Επιστημονικό θαύμα: Κατασκεύασαν καρδιά από 3D printer (pics+vid)
Copyright: (JACK GUEZ / AFP)

Επιστημονικό θαύμα: Κατασκεύασαν καρδιά από 3D printer (pics+vid)

«Είναι η πρώτη φορά που τυπώνουμε μια καρδιά ολόκληρη μαζί με τα κύτταρά και τα αιμοφόρα αγγεία της» ανέφεραν μεταξύ άλλων οι επιστήμονες

Επιστήμονες από το Τελ Αβίβ  προχώρησαν σε ένα επιστημονικό «θαύμα» καθώς κατάφεραν να δημιουργήσουν μια ανθρώπινη καρδιά  από τρισδιάστατο εκτυπωτή (3D printer), χρησιμοποιώντας μόνο ανθρώπινους ιστούς και αγγεία. Με το συγκεκριμένο εγχείρημα σημείωσαν και εξαιρετική πρόοδο πάνω στην θεραπεία καρδιαγγειακών νόσων και την πρόληψη της απόρριψης μοσχευμάτων.Την Δευτέρα (15/4) η αδρανής αυτή καρδία που έχει μέγεθος κερασιού παρουσιάστηκε στην πρωτεύουσα του Ισραήλ, βυθισμένη σ' ένα ειδικό υγρό.

000_1fn7au-640x400.jpg

«Είναι η πρώτη φορά που τυπώνουμε μια καρδιά ολόκληρη μαζί με τα κύτταρά και τα αιμοφόρα αγγεία της, είναι επίσης η πρώτη φορά που χρησιμοποιούμε ύλη και κύτταρα προερχόμενα από τον ασθενή», ανέφερε ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Ταλ Ντβιρ.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ οι επιστήμονες είχαν καταφέρει στο παρελθόν να σημιουργήσουν μια καρδιά από τρισδιάστατο εκτυπωτή, όμως τότε είχαν χρησιμοποιήσει συνθετικά και φυσικά στοιχεία τα οποία δεν προέρχονταν από τον ασθενή, με κίνδυνο να υπάρξει ανοσολογική αντίδραση του οργανισμού.

000_1fn7ax-640x400.jpg

Οι ερευνητές αναφέρουν στην δημοσίευση της μελέτης τους στo «Advanced Science», οτι επινόησαν μια διαδικασία που επιτρέπει να παράγονται, από κύτταρα που έχουν ληφθεί από τον ιστό του ασθενούς, ολόκληρες κυτταρικές δομές (όπως καρδιές) μαζί με τα κύρια αγγεία τους.

Οι ερευνητές υπογραμμίζουν, πως «παρόλο που η τρισδιάστατη εκτύπωση θεωρείται πως είναι μια υποσχόμενη προσέγγιση για τη δημιουργία ολόκληρων οργάνων, οι επιστήμονες εξακολουθούν να αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες».

Πηγή βίντεο: timesofisrael