• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube Channel Follow us on FaceBook Follow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStore ΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Αμετακίνητοι οι αγρότες στα μπλόκα - Ποιες κινήσεις εξετάζει η κυβέρνησηΚακοκαιρία Byron: Πλημμύρες και 112 σε Μάνδρα και Μέγαρα – Απίστευτες εικόνες κατέγραψε το ethnos.grΚακοκαιρία Byron: Κλειστή η Αθηνών - Κορίνθου - Πού έχει διακοπεί η κυκλοφορίαΚακοκαιρία Byron: Κλειστά όλα τα σχολεία στην Αττική - Τι ισχύει στην υπόλοιπη Ελλάδα
Πρωινή ενημέρωση: ➔ Δείτε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων | ➔ Μάθετε περισσότερα για τον καιρό σήμερα | ➔ Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
Homepage ┋   Οικονομία   ┋   17.03.2025 14:46
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 Τι περιλαμβάνει το έργο στην 6η προβλήτα

ΟΛΘ ΑΕ: Αίτημα έγκρισης του έργου επέκτασης της προβλήτας 6 υπέβαλε στο αρμόδιο υπουργείο

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋   🗣️ Ανοικτό για σχολιασμό

επόμενο άρθρο  
(EUROKINISSI)
(EUROKINISSI)

Αίτημα για την έγκριση του έργου επέκτασης της προβλήτας 6 στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπέβαλε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), πραγματοποιώντας ένα ακόμα βήμα για την υλοποίηση της πολυαναμενόμενης επένδυσης, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τις δυνατότητες και το προφίλ του λιμένος.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η σχετική αίτηση, συνοδευόμενη από τα απαιτούμενα βάσει νομοθεσίας έγγραφα (π.χ., απόφαση διοικητικού συμβουλίου για την εκτέλεση του έργου, ένταξή του στο master plan της εταιρείας και ύπαρξη των αναγκαίων περιβαλλοντικών εγκρίσεων), υπεβλήθη την περασμένη εβδομάδα.

Η κίνηση αυτή ήλθε δε μετά τη δημοσίευση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, που ενέκρινε το αναπτυξιακό Master Plan του λιμανιού, τον Φεβρουάριο του 2025, για την οποία ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος, είχε δηλώσει ότι σηματοδοτεί νέα εποχή για την αναβάθμιση και την ανάπτυξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Η έγκριση των αρμόδιων αρχών θα ανοίξει τον δρόμο για την άμεση εκκίνηση των εργασιών για την επέκταση, η οποία θα επιτρέψει την υποδοχή και εξυπηρέτηση πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs, αναβαθμίζοντας σημαντικά την ανταγωνιστικότητα, την εμπορική δραστηριότητα και τη διεθνή θέση του λιμανιού. Το μεγάλο αυτό έργο, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος έχει αναδειχθεί πριν από περίπου ένα έτος η κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ ΑΕ, έχει προϋπολογισμό πολλών εκατομμυρίων ευρώ και εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί σε 30 μήνες από την έναρξη των εργασιών.

Η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, καθώς και πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Για παράδειγμα, βάσει ευρημάτων παλαιότερης έρευνας της Deloitte, το έργο στην Προβλήτα 6 εκτιμάται ότι θα ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους και ότι θα στηρίξει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Τι περιλαμβάνει το έργο στην 6η προβλήτα

Σύμφωνα με τα τεύχη του διαγωνισμού, το έργο της 6ης προβλήτας περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:

  • Κατασκευή νέου, πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον, θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16.50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας
  • Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον νέο κρηπιδότοιχο.
  • Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 16,50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας, των δαπέδων του χερσαίου χώρου, καθώς και των απαραίτητων δικτύων επικοινωνιών και υπηρεσιών.

Η προβλήτα 6 άρχισε να δημιουργείται το 1975, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των έργων εκβάθυνσης και επιχωμάτωσης της βάσης της ολοκληρώθηκε τη δεκαετία του 1990. Ο δε σχεδιασμός για την επέκτασή της, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερα πλοία, αναβαθμίζοντας τον ρόλο του στις διεθνείς θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές, «μετράει» ήδη δεκαετίες._

Τα σχολιά σας δημοσιεύονται άμεσα με δική σας ευθύνη. Το ΕΘΝΟΣ θα παρεμβαίνει και τα προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται
καταχώρηση
Διαβάστε ακόμη

Ο αντίκτυπος της ομιλίας Τσίπρα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, η απάντηση Φάμελλου για τα περί ιδιοτέλειας και ο υπερ-γουρλής Μαγειρίας που πήρε δώρο μια Ferrari

Από το Καστέλι μέχρι τον ΒΟΑΚ και το μετρό: Αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ απειλούν μέχρι και να διπλασιάσουν το κόστος των μεγάλων έργων

Κακοκαιρία Byron: «Βροχή» τα 112 όλη τη νύχτα - Πώς θα κινηθούν οι καταιγίδες τις επόμενες ώρες

Αμετακίνητοι οι αγρότες στα μπλόκα - Ποιες κινήσεις εξετάζει η κυβέρνηση

επόμενο άρθρο  
#TAGS
  • ΟΛΘ
  • 6ος Προβλήτας
  • Αθανάσιος Λιάγκος
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr