Προανακριτική: Με υπομνήματα απαντούν οι πρώην υπουργοί Υγείας και Μεταφορών για τα Τέμπη
Στο στόχαστρο η συνταγματικότητα των κατηγοριών🕛 χρόνος ανάγνωσης: 3 λεπτά ┋

Σε γραπτή τοποθέτηση προχώρησαν οι Θάνος Πλεύρης, Ιωάννης Κεφαλογιάννης και Μιχάλης Παπαδόπουλος, απαντώντας στις προτάσεις για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής αναφορικά με πιθανές ποινικές ευθύνες τους για την τραγωδία στα Τέμπη. Και οι τρεις πρώην υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας αρνούνται κάθε κατηγορία, τονίζοντας ότι οι πράξεις και οι αρμοδιότητές τους ουδέποτε άγγιξαν τον πυρήνα της επιχειρησιακής ασφάλειας των σιδηροδρόμων ή της συγκάλυψης εγκληματικών ευθυνών.
«Ήμουν εκεί για να σώσουμε ζωές – καμία σκιά στις ενέργειές μου»
Ο πρώην υπουργός Υγείας και νυν βουλευτής της ΝΔ, Θάνος Πλεύρης, σε υπόμνημά του δηλώνει ρητά ότι αρνείται τις κατηγορίες περί παράβασης καθήκοντος, υπόθαλψης εγκληματία και παρασιώπησης εγκλήματος. Όπως αναφέρει, η παρουσία του στα Τέμπη, το μοιραίο βράδυ, είχε αποκλειστικό σκοπό τον συντονισμό των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας για την υποδοχή και φροντίδα των τραυματιών.
Υπογραμμίζει δε ότι δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη πράξη που να του αποδίδεται και ότι οι ενέργειές του έχουν ήδη κριθεί απολύτως σύννομες από τη Δικαιοσύνη. Επικαλείται, μάλιστα, τη διάταξη υπ’ αριθμ. 69/2024 της Εισαγγελέως Εφετών Λάρισας, σύμφωνα με την οποία η σχετική μηνυτήρια αναφορά αρχειοθετήθηκε, αναγνωρίζοντας τη νομιμότητα των αποφάσεων του Υπουργείου Υγείας.
Ιωάννης Κεφαλογιάννης: «Δεν είχα καμία αρμοδιότητα – Αποχώρησα 18 μήνες πριν την τραγωδία»
Αναλυτικό και εκτενές είναι το υπόμνημα του πρώην υφυπουργού Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος δηλώνει ότι η πρόταση παραπομπής του στερείται «συνταγματικής, νομικής και πραγματολογικής θεμελίωσης». Σύμφωνα με την τοποθέτησή του, η εποπτεία που ασκούσε στο πεδίο των μεταφορών ουδέποτε περιλάμβανε επιχειρησιακές αρμοδιότητες για θέματα ασφάλειας σιδηροδρόμων.
Αναλύοντας το θεσμικό πλαίσιο, ξεκαθαρίζει πως ο ΟΣΕ και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την ασφάλεια και την κυκλοφορία. Ο ίδιος, ως Υφυπουργός, είχε αρμοδιότητα μόνο για την κανονιστική εποπτεία, χωρίς καμία δυνατότητα άμεσης παρέμβασης.
Αναφερόμενος δε σε έγγραφα και καταγγελίες που περιλαμβάνονται στη δικογραφία, τονίζει ότι κανένα δεν απευθύνεται στο πρόσωπό του ή δεν είχε περιέλθει σε γνώση του, ενώ η ιδιότητά του ως Υφυπουργού είχε λήξει από τον Αύγουστο του 2021 – δηλαδή 18 μήνες πριν το δυστύχημα. «Η απόδοση ποινικής ευθύνης εκ των υστέρων αποτελεί εργαλειοποίηση μιας εθνικής τραγωδίας», σημειώνει.
Μιχάλης Παπαδόπουλος: «Καμία σχέση με το ατύχημα – Αόριστες οι κατηγορίες»
Με αντίστοιχο τόνο κινείται και ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος. Στο δικό του υπόμνημα, το οποίο κατατέθηκε επίσης στην Επιτροπή της Βουλής, απορρίπτει τους ισχυρισμούς περί εμπλοκής του στην τραγωδία. Όπως αναφέρει, ουδέποτε είχε επιχειρησιακή ή άμεση αρμοδιότητα που να συνδέεται με τις κρίσιμες αποφάσεις για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου. Επιπλέον, σημειώνει ότι δεν υπάρχει καμία αναφορά στο πρόσωπό του στη σχετική δικογραφία.
Ο ίδιος κάνει λόγο για «αόριστη» και «πολιτικά καθοδηγούμενη» πρόταση της αντιπολίτευσης, που βασίζεται περισσότερο σε εικασίες παρά σε πραγματικά στοιχεία, θέτοντας εν αμφιβόλω τη θεσμική σοβαρότητα της διαδικασίας.
Ο Ζελένσκι στρέφεται στους Ευρωπαίους μετά τις άκαρπες συνομιλίες στο Μαϊάμι - Τι τον προβληματίζει
Συγκλονίζει ο Πάνος Ρούτσι: Ο αγώνας δεν σταματάει - «Δεν έχουμε προλάβει να πενθήσουμε, δεν αντέχω να είμαι στην εκταφή»
Μαρουσάκης: Έρχεται ο «Ωμέγα Εμποδιστής» για ήπιες ημέρες - Τι καιρό θα κάνει τα Χριστούγεννα
Όλο το Χόλυγουντ «στα χέρια» του Netflix μετά την εξαγορά της Warner - Τι ακριβώς αγόρασε;
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr
δημοφιλές τώρα: 



