Με αιχµή του δόρατος τον Ρόµπερτ Ουίλσον
Η Εθνική Λυρική Σκηνή εξασφάλισε µια συνεργασία υψηλών προδιαγραφών µε το Πασχαλινό Φεστιβάλ Μπάντεν-Μπάντεν και τον κορυφαίο Αµερικανό σκηνοθέτη

Με αιχµή του δόρατος τον Ρόµπερτ Ουίλσον

Η όπερα του Τζουζέπε Βέρντι «Οθέλλος» θα κάνει την αθηναϊκή της πρεµιέρα το πρώτο εξάµηνο του 2022

Με ιδανικό τρόπο εγκαινιάζει τις διεθνείς συµπαραγωγές της η Εθνική Λυρική Σκηνή, καθώς εξασφάλισε µια συνεργασία υψηλών προδιαγραφών µε έναν καλλιτέχνη παγκόσµιας ακτινοβολίας και αναγνώρισης και µε ένα διεθνούς φήµης φεστιβάλ. Πρόκειται για το Πασχαλινό Φεστιβάλ Μπάντεν-Μπάντεν και τον κορυφαίο Αµερικανό σκηνοθέτη και συγγραφέα Ρόµπερτ Ουίλσον, ο οποίος έχει βάλει την πολύτιµη σκηνοθετική υπογραφή του στον «Οθέλλο» του Τζουζέπε Βέρντι που θα παρουσιαστεί στην Εθνική Λυρική Σκηνή το πρώτο εξάµηνο του 2022.

Χρειάστηκαν πολύµηνες συζητήσεις και συνεννοήσεις προκειµένου να στηθεί η σηµαντική αυτή καλλιτεχνική γέφυρα ανάµεσα στο φηµισµένο φεστιβάλ και τη λυρική σκηνή της χώρας µας. Γι’ αυτό και οι δύο πλευρές είναι ιδιαίτερα ικανοποιηµένες για το αποτέλεσµα. «Η Εθνική Λυρική Σκηνή µε χαρά ανακοινώνει την πρώτη της συµπαραγωγή µε το Πασχαλινό Φεστιβάλ του Μπάντεν-Μπάντεν, η οποία πραγµατοποιείται χάρη στη νέα δωρεά του Ιδρύµατος Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για την όπερα του Τζουζέπε Βέρντι "Οθέλλος", στη συναρπαστική σκηνοθεσία του σπουδαίου Ρόµπερτ Ουίλσον, η οποία θα κάνει την αθηναϊκή της πρεµιέρα το πρώτο εξάµηνο του 2022» δηλώνει µε ενθουσιασµό ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Γιώργος Κουµεντάκης, ενώ ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Πασχαλινού Φεστιβάλ του Μπάντεν-Μπάντεν, Αντρέας Μόλικ Ζεµπχάουερ, συµπληρώνει: «Είµαστε πολύ ευχαριστηµένοι που αυτή η σύνθετη, εκλεπτυσµένη και καλλιτεχνικά σηµαντική παραγωγή θα µπορέσει να έχει µια νέα διαδροµή µετά το Φεστιβάλ».

Σκηνογραφία

Η παράσταση έκανε πρεµιέρα στις 13 Απριλίου στο Μπάντεν-Μπάντεν, ενθουσιάζοντας το κοινό. Ο Ρόµπερτ Ουίλσον, εκτός από τη σκηνοθεσία, έχει βάλει την υπογραφή του στη σκηνογραφία αλλά και στους φωτισµούς. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα εγχείρηµα που στηρίζεται αποκλειστικά στην έµπνευση και στην πρωτοποριακή προσέγγιση του διάσηµου σκηνοθέτη.

Ο «Οθέλλος», µια όπερα σε τέσσερις πράξεις, βασίζεται στο οµώνυµο θεατρικό έργο του Σαίξπηρ. Ηταν η προτελευταία όπερα του Βέρντι, σε λιµπρέτο Αρίτο Μπόιτο, και κατά πολλούς η καλύτερη που έγραψε. Ήταν µια εποχή σκοτεινή για τον συνθέτη, ο οποίος, έχοντας µπει στην έβδοµη δεκαετία της ζωής του, είχε πέσει σε κατάθλιψη και τίποτα δεν τον συγκινούσε. Μετά την τεράστια επιτυχία της «Αΐντα» είχε αποσυρθεί και αρνούνταν πεισµατικά να ξαναγράψει. Τελικά, ο εκδότης του στο Μιλάνο, έπειτα από πολλές προσπάθειες, κατάφερε να τον πείσει. Η αδυναµία που είχε ο Βέρντι στα δραµατικά έργα του Σαίξπηρ συνετέλεσε στο να πει το µεγάλο «ναι». Η πρεµιέρα του «Οθέλλου» έγινε στη Σκάλα του Μιλάνου τον Φεβρουάριο του 1887.

Η υπόθεση της όπερας περιστρέφεται γύρω από τον Οθέλλο, τον νέο κυβερνήτη της Κύπρου ο οποίος φθάνει στο νησί έχοντας µόλις κατατροπώσει τους Οθωµανούς. Τον υποδέχεται η πανέµορφη σύζυγός του Δυσδαιµόνα, µαζί µε πλήθος ενθουσιασµένου κόσµου. Υπάρχουν όµως και δύο άνθρωποι ανάµεσα στο πλήθος που δεν είναι ευτυχισµένοι από την επιστροφή του.

Ο Ροδρίγος, επειδή ήθελε να πάρει τη Δυσδαιµόνα, και ο φαύλος Ιάγος, που τον µισεί επειδή τον υποβίβασε και αφαίρεσε την ισχύ του. Βλέποντας πως ο Οθέλλος δεν σκοτώθηκε, ο Ροδρίγος έχει αηδιάσει τόσο πολύ, που θέλει να αυτοκτονήσει. Ο πολυµήχανος Ιάγος, όµως, προσπαθεί να πείσει τον Ροδρίγο να κάνει κουράγιο και υπόσχεται να καταστρέψει ο ίδιος τον Οθέλλο. Στην τελευταία πράξη, ο Οθέλλος στραγγαλίζει τη Δυσδαιµόνα καθώς θεωρεί ότι τον πρόδωσε, µα όταν αντιλαµβάνεται το λάθος του αυτοκτονεί µε ένα µαχαίρι.

Η λαµπερή αυτή παραγωγή θα ταξιδέψει στη χώρα µας χάρη στη δωρεά του Ιδρύµατος Σταύρος Νιάρχος, βασικός στόχος της οποίας είναι η καλλιτεχνική εξωστρέφεια τη ς ΕΛΣ και η προβολή της στο εξωτερικό

ΣΧΟΛΙΑ <% totalComments %>
ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Tο ethnos.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετεί τις απόψεις αυτές. Διατηρεί το δικαίωμα να μην δημοσιεύει συκοφαντικά, υβριστικά, ρατσιστικά ή άλλα σχόλια που προτρέπουν σε άσκηση βίας. Επίσης, σχόλια σε greeklish και κεφαλαία δεν θα δημοσιεύονται ενώ το ethnos.gr, όταν και όπου κρίνει, θα συμμετέχει στον διάλογο.

Δείτε εδώ τους όρους χρήσης.

Προσθήκη Σχολίου
<% replyingComment.name %>
Ακύρωση
Το σχόλιό σας έχει προωθηθεί για έγκριση
Αυτός ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και ισχύουν η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Παροχής Υπηρεσιών της Google.
ΕΞΥΠΝΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ