• Πολιτική
  • Οικονομία
    • Market
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Απόψεις
  • Videos
  • Ψυχαγωγία
    • Τηλεόραση
  • Food & Drink
    • Συνταγές
  • Travel
  • Υγεία
  • Παιδεία
  • Πολιτισμός
    • Βιβλίο
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Cinema
  • Καιρός
  • Τεχνολογία
  • Auto
  • Moto
  • Viral
  • Ιστορία
    • Σαν σήμερα
  • Κατοικίδιο
  • Fashion & Design
  • Πρωτοσέλιδα
αναζήτηση άρθρου
Ακολουθήστε το Έθνος στα κοινωνικά δίκτυα
Subscribe to our YouTube ChannelFollow us on FaceBookFollow us on Instagram
Κατέβαστε την εφαρμογή του Έθνους για κινητά
ΕΘΝΟΣ on AppStoreΕΘΝΟΣ on PlayStore
ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΑΡΘΟΓΡΑΦΟΙ
  • Πολιτική
  • Οικονομία
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Αθλητισμός
  • Ψυχαγωγία
  • Food & Drink
  • Travel
  • Viral
BREAKING NEWS:
Μπλόκα στη μισή Ελλάδα: Πάνω από 6.000 τρακτέρ στους δρόμους και έντονη πίεση στην κυβέρνησηΟ ΕΦΕΤ ανακαλεί σοκολάτες Kinder από ράφια σούπερ μάρκετ - Η αιτίαΜάνδρα: Απεγκλωβισμοί 17 ανθρώπων, πλημμυρισμένα υπόγεια και υλικές ζημιές - Γιατί «βουλιάζει» η περιοχήΠαράνομες συνταγογραφήσεις με κέρδη πάνω από 100.000 ευρώ: Τρεις συλλήψεις - Η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ
δημοφιλές τώρα: Μποφίλιου - Χαρούλης: Κανονικά η περιοδεία σε όλο τον κόσμο - Αλλαγή ονόματος και καμία αναφορά...
Homepage ┋   Πολιτική   ┋   10.02.2022 14:45
Newsroom
Newsroom
Ενότητες στο άρθρο: 📌 195049_1ΕΤΑΙΡΙΕΣ - ΜΕΛΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Δ.Ε.Α. (2022)

Tι πρέπει να προσέχετε όταν διαβάζετε δημοσκοπήσεις - Αναλυτικός οδηγός από τον ΣΕΔΕΑ

🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά   ┋

επόμενο άρθρο
Στιγμιότυπο από το exit poll των ευρωεκλογών 2019 / Eurokinissi-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Στιγμιότυπο από το exit poll των ευρωεκλογών 2019 / Eurokinissi-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

O Σύλλογος Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Ερευνάς Αγοράς (ΣΕΔΕΑ) επιχειρεί να ενημερώσει το κοινό για τα βασικά σημεία προσοχής στην ανάγνωση ερευνών κοινής γνώμης (δημοσκοπήσεις), οι οποίες περιέχουν ερωτήσεις πρόθεσης ψήφου.

1. Ταυτότητα έρευνας:

Προσέξτε την ταυτότητα της έρευνας, όπου πρέπει να δηλώνονται τουλάχιστον τα ακόλουθα: η εταιρεία που διενήργησε την έρευνα, ο εντολέας της έρευνας, το μέγεθος του δείγματος & η γεωγραφική του κάλυψη, ο τρόπος συλλογής των στοιχείων, η περίοδος διεξαγωγής της έρευνας, το τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με τα αποτελέσματά της και οι παράμετροι της στατιστικής στάθμισης του δείγματος.

2. Δείγμα – Μέγεθος:

Προσέξτε το μέγεθος του δείγματος της έρευνας. Σε περίπτωση δημοσκόπησης με πρόθεση ψήφου για Βουλευτικές εκλογές ή Ευρωεκλογές, το δείγμα θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.000 άτομα.

3. Δείγμα – Ποιότητα:

Προσέξτε τι αντιπροσωπεύει το δείγμα. Η δειγματοληψία στις δημοσκοπήσεις, γίνεται είτε μέσω τυχαίας διαδικασίας επιλογής των ερωτώμενων ή/ και μέσω σαφώς ορισμένων panels. Τυχόν παρεκκλίσεις του τελικού δείγματος από βασικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού, θα πρέπει να σταθμίζονται εκ των υστέρων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η τελική αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος.

4. Πρόθεση ψήφου & Εκτίμηση ψήφου:
Προσέξτε τη διάκριση ανάμεσα στην πρόθεση & την εκτίμηση ψήφου, όταν συγκρίνετε τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων.
– Ο όρος «πρόθεση ψήφου», αφορά σε όλες τις απαντήσεις που δίνονται στην ερώτηση «Εάν είχαμε σήμερα/την επόμενη Κυριακή εκλογές τι θα ψηφίζατε;», ακόμη και όταν δεν επιλέγεται κάποιο κόμμα ή υποψήφιος.
– Ο όρος «εκτίμηση ψήφου» αφορά στην εκτίμηση των ποσοστών των κομμάτων ή των υποψηφίων χωρίς να συμπεριλαμβάνεται η αδιευκρίνιστη ψήφος (δηλαδή εξαιρουμένων των απαντήσεων όπως ‘Δεν έχω αποφασίσει’, ‘Δεν γνωρίζω’, ‘Δεν απαντώ’, ‘Άκυρο’, ‘Λευκό’). Η δε διαδικασία που ακολουθείται από την κάθε εταιρεία για την εκτίμηση ψήφου θα πρέπει να προσδιορίζεται σαφώς.

5. Να αναζητάτε και να λαμβάνετε υπόψη το ποσοστό των αναποφάσιστων ψηφοφόρων και της συνολικής αδιευκρίνιστης ψήφου (‘Δεν γνωρίζω’, ‘Δεν απαντώ’, ‘Άκυρο’, ‘Λευκό’).

6. Εταιρεία Δημοσκοπήσεων:

Προσέξτε το όνομα της εταιρείας που διεξήγαγε την δημοσκόπηση. Οι εταιρείες μέλη του ΣΕΔΕΑ ελέγχονται ως προς την τήρηση των κανόνων δεοντολογίας που ισχύουν για τις έρευνες κοινής γνώμης και μέσω του συστήματος Ποιοτικού Ελέγχου Συλλογής Στοιχείων (ΠΕΣΣ) και πιστοποιούνται βάσει αυτού. Υπόκεινται δηλαδή οικειοθελώς και σε τακτική βάση στους ελέγχους που προβλέπει ο Ν 3603/2007 για τις εταιρείες που διενεργούν δημοσκοπήσεις και άλλες έρευνες για λογαριασμό του δημοσίου και των κομμάτων.

7. Οι αναγνώστες δημοσκοπήσεων είναι σημαντικό να διαβάζουν το σύνολο των στοιχείων μιας δημοσκόπησης και όχι μόνο την πρόθεση ψήφου ή την εκτίμηση εκλογικού αποτελέσματος.

Η ορθή ανάγνωση των αποτελεσμάτων μιας δημοσκόπησης είναι αυτή που οδηγεί στην έγκυρη πληροφόρηση της κοινής γνώμης για όσα συμβαίνουν σε μια δεδομένη χρονική στιγμή.

Ο ΣΕΔΕΑ θα εξακολουθήσει να προωθεί τον διάλογο με την κοινωνία για την καλύτερη κατανόηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων αλλά και για την παροχή διευκρινίσεων όταν αυτό απαιτείται. Είμαστε επίσης ανοιχτοί στην εποικοδομητική κριτική, όταν αυτή γίνεται με όρους ευπρέπειας και αφορά την ουσία των πραγμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πολιτική | 10.02.2022 13:55
«Και πολλά άλλα που δεν τα κατάλαβα»: Αγχωμένη διερμηνέας, έχασε τον ειρμό της στις δηλώσεις Μητσοτάκη με τον Κροάτη πρωθυπουργό
Πολιτική | 10.02.2022 13:51
Μητσοτάκης από Κροατία: Η θέση της χώρας μας στο προσφυγικό εδράζεται από τη μια στον ανθρωπισμό και από την άλλη στην ασφάλεια
Ελλάδα | 10.02.2022 13:41
Προς την Ασφάλεια Αττικής οδεύει ο φάκελος για το θάνατο 3 κοριτσιών της ίδιας οικογένειας στην Πάτρα - Η έκκληση των γονιών
Κόσμος | 10.02.2022 13:38
Ώρα μηδέν στην Ουκρανία: Πού βρίσκονται οι ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις στην ανατολική Ευρώπη
ΕΤΑΙΡΙΕΣ - ΜΕΛΗ ΤΟΥ Σ.Ε.Δ.Ε.Α. (2022)

ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕΛΗ:

  • ABACUS RESEARCH A.E.
  • ALCO – MARKETING RESEARCH Α.Ε.
  • ALTERNATIVE A.R.S.
  • DATA POWER Α.Ε.
  • DATA R.C.
  • FOCUS BARI Α.Ε.
  • GLOBAL LINK
  • GPO A.E.
  • THE HELLENIC RESEARCH HOUSE
  • IPSOS-OPINION A.E.
  • KANTAR GREECE S.A.
  • ΚΑΠΑ RESEARCH Α.Ε.
  • MARC A.E.
  • ΜETRON ANALYSIS S.A.
  • MRB HELLAS A.E.
  • NIELSEN CONSUMER ΕΛΛΑΣ MONOΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.
  • PALMOS ANALYSIS
  • PRIME VIEW
  • PULSE RC
  • Q.E.D. Ε.Π.Ε.
  • RASS CONSULTANCY SERVICES S.A.
  • THE NIELSEN COMPANY (GREECE) ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ AE
  • THE RESEARCH HIVE Α.Ε.

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΜΕΛΗ:

  • BRAND HELP
  • CMR LTD
  • D.A.D.A.
  • EFFECTIVE
  • OPINION POLL ΕΠΕ
  • SONIPROM
  • ΚΕ.ΔΙ.ΦΥ.
Διαβάστε ακόμη

Αυτά είναι τα πρόσωπα που αναζήτησαν περισσότερο οι Έλληνες στη Google - «Πρωτιά» για την Klavdia

Είναι επίσημο: Η Netflix εξαγοράζει την Warner Bros για αστρονομικό ποσό

Παράνομες συνταγογραφήσεις με κέρδη πάνω από 100.000 ευρώ: Τρεις συλλήψεις - Η ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ

Έφηβος εξομολογείται πώς κατέληξε σε ηλικία 13 ετών να κάνει 11 γραμμαρία κεταμίνης την ημέρα

επόμενο άρθρο
#TAGS
  • ειδήσεις τώρα
  • δημοσκοπήσεις
Ακολούθησε το Έθνος στο Google News!
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr