• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Ναι στον διάλογο, αλλά με μπλόκα»: Αντιδράσεις αγροτών για τη συνάντηση στην Επανομή Θεσσαλονίκης«Έπαιρνα τηλέφωνο και δεν το σήκωνε»: Το τραγικό παιχνίδι της μοίρας στα ΒαρδούσιαΣυνελήφθη γνωστός τράπερ στη Γλυφάδα - Επέβαινε σε κλεμμένο όχημαΠροειδοποίηση Αρναούτογλου: Ποιες περιοχές κινδυνεύουν από τα 11 μποφόρ και το ψύχος«Ο Πούτιν δεν θέλει ειρήνη»: Σε ανοιχτή γραμμή με Καναδά και Ε.Ε. εν όψει της συνάντησης με Τραμπ o Ζελένσκι
δημοφιλές τώρα: Ονομάτισε τη χώρα στον χάρτη: Μπορείς το 10/10 στο κουίζ γεωγραφίας που βασίζεσαι μόνο στις γνώσεις...
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   28.04.2022 17:50
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Πιο «ανθεκτικά» τα τρόφιμα📌 Υψηλότερες τιμές, χαμηλότερη ζήτηση📌 Προβληματισμένοι οι καταναλωτές📌 Αυξητική η τάση στα PL

Ακρίβεια: Αδειάζει το καλάθι του νοικοκυριού - Μείωση 1,4% στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ
EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Αρνητικά σε αξία κινήθηκε -όπως ήταν αναμενόμενο- η αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών). Η αγορά κινήθηκε στο -1,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Ειδικότερα, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κινήθηκε αρνητικά σε αξία, στο -1,4% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 (στοιχεία έως 27 Μαρτίου 2022), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τη NielsenIQ, μια τάση που οδηγείται από τα FMCGs στο σύνολό τους, καθώς οι μεγάλες κατηγορίες των Φρέσκων, αλλά και των Bazaar προϊόντων παρουσιάζουν αρκετά πιο συγκρατημένες τάσεις, στο -0,3% και +0,8% αντίστοιχα.

Πιο «ανθεκτικά» τα τρόφιμα

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά σημειώνουν πιο μετριοπαθή αρνητική τάση, στο -1,2%, κυρίως λόγω των Τροφίμων, καθώς τα Ποτά, και κυρίως τα Αλκοολούχα, κινούνται σημαντικά πιο αρνητικά.

Επιπλέον, οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 κατά -3,5% & -4,8% αντίστοιχα, καθώς συνεχίζεται η εκλογίκευση της κατανάλωσής τους, έπειτα από την εκτίναξη που είχαν σημειώσει, πολλές από αυτές, το 2020, σύμφωνα με την «Ημερησία».

Υψηλότερες τιμές, χαμηλότερη ζήτηση

Όπως επισημαίνεται στο σχετικό report της NielsenIQ, σημαντικό είναι να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι αν αποδομήσουμε την αρνητική τάση, που παρουσιάζουν τα FMCGs στο σύνολό τους, σε όγκο πωλήσεων και μέση μεταβολή των τιμών, μπορούμε εύκολα να διαπιστώσουμε μια αύξηση των τιμών, με ταυτόχρονη μείωση της ζήτησης.

Η μείωση αυτή πέρα από την εκλογίκευση της κατανάλωσης πιθανότατα οφείλεται και στην προσπάθεια των καταναλωτών να μειώσουν τις δαπάνες που πραγματοποιούν στα super markets, καθώς ο ευρύτερος πληθωρισμός και οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, που έχουν σημειωθεί σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, όπως είναι η ενέργεια, τα καύσιμα κτλ., φαίνεται να έχουν μειώσει σε ένα βαθμό την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, ακόμη και για τις βασικές κατηγορίες των FMCGs.

Προβληματισμένοι οι καταναλωτές

Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο καταναλωτής προβληματίζεται για τις τιμές, καθώς νιώθει περισσότερο από ποτέ ότι ακολουθούν ανοδική πορεία, με μια ξεκάθαρη αύξηση στο ποσοστό αυτών που το αναφέρουν (από 72% στο 92%) στην ετήσια έρευνα των Shopper Trends της NielsenIQ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οικονομία | 28.04.2022 12:56 
«Τρέχουν» οι διακοπές ρεύματος: Οι τεχνικοί από 1η Απριλίου έχουν λάβει πάνω από 26.000 εντολές για διακοπή
Πολιτική | 28.04.2022 17:33
Σφοδρή επίθεση κυβέρνησης σε Τσίπρα μετά τις δηλώσεις για ενέργεια: Επανέρχεται στο κίνημα «Δεν Πληρώνω»
Ελλάδα | 28.04.2022 15:31
Έρχονται οι ψηφιακές θυρίδες στους δήμους μέσω του gov.gr – Τι είναι και οι τρεις βασικές λειτουργίες

Αυξητική η τάση στα PL

Ενδεικτικό του παραπάνω είναι επιπλέον το γεγονός ότι η πορεία του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει πλέον αντιστραφεί φτάνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2022 το 14,2% (εξαιρουμένου του Discount καναλιού), μια αυξητική τάση που ξεκίνησε από τα μέσα του 2021 και έπειτα, οπότε και ξεκίνησαν να παρουσιάζονται γενικότερες πληθωριστικές τάσεις στην αγορά.

Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι έχει περαιτέρω ενισχυθεί η προωθητική ένταση για τα Branded προϊόντα, η οποία έχει φτάσει στο 64,6%, προφανώς σε μια προσπάθεια συγκράτησης των τιμών τόσο από τους προμηθευτές όσο και από τις διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες, στα πλαίσια του πολύ ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, στο οποίο κινούνται.

Διαβάστε ακόμη

«Έπαιρνα τηλέφωνο και δεν το σήκωνε»: Το τραγικό παιχνίδι της μοίρας στα Βαρδούσια

«Ναι στον διάλογο, αλλά με μπλόκα»: Αντιδράσεις αγροτών για τη συνάντηση στην Επανομή Θεσσαλονίκης

Προειδοποίηση Αρναούτογλου: Ποιες περιοχές κινδυνεύουν από τα 11 μποφόρ και το ψύχος

Ανατροπή στο Spotify: Το «Snowman» της Sia εκθρόνισε το «All I Want for Christmas Is You» της Μαράια Κάρεϊ

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • ακρίβεια
  • τρόφιμα
  • σούπερ μάρκετ
  • ειδήσεις τώρα
  • καταναλωτές
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr