• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Δραματικές ώρες στη Λακωνία: Γυναίκα ανεβαίνει σε ταράτσα για να δώσει φαγητό στην εγκλωβισμένη μητέρα τηςΧαλάνδρι: Ξήλωσαν κορδέλες για να παρκάρουν κοντά σε ποτάμι με κίνδυνο υπερχείλισηςΈκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού: Πού θα χτυπήσει η «Byron» τις επόμενες ώρες - Έως πότε τα έντονα φαινόμεναΚακοκαιρία Byron: Ποιες περιοχές τίθενται σε κατάσταση «Red Code» - Έκτακτη ανακοίνωση της Πολιτικής Προστασίας
δημοφιλές τώρα: Θεσσαλονίκη: Χημικά από ΜΑΤ σε αγρότες που επιχείρησαν να προσεγγίσουν το αεροδρόμιο
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   17.03.2025 14:46
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Τι περιλαμβάνει το έργο στην 6η προβλήτα

ΟΛΘ ΑΕ: Αίτημα έγκρισης του έργου επέκτασης της προβλήτας 6 υπέβαλε στο αρμόδιο υπουργείο

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

επόμενο άρθρο
(EUROKINISSI)
(EUROKINISSI)

Αίτημα για την έγκριση του έργου επέκτασης της προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπέβαλε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), πραγματοποιώντας ένα ακόμα βήμα για την υλοποίηση της πολυαναμενόμενης επένδυσης, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τις δυνατότητες και το προφίλ του λιμένος.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η σχετική αίτηση, συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα βάσει νομοθεσίας έγγραφα (π.χ., απόφαση διοικητικού συμβουλίου για την εκτέλεση του έργου, ένταξή του στο master plan της εταιρείας και ύπαρξη των αναγκαίων περιβαλλοντικών εγκρίσεων), υπεβλήθη την περασμένη εβδομάδα.

Η κίνηση αυτή ήλθε δε μετά τη δημοσίευση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, που ενέκρινε το αναπτυξιακό Master Plan του λιμανιού, τον Φεβρουάριο του 2025, για την οποία ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, είχε δηλώσει ότι σηματοδοτεί νέα εποχή για την αναβάθμιση και την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Η έγκριση των αρμόδιων αρχών θα ανοίξει τον δρόμο για την άμεση εκκίνηση των εργασιών για την επέκταση, η οποία θα επιτρέψει την υποδοχή και εξυπηρέτηση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs, αναβαθμίζοντας σημαντικά την ανταγωνιστικότητα, την εμπορική δραστηριότητα και τη διεθνή θέση του λιμανιού. Το μεγάλο αυτό έργο, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί πριν από περίπου ένα έτος η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ ΑΕ, έχει προϋπολογισμό πολλών εκατομμυρίων ευρώ και εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί σε 30 μήνες από την έναρξη των εργασιών.

Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, καθώς και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Για παράδειγμα, βάσει ευρημάτων παλαιότερης έρευνας της Deloitte, το έργο στην Προβλήτα 6 εκτιμάται ότι θα ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους και ότι θα στηρίξει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Τι περιλαμβάνει το έργο στην 6η προβλήτα

Σύμφωνα με τα τεύχη του διαγωνισμού, το έργο της 6ης προβλήτας περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:

  • Κατασκευή νέου, πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον, θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16.50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας
  • Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον νέο κρηπιδότοιχο.
  • Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 16,50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας, των δαπέδων του χερσαίου χώρου, καθώς και των απαραίτητων δικτύων επικοινωνιών και υπηρεσιών.

Η προβλήτα 6 άρχισε να δημιουργείται το 1975, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των έργων εκβάθυνσης και επιχωμάτωσης της βάσης της ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του 1990. Ο δε σχεδιασμός για την επέκτασή της, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία, αναβαθμίζοντας τον ρόλο του στις διεθνείς θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, «μετράει» ήδη δεκαετίες._

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Δραματικές ώρες στη Λακωνία: Γυναίκα ανεβαίνει σε ταράτσα για να δώσει φαγητό στην εγκλωβισμένη μητέρα της

Κακοκαιρία Byron: Τι θα γίνει με τον μισθό όσων δεν μπόρεσαν να πάνε στη δουλειά τους

Πανικός στη αεροσκάφος: Φωτιά σε διάδρομο απογείωσης γέμισε με καπνούς Airbus A320 με 180 επιβαίνοντες

Mega deal στα σκαριά στον τομέα της ψυχαγωγίας: Η Netflix κοντά στην αγορά της Warner Bros!

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • Αθανάσιος Λιάγκος
  • ΟΛΘ
  • 6ος Προβλήτας
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr