• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Πανστρατιά» στα μπλόκα των αγροτών: Προς νέα κλιμάκωση μετά τη συνάντηση με Χατζηδάκη-Τσιάρα«Χειρόφρενο» εν μέσω γιορτών; Κλιμάκωση από τους οδηγούς φορτηγών - Τα αιτήματα και η τελική προειδοποίησηΠαραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την Ελλάδα: «Κόκκινη κάρτα» στις διαδικασίες αεροναυτιλίαςΔότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο: 18 παιδιά σε 11 οικογένειες στην Ελλάδα - Το ένα νοσεί
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   22.12.2023 07:15
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Ενότητες στο άρθρο: 📌 ΒΟΑΚ: Αποσφραγίστηκαν οι τεχνικές προσφορές

ΒΟΑΚ: Αποσφραγίστηκαν οι τεχνικές προσφορές - Καθυστερούν οι οικονομικές

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

επόμενο άρθρο  
Αυτοκινητόδρομος
Αυτοκινητόδρομος

Την αποσφράγιση των φακέλων των τεχνικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), ανακοίνωσε την Πέμπτη ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταικούρας, εντάσσοντας το μεγάλο έργο στην τετράδα των έργων που ισχυροποιούν και αναβαθμίζουν τη χώρα.

ΒΟΑΚ: Αποσφραγίστηκαν οι τεχνικές προσφορές

Τα άλλα τρία έργα, στα οποία αναφέρθηκε ο υπουργός είναι η επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά, για την οποία υποβλήθηκαν οικονομικές προσφορές, ο οδικός άξονας Λαμία – Καρπενήσι, για τον οποίο κατατέθηκαν συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου κατασκευής και η αναβάθμιση του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, στο Τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα, για την οποία υπεγράφη την Πέμπτη σύμβαση με τον ΟΣΕ και την ανάδοχο ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ.

Ωστόσο σε ό,τι αφορά τον ΒΟΑΚ, οι καθυστερήσεις στον διαγωνισμό παραχώρησης για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο προυπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς προκαλώντας μάλιστα μεγάλη ενόχληση στην κοινωνία της Κρήτης. Και μπορεί οι τεχνικές προσφορές να άνοιξαν, αλλά οι οικονομικές προσφορές «γράφουν» ακόμα καθυστερήσεις, καθώς όπως έγινε γνωστό από απόφαση του υπουργειου, οι προσφορές των τριών υποψηφίων και οι εγγυητικές επιστολές, έλαβαν δίμηνη παράταση έως τις 7 Μαρτίου 2024, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών δε θα γίνει τελικώς εντός της χρονιάς που εκπνέει σε λίγες ημέρες, όπως είχε προγραμματίσει το υπουργείο.

Υπενθυμίζεται ότι τα ενδιαφερόμενα σχήματα είναι τα εξής: Άβαξ – Egis Project – Meridiam (ένωση Ιδομενέας), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος.

Να σημειωθεί ότι ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης είχε προ ημερών αναφερθεί έντονα στις μεγάλες καθυστερήσεις του ΒΟΑΚ ζητώντας μάλιστα την παρέμβαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη ώστε να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές. Ο ίδιος έχει επίσης σημειώσει ότι το έργο πιθανότατα θα απαιτήσει επιπλέον πόρους καθώς ο προυπολογισμός του είχε καταρτιστεί προ 6ετίας και τα οικονομικά δεδομένα έχουν ανατραπεί.

Σε κάθε περίπτωση επειδή στο έργο έχει σχεδιαστεί να κατευθυνθούν πόροι ύψους 200 εκ. ευρώ και από το Ταμείο Ανάκαμψης ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος και η όποια καθυστέρηση δημιουργεί πρόσθετα εμπόδια.

Σε ό,τι αφορά το μέλλον του έργου, δε θα πρέπει επίσης να παραβλέπεται το γεγονός ότι οι δημοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου έχουν καταθέσει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) που αφορούν τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου και ειδικότερα της παράκαμψης Ηρακλείου, γεγονός το οποίο δεν αποκλείεται να γεννήσει νέες καθυστερήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά - Ηράκλειο αποτελεί το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου και έχει μήκος 157,5 χλμ. Τα άλλα δύο τμήματα του αυτοκινητοδρόμου, Χερσόνησος - Νεάπολη και Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος έχουν ήδη υπογραφεί. Στο πρώτο ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και στο δεύτερο η ΑΚΤΩΡ.

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Η σιωπή του Φραπέ με τις πλάτες της ΝΔ, το σπάσιμο του αγροτικού μετώπου από τους Κρητικούς αγρότες και τα συγχαρητήρια του ΠΑΣΟΚ στον Πιερρακάκη

«Light rail» αντί σήραγγας: Στο Ρίο το τρένο το 2028 - Ο νέος σχεδιασμός προκαλεί ένταση στην Πάτρα

Ο Τραμπ θέλει να κάνει «την Ευρώπη Μεγάλη Ξανά» και ενισχύει την Ακροδεξιά

Τι σημαίνει η εκλογή Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • αυτοκινητόδρομοι
  • διαγωνισμός
  • ΒΟΑΚ
  • ειδήσεις τώρα
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr