• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα δρομολόγια Αθήνα - Θεσσαλονίκη στον σιδηρόδρομο λόγω προβλημάτων από την κακοκαιρία Byron«Η ΕΕ πρέπει να καταργηθεί»: Ο Έλον Μάσκ εκτοξεύει απειλές προς την Ευρώπη μετά το πρόστιμο μαμούθ στο ΧΤραγωδία ανοιχτά της Κρήτης: Ναυάγιο με 18 νεκρούς μετανάστεςΕπεισόδια με μολότοφ και χημικά στο κέντρο της Αθήνας στην πορεία στη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου
δημοφιλές τώρα: Ζάκυνθος: Ραγίζει καρδιές ο πατέρας του 2χρονου – «Μου χαμογέλασε και έκλεισε τα μάτια»
Homepage ┋   Πολιτική   ┋   16.06.2020 16:20
Μαρία Λιλιοπούλου
Μαρία Λιλιοπούλου

Συντάκτρια

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος: Μάχη στη Βουλή για το κόστος των διοδίων

Χωρίς τις απαραίτητες εγκρίσεις από την Κομισιόν ο οδικός άξονας θα προχωρήσει ως ενιαίο δημόσιο έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση αλλά εκτός του χρονοδιαγράμματος του 2023

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Κώστας Αχ. Καραμανλής (Copyright: Eurokinissi/Γιώργος Κονταρίνης)
Κώστας Αχ. Καραμανλής (Copyright: Eurokinissi/Γιώργος Κονταρίνης)

Το 2023 με ένα σφικτό αλλά εφικτό χρονοδιάγραμμα και υπό την προυπόθεση λήψης των εγκρίσεων των τριών εμπλεκομένων Διευθύνσεων της Ευρωπαικής Επιτροπής για την απευθείας ανάθεσή του στην Ολυμπία Οδό, μπορεί να τελειώσει ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Στο πλαίσιο της συζήτησης κατά την οποία υψώθηκαν αρκετές φορές οι τόνοι, ο υπουργός Υποδομών ξεκαθάρισε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει σταθμούς διοδίων με αντίτιμο που ορίζεται στα 0,06 ευρώ το χιλιόμετρο για να δεχτεί την κριτική του ΚΚΕ δια του βουλευτή του Νίκου Καραθανασόπουλου ότι τελικά η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα κοστίζει μεταξύ 5,5 και 7 ευρώ και άλλα τόσα η επιστροφή.

Ο κ. Καραμανλής κατά την ενημέρωση της επιτροπής επεσήμανε ότι οι συνομιλίες με την Κομισιόν είναι σε προχωρημένο στάδιο προσθέτοντας ότι κατόπιν της συμφωνίας και της υπογραφής συμφώνου συναντίληψης με τον παραχωρησιούχο, έχει ήδη ληφθεί η πρώτη έγκριση από την DG Regio, ενώ αναμένεται και η έγκριση από την DG Grow ώστε να ακολουθήσει η έγκριση της DG Comp, η οποία θα ελέγξει εάν τίθεται ζήτημα μη συμβατικών κρατικών ενισχύσεων. Ο υπουργός έστρεψε για ακόμα μία φορά τα βέλη του στο ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την κατάτμηση του έργου σε οκτώ εργολαβίες, οι οποίες σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, το είχαν προχωρήσει ελάχιστα, ενώ ερωτηθείς από τον βουλευτή του ΚΙΝΑΛ, Μιχάλη Κατρίνη για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, η απουσία του οποίου στοιχίζει ακριβα σε ανθρώπινες ζωές, απάντησε ότι ο αυτοκινητόδρομος μπορεί να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες. Το κόστος του – προσέθεσε – θα είναι 310 εκατ.ευρώ αντί για 510 εκατ.ευρώ που προβλεπόταν στην περίπτωση της κατάτμησης, συμπληρώνοντας πως υπάρχει η δυνατότητα παροχής πριμ στον παραχωρησιούχο για την ταχύτερη ολοκλήρωσή του.

Ο κ. Καραμανλής έκανε εκ νεου αναδρομή στις περιπέτειες του έργου, τονίζοντας ότι εάν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε προχωρήσει στην κατάτμησή του, ο αυτοκινητόδρομος θα είχε ολοκληρωθεί εδώ και ένα χρόνο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, από τα οκτώ κομμάτια, κι ενώ έχει περάσει το 1/3 του χρόνου υλοποιησης:

  • Στην πρώτη εργολαβία δεν έγινε καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος διότι δεν είχε εγγυητικη
  • Στη δεύτερη εργολαβία, αντί για 31% πρόοδο είχαμε 14% που – οπως είπε – ήταν και η καλύτερη επίδοση.
  • Στην τρίτη εργολαβία δεν έχει γίνει καμία εργασία καθώς το ζήτημα εκκρεμούσε στο ΣτΕ
  • Στην τέταρτη εργολαβία δεν είχε γίνει καμία εργασία γιατί ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος καθώς δεν υπήρχε εγγυητικη.
  • Στην πέμπτη εργολαβία αντί για πρόοδο 33% έχουμε 0,12% και «παραλάβαμε και ένα σκουπιδότοπο» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
  • Στην έκτη εργολαβία αντί για 33%, η υλοποίηση ήταν στο 2%
  • Στην έβδομη εργολαβία η υλοποίηση ήταν στο 0,63% 
  • Στην όγδοη εργολαβία η υλοποίηση ήταν στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος και ενώ «είχε εισπράξει προκαταβολη ύψους 1,4 εκ. Ευρώ, οι εργασίες που έχει εκτελέσει ήταν κόστους 40.000 ευρώ».

«Κινδυνεύαμε να επιστρέψουμε ολόκληρη την ευρωπαική χρηματοδότηση σ΄αυτό το αδιέξοδο είχαμε βρεθεί» σημείωσε ο υπουργός εκτιμώντας ότι «το έργο δε θα τελείωνε ποτέ με την κατατμηση και αν τελείωνε, θα τελείωνε τμηματικά και με τεράστια προβλήματα». Από την πλευρά του ο Τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος, επεσήμανε ότι ήταν «τουλάχιστον ανίερο εν μέσω καραντίνας η κυβέρνηση να ανακοινώνει τη διάλυση των συμβάσεων χωρίς να έχει προηγηθεί οριστική έγκριση του νέου τρόπου υλοποίησης του έργου από την Ευρωπαική Επιτροπή», ενώ ζήτησε επιτακτικά να δοθεί στη δημοσιότητα το σύμφωνο συναντίληψης με την Ολυμπία Οδό προκειμένου να ενημερωθεί η Βουλή και οι πολίτες για τους όρους, τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης, κλπ», αίτημα το οποίο επανέλαβε αργότερα και η αναπληρωτής τομεάρχης, Πέτη Πέρκα.

Ο Γιάννης Κατρίνης από το ΚΙΝΑΛ μίλησε για τις καθυστερήσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων, ωστόσο απευθυνόμενος στον κ. Καραμανλή, του επεσήμανε ότι «ένα χρόνο μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από την ΝΔ δεν μπορούμε να μιλάμε με όρους επίρριψης ευθυνών στην προηγούμενη κυβέρνηση» ειδικά εφόσον ο αυτοκινητόδρομος αποτελούσε προεκλογική δέσμευση και του σημερινού Πρωθυπουργού. Ο κ. Κατρίνης μάλιστα ζήτησε να μάθει τις ακριβείς προβλέψεις για τα διόδια και το ύψος τους, εάν θα ισχύσε επιδότήσή τους από το Δημόσιο, πότε αναμένονται οι εγκρίσεις της Ευρωπαικής Επιτροπής, αν υπάρχουν εκτιμήσεις για αποζημιώσεις των αναδόχων από τη διάλυση τωνπροηγούμενων εργολαβιών, αλλά και αν υπάρχει κάποιο plan b, στην περίπτωση που η Κομισιόν φρεναρει το επιλεγμένο από την κυβέρνηση μοντέλο υλοποίησης. Απαντώντας, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι σε περίπτωση που το μοντέλο δεν γίνει αποδεκτό από την Ευρωπαική Επιτροπή, το έργο θα προχωρήσει ως ενιαίο δημόσιο έργο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ωστόσο στην περίπτωση αυτή το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του το 2023 δε θα είναι εφικτό.

Διαβάστε ακόμη

Επεισόδια με μολότοφ και χημικά στο κέντρο της Αθήνας στην πορεία στη μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου

Τραγωδία ανοιχτά της Κρήτης: Ναυάγιο με 18 νεκρούς μετανάστες

«Η ΕΕ πρέπει να καταργηθεί»: Ο Έλον Μάσκ εκτοξεύει απειλές προς την Ευρώπη μετά το πρόστιμο μαμούθ στο Χ

Όταν μια cult μπύρα γίνεται ακριβή συνήθεια: Το φαινόμενο Guinness και ο παράγοντας Gen Z

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
  • διόδια
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr