• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
«Τις δύο τις έβαλα εγώ, την άλλη ο φίλος μου»: H κυνική ομολογία του δράστη στο TikTok για το μαχαίρωμα στον 14χρονοΣυναγερμός σε Ελλάδα και Ευρώπη: Δότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο έγινε πατέρας τουλάχιστον 197 παιδιώνΈκτακτη σύσκεψη για τις πληρωμές των αγροτών υπό την προεδρία Μητσοτάκη
δημοφιλές τώρα: Έρχεται η μεγαλύτερη ηλιακή έκλειψη των τελευταίων 100 ετών - Πότε, πού και πώς να τη δείτε
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   01.02.2024 22:16
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Ποιες ανάγκες έκοψαν τα νοικοκυριά📌 Θετικό αποτύπωμα στο καλάθι του νοικοκυριού αλλά δεν είναι αρκετό

Στη δίνη της ακρίβειας: Από πού «κόβουν» τα νοικοκυριά για να τα βγάλουν πέρα

Τι δείχνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

επόμενο άρθρο
Κόσμος για ψώνια στο σούπερ μάρκετ (ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)
Κόσμος για ψώνια στο σούπερ μάρκετ (ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)

Από όπου μπορούν κόβουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα για να τα βγάλουν πέρα με τις μεγάλες αυξήσεις των τιμών που έφερε ο πληθωρισμός. Στη διασκέδαση πέφτει το μεγαλύτερο ψαλίδι, ενώ σχεδόν οι μισοί δεν κάνουν συντήρηση στο αυτοκίνητό τους, και μειώνουν τα τρόφιμα.

Την επίδραση των ανατιμήσεων στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα κατέγραψε έρευνα του Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η τελευταία έρευνα, με δείγμα 1.000 καταναλωτές, πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2023. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ξεκάθαρη είναι η τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οικονομία | 31.01.2024 09:25 
Η ακρίβεια κινείται ανοδικά, ενώ οι ποσότητες... μειώνονται: Πόσο αυξήθηκαν οι δαπάνες σε βασικά αγαθά

Ποιες ανάγκες έκοψαν τα νοικοκυριά

Αναλυτικότερα, μεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά.

  • Συγκεκριμένα, το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
  • Το 52% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
  • Το 55% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
  • Το 48% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.
  • Το 28% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
  • Το 28% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
  • Το 15% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του.
  • Μόλις 4% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Θετικό αποτύπωμα στο καλάθι του νοικοκυριού αλλά δεν είναι αρκετό 

Όσον αφορά τα μέτρα της πολιτείας για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του, το καλάθι του νοικοκυριού παρουσιάζει θετική εικόνα. Έχει αυξηθεί η χρήση του από το καταναλωτικό κοινό, από 28% σε 61%, ενώ το κοινό που θεωρεί ότι δεν προσφέρει τίποτα έχει μειωθεί από 44% σε 29%.

Σύμφωνα με την έρευνα, το καλάθι του νοικοκυριού καταλαμβάνει την τελευταία θέση, σε σχέση με τα μέτρα που θεωρούν οι ίδιοι οι καταναλωτές ότι θα τους βοηθούσαν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας με μόλις 3%.

Το κύριο μέτρο που επιθυμούν οι καταναλωτές, είναι με διαφορά η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα σε ποσοστό 81%, ακολουθούν τα προϊόντα με μόνιμη δέσμευση τιμής με 10% και το market pass με 6%.

Σημειώνεται ότι ποσοστό 49% των στελεχών της αγοράς (κυλιόμενη έρευνα στελεχών ΙΕΛΚΑ) θεωρούν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δεν είναι ένα επιτυχημένο μέτρο, ενώ το 24% θεωρεί ότι είναι ένα επιτυχημένο μέτρο.

Σε ένα μεγάλο βαθμό, αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται στο υψηλό διαχειριστικό κόστος που έχει το συγκεκριμένο μέτρο από την πλευρά των επιχειρήσεων, σε σχέση με την ικανοποίηση του αυστηρού νομοθετικού πλαισίου, την αποτελεσματική διαπραγμάτευση με τις προμηθευτικές εταιρείες, την πολυπλοκότητας στη διαχείριση των αποθεμάτων, του ραφιού, τη σήμανση στα ράφια κ.α..

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Αποκλεισμένο το λιμάνι του Βόλου από στεριά και θάλασσα – «Παρέλαση» αγροτών με τρακτέρ και ψαράδων με καΐκια

Συναγερμός σε Ελλάδα και Ευρώπη: Δότης σπέρματος με καρκινικό γονίδιο έγινε πατέρας τουλάχιστον 197 παιδιών

Συναγερμός στην Ιαπωνία: Κοινές πτήσεις κινεζικών και ρωσικών μαχητικών πάνω από το νησί

«Τις δύο τις έβαλα εγώ, την άλλη ο φίλος μου»: H κυνική ομολογία του δράστη στο TikTok για το μαχαίρωμα στον 14χρονο

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • ΙΕΛΚΑ
  • πληθωρισμός
  • ειδήσεις τώρα
  • ακρίβεια
  • τρόφιμα
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr