Skip to main content
Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Ο σινεφίλ θεατής και το αρτίστικο «γραµµατόσηµο»

Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Ο σινεφίλ θεατής και το αρτίστικο «γραµµατόσηµο»

O Τζον Μαυρουδής απέκτησε διεθνή φήµη χάρη στο βραβευµένο εξώφυλλό του για το περιοδικό «Time»

Δύο αφίσες µε τη σφραγίδα του διεθνώς αναγνωρισµένου Ελληνοαµερικανού εικονογράφου Τζον Μαυρουδή αποκάλυψε το επετειακό 60ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηµατογράφου Θεσσαλονίκης (31 Οκτωβρίου - 11 Νοεµβρίου 2019). O Τζον Μαυρουδής, από τους πιο επιδραστικούς σύγχρονους «illustrators» (εικονογράφους), είναι γεννηµένος στην Καλιφόρνια από πατέρα Έλληνα και µητέρα Αµερικανίδα. Διεθνή φήµη απέκτησε χάρη στο βραβευµένο εξώφυλλό του για το περιοδικό «Time», που απεικόνιζε τη δρα Κριστίν Μπλάζεϊ Φορντ, σχεδιασµένη από περίφηµα αποφθέγµατά της.

Με την ίδια µέθοδο ο Μαυρουδής δηµιούργησε το πορτρέτο του Ντόναλντ Τραµπ για το «The Nation». Το ύφος του συνδυάζει την ποπ αισθητική µε την πολιτική αιχµή. Ο ίδιος ζει και εργάζεται στον κόλπο του Σαν Φρανσίσκο, σχεδιάζει τακτικά για τη θρυλική σειρά Fillmore Posters, ενώ έχει φιλοτεχνήσει τέσσερις φορές εξώφυλλα για το περιοδικό «The New Yorker» – ένα από τα οποία βραβεύτηκε (όπως και το εξώφυλλο του «Time») και αναγορεύτηκε «Εξώφυλλο της Χρονιάς» στις Ηνωµένες Πολιτείες. «Το πρόσωπο στην αφίσα είναι ο θεατής του Φεστιβάλ Κινηµατογράφου. Κουβαλάει µέσα του ταινίες, στιγµές, ανθρώπους, ιδέες από τα 60 χρόνια του Φεστιβάλ. Εδώ, στέκεται ένα λεπτό και µας χαρίζει µια πόζα, πριν προχωρήσει στο µέλλον της διοργάνωσης» σχολιάζει ο καλλιτέχνης για ό,τι τον ενέπνευσε για την αφίσα του Φεστιβάλ.

29_f4_12y_mavroudis-skitsografos-213-10.jpg
Ο διεθνώς αναγνωρισµένος Ελληνοαµερικανός εικονογράφος Τζον Μαυρουδής

«Οι µορφές είναι αγγελικές, σύµβολα καλοσύνης. Μας υπενθυµίζουν ότι όσο περισσότερο κατανοούµε το διαφορετικό στη ζωή τόσο περισσότερο καταλαβαίνουµε ότι ο άλλος δεν απέχει από εµάς» προσθέτει ο ίδιος. Πράγµατι, µε µια πρώτη µατιά οι εικόνες του φαίνεται να έχουν αγιογραφικό συµβολισµό, ενώ ο ίδιος προτιµά να χρησιµοποιεί το γραµµατόσηµο ως πλαίσιο γιατί αποτελεί το «διεθνές σύµβολο επικοινωνίας». «Δίνει φωνή σε κινηµατογραφιστές από την Ελλάδα και ολόκληρο τον κόσµο. Το έχω χρησιµοποιήσει σε έργα µου, αλλά νιώθω ότι εδώ βρίσκει το ιδανικό του» σχολιάζει για το περίφηµο γραµµατόσηµό του και για το Φεστιβάλ ο Τζον Μαυρουδής.

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ