• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Μου χαμογέλασε και έκλεισε τα μάτια»: Ραγίζει καρδιές ο πατέρας του 2χρονου που πέθανε μετά την επίθεση σκύλου«Το Κίεβο θέλει πραγματική ειρήνη: Συνομιλία Ζελένσκι με Γουίτκοφ και Κούσνερ - Τα επόμενα βήματα για την ειρήνηΜουντιάλ 2026: Ανακοινώθηκε το αναλυτικό πρόγραμμα των ομίλων - Οι μέρες και οι ώρες των αγώνων«Ήρθαμε για να μείνουμε»: Αμετακίνητοι οι αγρότες – Συντονίζουν τις επόμενες κινήσεις, αποφασισμένοι για μπλόκα μέχρι τις γιορτές
δημοφιλές τώρα: Μποφίλιου - Χαρούλης: Κανονικά η περιοδεία σε όλο τον κόσμο - Αλλαγή ονόματος και καμία αναφορά...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   29.10.2018 13:05
Γιώργος Μανέττας
Γιώργος Μανέττας
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Απαιτούνται μέτρα

Κερδίζει διαρκώς έδαφος το κίνημα «Made in Greece»

Παράγοντες της αγοράς υπογραμμίζουν πως ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές δείχνουν να εμπιστεύονται τους Έλληνες παραγωγούς

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Ολοένα και περισσότεροι προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα (discovergreece.com)
Ολοένα και περισσότεροι προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα (discovergreece.com)

Ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος κερδίζει το κίνημα υπέρ των ελληνικών προϊόντων. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς παρά τις αντίξοες συνθήκες για την εγχώρια παραγωγή και τον ισχυρό ανταγωνισμό από τα εισαγόμενα, οι Έλληνες παραγωγοί διευρύνουν με αργά μεν αλλά σταθερά βήματα το αποτύπωμά τους, εκμεταλλευόμενοι τη διάθεση των νοικοκυριών να τους υποστηρίξουν στο μέτρο των δυνατοτήτων τους.

Είναι ενδεικτικό πως πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την καταναλωτική συμπεριφορά, έδειξε ότι πάνω από 8 στους 10 καταναλωτές προτιμούν τα ελληνικά προϊόντα από τα εισαγωγής, όταν είναι διαθέσιμα στα σούπερ μάρκετ ενώ 9 στους 10 πιστεύουν ότι αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα ενισχύουν την παραγωγής της χώρας και συμβάλλουν στη μείωση της ανεργίας.

Την ίδια στιγμή, σχεδόν 8 στους 10 δέκα θεωρούν ότι υπάρχει στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ελληνικής παραγωγής ενώ 9 στους 10 θέλουν να αναγράφεται στη συσκευασία ότι ένα προϊόν είναι ελληνικής παραγωγής.

Βέβαια, όπως διευκρινίζεται στην έρευνα, τα παραπάνω ευρήματα αφορούν σε προθέσεις και δεν ταυτίζονται με την τελική επιλογή του καταναλωτή, η οποία επηρεάζεται από πολλούς και διάφορους παράγοντες (διαθεσιμότητα στο ράφι, τιμές, προσφορές, κτλ.).

Εκεί ακριβώς βρίσκεται και η μεγάλη ευκαιρία των εγχώριων επιχειρήσεων: να μετουσιώσουν την πρόθεση των καταναλωτών σε πράξη. Αυτό, όπως υπογραμμίζουν στελέχη του λιανεμπορίου προϋποθέτει πως οι Έλληνες προμηθευτές θα δημιουργήσουν ανταγωνιστικά προϊόντα, τόσο από πλευράς ποιότητας όσο και τιμής. Ένα κριτήριο που πλέον παίζει κυρίαρχο ρόλο στην τελική επιλογή ενός αγαθού.

Προς αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται και η βοήθεια της Πολιτείας, η οποία σύμφωνα με εκπροσώπους της βιομηχανίας οφείλει να σκύψει πάνω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγικές μονάδες.

grafima_made_in_greece.png

Απαιτούνται μέτρα

Όπως λέει ο Άγις Πιστιόλας, πρόεδρος της πρωτοβουλίας «Ελλαδικά Μας» και στέλεχος της Agrino είναι ανάγκη να υπάρξει ένα πλέγμα μέτρων για την αναθέρμανση του πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα της χώρας και τονίζει πως η αρχή πρέπει να γίνει με την αποκλιμάκωση της φορολογίας και την παροχή ρευστότητας σε ανταγωνιστικούς όρους. «Δεν γίνεται», όπως επισημαίνει ο ίδιος, «να ανταγωνιστούμε τους ξένους όταν δανειζόμαστε ακριβότερα και καλούμαστε να πληρώσουμε τόσους φόρους».

Σύμφωνα με τον κ. Πιστιόλα, η ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής είναι το κλειδί για την οριστική έξοδο από την κρίση και την οικοδόμηση μιας βιώσιμης οικονομίας, η οποία θα αντέχει στους κραδασμούς των διεθνών οικονομικών κρίσεων.

«Η Ελλάδα έχει πρόβλημα παραγωγικό… Υστερεί σημαντικά στον πρωτογενή τομέα και αυτό αποτυπώνεται στο εμπορικό της ισοζύγιο. Πρέπει να δούμε το ισοζύγιο δαπανών, να δούμε που «ματώνουμε» και να δούμε πως θα λύσουμε αυτή την ανισορροπία. Για παράδειγμα, εισάγουμε μοσχαρίσιο κρέας αξίας 1 δισ. ευρώ (!). Αυτό είναι κάτι που πρέπει να σταματήσει», υπογραμμίζει με έμφαση.

Διαβάστε ακόμη

«Ήρθαμε για να μείνουμε»: Αμετακίνητοι οι αγρότες – Συντονίζουν τις επόμενες κινήσεις, αποφασισμένοι για μπλόκα μέχρι τις γιορτές

«Μου χαμογέλασε και έκλεισε τα μάτια»: Ραγίζει καρδιές ο πατέρας του 2χρονου που πέθανε μετά την επίθεση σκύλου

«Δεν υπάρχει καλύτερος από αυτόν»: Το τηλεφώνημα του Ρονάλντο που ενθουσίασε τον Τραμπ

Μουντιάλ 2026: Ανακοινώθηκε το αναλυτικό πρόγραμμα των ομίλων - Οι μέρες και οι ώρες των αγώνων

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • Άγις Πιστιόλας
  • Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr