• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Σεισμός τώρα: 4,2 Ρίχτερ ανάμεσα σε Κρήτη και ΑντικύθηραΕΛΑΣ: Εξάρθρωσε εγκληματική οργάνωση που «ξάφριζε» κατοικίες σε όλη τη χώρα - 12 συλλήψειςΜαζική κλιμάκωση από τους αγρότες: Ένταση σε αεροδρόμια και τελωνεία - Νέα μπλόκα από Δευτέρα και κυβέρνηση σε… σκληρή γραμμήΆνω Λιόσια: Εγκατέλειψε τη 2χρονη ανιψιά του σε κλεμμένο ΙΧ ενώ τον καταδίωκε η ΕΛΑΣ
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   05.12.2024 17:48
Newsroom
Newsroom

Σούπερ μάρκετ: Ανοδική η πορεία των πωλήσεων το δεκάμηνο του 2024

Ανοδική είναι η πορεία των πωλήσεων για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

επόμενο άρθρο
Σούπερ μάρκετ (unsplash)
Σούπερ μάρκετ (unsplash)

Στα 9,957 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs) την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 από 9,623 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 3,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI).

Την ίδια ώρα, τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,7% (μερίδιο σε αξία) από 25,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 5,5%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 2,8%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 27,4% από 26,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 19,9%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οικονομία | 05.12.2024 12:05
Το Bitcoin έσπασε το φράγμα των 100.000 δολαρίων για πρώτη φορά!

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών, τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε από 24,9% σε 25,3% και στη δεύτερη από 25,7% σε 26,5%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε κατά 25,6% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,5%, στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 0,3% ενώ τα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς παρέμειναν ακριβώς στα ίδια επίπεδα πωλήσεων. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 3,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,8% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 2,5%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου 2024 καταγράφηκε αύξηση του τζίρου στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,9%), στα σνακ (3,6%), στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,8%), στα υλικά μαγειρικής (4,6%), στα μη αλκοολούχα ποτά (7,5%), στα αλκοολούχα ποτά (7,2%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (3,9%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,9%). Μείωση σημειώθηκε στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (-4,1%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,7%).

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις σε τεμάχια σημειώθηκε αύξηση στα συσκευασμένα τρόφιμα (2%), στα σνακ (0,3%), στα γαλακτοκομικά (7,4%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,6%), στα υλικά μαγειρικής (1,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά: (6%), στα αλκοολούχα ποτά (7,6%), στα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (5,1%), στα προϊόντα ατομικής καθαριότητας (2,3%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά σπιτιού (4%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (1,2%).

Τα στοιχεία του δεκαμήνου 2024 δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τμ). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (6,2%), ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,9%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τμ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 4,4% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,5%, ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τμ) αύξηση τζίρου 2,3% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,1%. Αύξηση 3,5% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τμ), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Κραυγή απόγνωσης Έλληνα κτηνοτρόφου στο OPEN: «Ποια φέτα; Σε λίγο δε θα έχουμε γάλα ούτε για γιαούρτι»

Δύσκολες ώρες για τον πατέρα της Μέγκαν Μαρκλ - Ακρωτηριάστηκε το πόδι του και νοσηλεύεται στην εντατική

Κλήρωση Μουντιάλ 2026: Οι 12 όμιλοι για το μεγάλο ποδοσφαιρικό ραντεβού του καλοκαιριού

«Η Τουρκία εγκαταλείπει τα S-400 και ξεκινάει να προμηθεύεται F-35», λέει ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • σούπερ μάρκετ
  • ειδήσεις
  • πωλήσεις
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr