• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Στο κόκκινο» ο Κηφισός και καθυστερήσεις 30 λεπτά στην Αττική Οδό - Πού εντοπίζεται κίνησηΦονικές πλημμύρες στην Ινδονησία: Κοντά στους 1.000 οι νεκροί - Πάνω από 270 αγνοούμενοιΣτο αγροτικό μπλόκο των Πράσινων Φαναριών ο δρόμος είναι κλειστός από... κλούβες τον ΜΑΤΟι αγρότες δεν κάνουν πίσω: Εβδομάδα εξελίξεων - Σχεδιάζουν να αποκλείσουν λιμάνια και αεροδρόμια
δημοφιλές τώρα: Αυτοκινητιστής έχασε τη δουλειά του επειδή το υπουργείο Μεταφορών ξέμεινε από ταχογράφους
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   29.10.2020 19:05
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Τι αλλάζει στις δημόσιες συμβάσεις με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών

Ο υφιστάμενος νόμος του 2016 έχει ήδη υποστεί πάνω από 400 τροποποιήσεις

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο  
Copyright: Eurokinissi
Copyright: Eurokinissi

Την απόλυτη αιτιολόγηση των προσφορών με εκπτώσεις των οποίων η απόκλιση ξεπερνά το 10% αλλά και τη δυνατότητα ιδιωτικής επίβλεψης στις μελέτες περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για την αναμόρφωση του νόμου 4412 για τις δημόσιες συμβάσεις.

Οι σημαντικές αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο του 2016, το οποίο έχει ήδη υποστεί περισσότερες από 400 τροποποιήσεις σε διάστημα τεσσάρων ετών παρουσιάστηκαν την Πέμπτη κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου. Στόχος είναι το νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το συντομότερο δυνατό ώστε έως τα τέλη Νοεμβρίου να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρεί στην αλλαγή του νόμου με στόχο, όπως επισημαίνεται σε σχετικό ενημερωτικό σημείωμα, την απόλυτη διαφάνεια και τη δυνατότητα τα έργα να ολοκληρώνονται στην ώρα τους.

«Όπως έχει ξεκαθαρίσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, αυτή η κυβέρνηση δεν κάνει καμία έκπτωση ούτε στη διαφάνεια, ούτε στην αποτελεσματικότητα. Με τον εξορθολογισμό της νομοθεσίας για τις δημόσιες συμβάσεις, διασφαλίζονται και τα δύο. Ο εξορθολογισμός ήταν δε αναγκαίος, καθώς ο Νόμος 4412 σχεδιάστηκε με μεγάλη προχειρότητα το 2016  και  στη συνέχεια η ίδια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον τροποποίησε 385 φορές. Γεγονός που αποδεικνύει την ανάγκη αλλαγών» σημειώνεται.

Συγκεκριμένα, οι βασικές μεταρρυθμίσεις που εισάγονται με το υπό κατάρτιση σχέδιο νόμου έχουν ως εξής:

- Ενίσχυση του συστήματος μελέτη – κατασκευή, ώστε να μπορεί να εκκινεί η διαδικασία δημοπράτησης των έργων αμεσότερα απ’ ό,τι ισχύει σήμερα, παράλληλα με την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν την ανακήρυξη αναδόχου, υπό τον όρο οι εγκριθέντες περιβαλλοντικοί όροι να μην μεταβάλλουν ουσιωδώς το αντικείμενο του έργου. Βασική αρχή του συγκεκριμένου τρόπου ανάθεσης αποτελεί η μετατόπιση της ευθύνης των μελετών στον Ανάδοχο.

- Η δημοπράτηση έργων ειδικής σημασίας για την οικονομία της χώρας, έργων δηλαδή που είναι ενταγμένα στο άρθρο 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων, θα μπορεί να ξεκινήσει γρηγορότερα από ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα. Στα μεγάλα έργα προβλέπεται επίσης η εφαρμογή των διατάξεων, που αφορούν στις ιδιωτικές επενδύσεις, για την ταχύτερη δημοπράτηση τους.

- Αντιμετώπιση των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών στα έργα, που είχαν σαν αποτέλεσμα τη δυσκολία ολοκλήρωσής τους. Το γεγονός αυτό μάλιστα είχε επισημανθεί και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στο εξής θα πρέπει να αιτιολογείται όποια προσφορά έχει απόκλιση μεγαλύτερη του 10% από τον μέσο όρο της έκπτωσης του συνόλου των προσφορών που υποβλήθηκαν. Η αιτιολόγηση θα αποτελεί δεσμευτική συμφωνία και τμήμα της σύμβασης ανάθεσης, που δεν μπορεί να μεταβληθεί καθ’ όλη την διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης. Ταυτόχρονα η εγγύηση καλής εκτέλεσης υπολογίζεται πλέον επί του προϋπολογισμού δημοπράτησης του έργου και όχι επί της τελικής αξίας της σύμβασης.

  • Θεσμοθετείται η δυνατότητα να μπορεί να ασκηθεί η επίβλεψη εκτός από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία και από πιστοποιημένο ιδιωτικό φορέα (φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ένωση προσώπων), ο οποίος θα διαθέτει τις αναγκαίες εξειδικευμένες γνώσεις.

  • Το σύστημα μετατρέπεται σε δηλωτικό, από ελεγκτικό όπως ισχύει σήμερα. Σκοπός είναι να διευκολύνονται οι επιμετρήσεις και οι λογαριασμοί του έργου. Η Διευθύνουσα Υπηρεσία απαλλάσσεται από υποχρεώσεις, στις οποίες δεν μπορούσε να ανταποκριθεί με αποτέλεσμα να προκύπτουν δυσμενή αποτελέσματα για το Δημόσιο, λόγω αυτοδίκαιων εγκρίσεων. Η υποβολή των επιμετρήσεων από τον ανάδοχο γίνεται πλέον κανόνας και συνοδεύεται με αυξημένη ευθύνη ως προς την αλήθεια αυτών, με στόχο να επιταχυνθεί η πληρωμή των λογαριασμών.

- Θεσμοθετείται για έργα προϋπολογισμού άνω των 10.000.000 ευρώ, η δυνατότητα διαιτητικής επίλυσης κάθε διαφοράς που προκύπτει σχετικά με την εφαρμογή, την ερμηνεία ή το κύρος της Σύμβασης. Για έργα κατώτερου προϋπολογισμού, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου τεχνικού συμβουλίου.

- Προωθείται ο εκσυγχρονισμός και η ψηφιοποίηση διαδικασιών. Ειδικότερα, καθιερώνεται η υποχρεωτική τήρηση από τον ανάδοχο ηλεκτρονικού ημερολογίου του έργου, σε ελεύθερο λογισμικό ευρείας χρήσης. Το ηλεκτρονικό ημερολόγιο αποστέλλεται ηλεκτρονικά στον Προϊστάμενο της Διευθύνουσας Υπηρεσίας και στον επιβλέποντα του έργου, με στόχο την επιτάχυνση ενημέρωσης όλων των εμπλεκομένων στο έργο και την επίλυση οιωνδήποτε διαφωνιών χωρίς χρονικές καθυστερήσεις.

- Προχωρεί η κατάργηση των κληρώσεων για την ανάδειξη των επιτροπών, που επέφερε υπερβολικές καθυστερήσεις στην διεξαγωγή των διαγωνισμών. Την ίδια στιγμή, καθίσταται υποχρεωτική η ανάρτηση της μελέτης του έργου πριν την προκήρυξή του, ώστε οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό να μπορούν να διαμορφώνουν πληρέστερη εικόνα του έργου. Παράλληλα, προωθείται η πλήρης αναμόρφωση των διατάξεων για τις μελέτες: Εισάγονται νέοι θεσμοί, όπως ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης της μελέτης, η ιδιωτική επίβλεψη τόσο στο στάδιο της εκπόνησης όσο κυρίως στο στάδιο της παραλαβής (checkers). Οι νέοι αυτοί θεσμοί έχουν στόχο να ενισχύσουν την ποιότητα των μελετών και συνακόλουθα την ποιότητα των παραγόμενων έργων.

Διαβάστε ακόμη

Μήνυμα Μητσοτάκη σε αγρότες: «Η πόρτα μας είναι πάντα ανοικτή αλλά καλό είναι ο διάλογος να γίνει με τους δρόμους ανοιχτούς»

Σάμος: Φρικτός θάνατος 12χρονου παιδιού από προπέλα σκάφους σε ναυάγιο μεταναστών

Στο αγροτικό μπλόκο των Πράσινων Φαναριών ο δρόμος είναι κλειστός από... κλούβες τον ΜΑΤ

Σάλος με Ρωσίδα influencer που έβαλε τον γιο της σε σακούλα συμπίεσης ρούχων και ρούφηξε τον αέρα - Τρομακτικό βίντεο

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • συμβάσεις
  • ν.4412
  • δημόσια έργα
  • Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr