπονδυλωτό δράμα που παραθέτει κοινωνικοπολιτικές όψεις και ψυχολογικές διαστάσεις της Ελλάδας της μετανάστευσης, της οικονομικής κρίσης, της αδιέξοδης καθημερινότητας, της συναισθηματικής απομόνωσης, χωρίς, ωστόσο, να της ενώνει σε μία ή να τους προσδίδει στιβαρές αφηγηματικές διαστάσεις πάνω από το σχηματικό τους επίπεδο. Ξεχωρίζουν στους ρόλους τους οι Μεντή και Λούλης, αμφότεροι σε σόλο ερμηνείες. (2018) 

Στις αίθουσες προβάλλονται, ακόμη: 
Το δράμα του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου «Τα δάκρυα του βουνού», μια ποιητική, φωτογραφικά εντυπωσιακή, ελεύθερη μεταγραφή της Οδύσσειας εμπνευσμένη από τους μαστόρους πέτρας, για την εμπόλεμη Ελλάδα, καθώς και το θρίλερ τρόμου «Νεκρωταφίο Ζώων» των Κ. Κολς και Ντ. Γουίντμαγιερ, άλλη μία σινε-μεταφορά του μυθιστορήματος του Στίβεν Κινγκ. 

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ