• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Ισραήλ: Σκοτώσαμε τον υψηλόβαθμο ηγέτη της Χαμάς Ραέντ Σαάντ - Το βίντεο που δημοσίευσε ο IDFΕργατικό ατύχημα στη Νάξο: Υποχώρησαν τα κάγκελα και έπεσαν σε τάφρο - Τους απεγκλώβισε η ΠυροσβεστικήΗράκλειο: «Δεν είμαι καλά, θέλω να μιλήσω σε κάποιον» - Τα τελευταία λόγια του αγνοούμενου γιατρούΕπίθεση Φλωρίδη σε συγκεκριμένους δικηγόρους: «Κάποιοι θέλουν να τα κάνουν όλα μπάχαλο»
δημοφιλές τώρα: Υπουργείο Μεταφορών: Δίνει 5 εκατ. ευρώ για σύμβουλο ηλεκτροκίνησης - Έρχονται ομαδικές αγωγές για...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   15.06.2020 16:36
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Ροή φορτηγών📌 Ενεργειακά συστήματα📌 «Καθαρή» λειτουργία

«Πράσινο μέλλον» για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Στόχος η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων με παρεμβάσεις στη ροή των φορτηγών, στην αναβάθμιση των ενεργειακών συστημάτων και στις εκπομπές του CO2

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Eurokinissi
Eurokinissi

Από τις αρχές του 2018, η ΟΛΘ Α.Ε. είναι εταίρος στο έργο SUPAIR INTERREG - ADRION, ένα έργο που στοχεύει στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Ναυτιλίας και των λιμένων με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση και διακρατική προοπτική. Το έργο λήγει επίσημα στα τέλη Ιουνίου 2020.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ ΑΕ «το σχέδιο δράσης υπήρξε το βασικό προϊόν του έργου SUPAIR για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Βασίζεται σε μια κοινή διακρατική μεθοδολογία σχεδιασμού που αναπτύχθηκε από τους ακαδημαϊκούς εταίρους του έργου και σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη τις ήδη υπάρχουσες στρατηγικές και σχέδια ανάπτυξης των λιμένων στον τομέα της βιωσιμότητας και του περιορισμού των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των λιμενικών διεργασιών. Περιλαμβάνει μια περιγραφή των τρεχόντων λιμενικών λειτουργιών και μοντέλων διαχείρισης, αλλά και τα αποτελέσματα της διαβούλευσης με τους σχετικούς τοπικούς κοινωνικούς εταίρους. Συνδέεται και συνάδει με άλλες στρατηγικές σε διάφορα επίπεδα, όπως τα τοπικά Δημοτικά Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Sustainable Urban Mobility Plans), τα Σχέδια Δράσης για Βιώσιμη Ενέργεια και Kλίμα (Sustainable Energy and Climate Action Plans) και το Σύμφωνο των Δημάρχων. Τέλος περιλαμβάνει πλαίσιο αξιολόγησης και παρακολούθησης».

Το σχέδιο καταλήγει και εστιάζει σε τρεις κύριες δράσεις που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με τους ερευνητές του Τομέα Μεταφορών και Διαχείρισης Έργων του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι παρεμβάσεις είναι συγκεκριμένα:

1) Μελέτη διαχείρισης ροής φορτηγών οχημάτων

2) Σχέδιο ενεργειακής διαχείρισης

3) Βάση δεδομένων περιβαλλοντικής διαχείρισης.

Ροή φορτηγών

Η μελέτη διαχείρισης ροής φορτηγών αφορά συγκεκριμένα τον Συμβατικό λιμένα και εστιάζει τις παρεμβάσεις σε τρεις περιοχές ενδιαφέροντος, το κρηπίδωμα 24, την προβλήτα 4 και την προβλήτα 5.

Η μελέτη περιγράφει την τρέχουσα κατάσταση σχετικά με τις ροές φορτηγών και τα προτεινόμενα μέτρα σε 2 διαφορετικά σενάρια.( Σενάριο 1: Διαχείριση ροής φορτηγών με χρήση υπάρχουσας υποδομής και Σενάριο 2: Διαχείριση ροής φορτηγών με την εισαγωγή νέων υποδομών).

Η εφαρμογή των προτάσεων της μελέτης έχει τη δυνατότητα να μειώσει το μήκος της διαδρομής των φορτηγών οχημάτων εντός της λιμενικής εγκατάστασης αλλά και να μειώσει τον χρόνο αδράνειας σε λειτουργία των κινητήρων των φορτηγών με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών άνθρακα εντός της εγκατάστασης και την αυξημένη αποδοτικότητα στις υπηρεσίες του συμβατικού λιμένα.

olth.jpg

Ενεργειακά συστήματα

Το σχέδιο ενεργειακής διαχείρισης αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα μεθοδολογία από το Ευρωπαϊκό έργο GREENBERTH. Περιλάμβανε μια ανασκόπηση του οράματος, των στόχων ενεργειακής διαχείρισης, μια ανασκόπηση των ενεργειακών πολιτικών, κανονισμών και προτύπων, μια σύνοψη των τρεχόντων βασικών δεδομένων κατανάλωσης ενέργειας του λιμένα, μια ανάλυση των ενεργειακών αναγκών και των πιθανών μέτρων βελτίωσης και τέλος μια επιλογή μέτρων που μπορούν να υιοθετηθούν. Τα τελικά προτεινόμενα μέτρα ήταν η αντικατάσταση των υπαρχόντων συμβατικών λαμπτήρων με LED στα συστήματα εξωτερικού και εσωτερικού φωτισμού, η εγκατάσταση φωτοβολταικών σε στέγες κτιρίων με την χρήση Net-metering, η ανακαίνιση κτιρίων γραφείων με θερμομόνωση προσόψεων και τελευταία η πρόταση για υιοθέτηση υψηλών ενεργειακών προτύπων στην αγορά νέου εξοπλισμού.

«Καθαρή» λειτουργία

Η Βάση δεδομένων περιβαλλοντικής διαχείρισης έχει ήδη αναπτυχθεί και βρίσκεται σε λειτουργία σύμφωνα με τις πραγματικές απαιτήσεις των χρηστών. Έχει απλό και φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον με απλά γραφικά και «καθαρή» λειτουργία. Τα δεδομένα που αποθηκεύονται περιλαμβάνουν καταναλώσεις ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, υγρά καύσιμα, νερό και απόβλητα. Η βάση δεδομένων επιτρέπει τον άμεσο υπολογισμό των εκπομπών CO2 ανά τύπο ενέργειας για επιλεγμένο χρονικό πλαίσιο. Επιτρέπει την εξαγωγή δεδομένων σε διάφορες μορφές, έχει τρία επίπεδα χρηστών ενώ έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι διαλειτουργική, αναβαθμίσιμη και έτοιμη να δεχτεί νέες ροές δεδομένων.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΟΛΘ ΑΕ «με την εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης, το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης μπορεί να περιορίσει τις εκπομπές άνθρακα, να ελέγξει και να διαχειριστεί τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των λειτουργιών του, να βελτιώσει την ενεργειακή απόδοση, να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ροών φορτηγών, να κάνει μια ομαλή μετάβαση σε μια λειτουργία χαμηλών εκπομπών άνθρακα και να προχωρήσει μπροστά στην εποχή της ψηφιοποίησης και της κοινής χρήσης δεδομένων».

Διαβάστε ακόμη

Ραντεβού στα μπλόκα αντί για το Μαξίμου δίνουν οι αγρότες - «Δε θα κάνουμε πίσω αν δε λυθούν τα προβλήματα»

Αποκάλυψη OPEN για κύκλωμα ΟΠΕΚΕΠΕ: Ο αρχηγός χρησιμοποιούσε λογαριασμό του λογιστή για τις επιδοτήσεις

Ισραήλ: Σκοτώσαμε τον υψηλόβαθμο ηγέτη της Χαμάς Ραέντ Σαάντ - Το βίντεο που δημοσίευσε ο IDF

Εντυπωσιακό βίντεο: Όρκες και δελφίνια συνεργάζονται στο κυνήγι σολομών - H πρώτη τεκμηριωμένη καταγραφή συνεργασίας

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • Λιμάνι Θεσσαλονίκης
  • ΟΛΘ
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr