Τι σημαίνει το πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα της Air India για την Boeing;
Μέχρι στιγμής, τίποτα δεν υποδηλώνει κάποιο σφάλμα από την πλευρά της Boeing στην Ινδία - Μια πολύ πληρέστερη εικόνα θα προκύψει μόλις ανακτηθούν τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου -οι ηλεκτρονικές συσκευές καταγραφής που αποθηκεύουν ζωτικές πληροφορίες πτήσης🕛 χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά ┋

Τον περασμένο μήνα, η Boeing γιόρτασε τη μεταφορά του δισεκατομμυριοστού επιβάτη της με το 787 Dreamliner – ένα εντυπωσιακό επίτευγμα δεδομένου ότι κυκλοφόρησε μόλις πριν από 14 χρόνια. Μέχρι το τραγικό δυστύχημα της Air India την Πέμπτη (12/6) στην Αχμενταμπάντ, το μοντέλο ήταν βασικός πυλώνας των διηπειρωτικών ταξιδιών και είχε υποδειγματικό ιστορικό ασφάλειας.
Πρόκειται για διαφορετικό αεροπλάνο από το Boeing 737 Max, το οποίο βρέθηκε στο επίκεντρο μετά από θανατηφόρα δυστυχήματα στην Ινδονησία και την Αιθιοπία, που στοίχισαν τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπους το 2018 και το 2019 αντίστοιχα. Ένα σφάλμα λογισμικού βρέθηκε να έχει προκαλέσει αυτά τα περιστατικά και το μοντέλο καθηλώθηκε παγκοσμίως για 18 μήνες.
Μέχρι στιγμής, τίποτα δεν υποδηλώνει κάποιο σφάλμα από την πλευρά της Boeing στην Ινδία. Μια πολύ πληρέστερη εικόνα θα προκύψει μόλις ανακτηθούν τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου -οι ηλεκτρονικές συσκευές καταγραφής που αποθηκεύουν ζωτικές πληροφορίες πτήσης.
Διάφορες θεωρίες έχουν τεθεί ως προς το τι θα μπορούσε να προκαλέσει τη συντριβή στην Αχμενταμπάντ, αλλά ένας πιλότος με τον οποίο επικοινώνησε το BBC είπε ότι στις μέρες μας είναι σπάνιο ένα κατασκευαστικό σφάλμα να προκαλέσει ένα θανατηφόρο περιστατικό.
Με εξαίρεση τις πολύ χαρακτηριστικές συντριβές των Boeing 737 Max, είπε, οι περισσότερες οφείλονταν σε ανθρώπινο λάθος στο πιλοτήριο.
Τα σοβαρά ερωτήματα
Η εταιρεία δήλωσε ότι οι «σκέψεις της είναι με τους επιβάτες, το πλήρωμα, τους πρώτους ανταποκριτές και όλους τους πληγέντες» και πρόσθεσε ότι συνεργάζεται με την Air India για να συγκεντρώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συντριβή.
Όταν άνοιξαν τα χρηματιστήρια στη Νέα Υόρκη την Πέμπτη, οι μετοχές της Boeing έπεσαν 5%.
Η τραγωδία είναι ακόμη ένα πρόβλημα για μια εταιρεία που έχασε σχεδόν ένα δισεκατομμύριο δολάρια τον μήνα πέρυσι, καθώς αντιμετώπιζε μια κρίση ασφάλειας, ζητήματα ποιοτικού ελέγχου, καθώς και μια καταστροφική απεργία εργαζομένων που διήρκεσε επτά εβδομάδες.
Μετά την αποκόλληση μιας από τις πόρτες της εν μέσω πτήσης της Alaska Airlines το 2024, η Boeing αναγκάστηκε να καταβάλει 160 εκατομμύρια δολάρια (126 εκατομμύρια λίρες) σε αποζημιώσεις.
Πριν από αυτό, η εταιρεία κατέληξε επίσης σε διακανονισμό ύψους 428 εκατομμυρίων δολαρίων με την Southwest Airlines για τις οικονομικές ζημιές που προκλήθηκαν από τη μακροχρόνια καθήλωση του στόλου της 737 Max.
Εκτός από σοβαρά οικονομικά προβλήματα, η Boeing έχει αντιμετωπίσει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τις πρακτικές ασφαλείας της. Τον Απρίλιο, η εταιρεία δήλωσε ότι είχε δει «βελτιωμένη λειτουργική απόδοση» από την «συνεχή εστίασή μας στην ασφάλεια και την ποιότητα».
Το 2019, ένας πρώην υπάλληλος είπε στο BBC ότι εργαζόμενοι υπό πίεση είχαν τοποθετήσει εσκεμμένα ανταλλακτικά κατώτερης ποιότητας σε αεροσκάφη στην γραμμή παραγωγής.
Ο John Barnett, ο οποίος εργάστηκε ως διευθυντής ποιοτικού ελέγχου για πάνω από 30 χρόνια στην Boeing, αυτοκτόνησε τον Μάρτιο του περασμένου έτους. Η Boeing αρνήθηκε τους ισχυρισμούς του.
Ένας άλλος πληροφοριοδότης, ο μηχανικός Sam Salehpour, είπε σε Αμερικανούς πολιτικούς ότι παρενοχλήθηκε και απειλήθηκε αφού εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των αεροπλάνων της Boeing.
Η Boeing έχει εμπλακεί σε μια σειρά από δικαστικές διαμάχες
Η Boeing δήλωσε ότι τα αντίποινα «απαγορεύονται αυστηρά» και ότι είχε δει «αύξηση άνω του 500%» στις αναφορές από υπαλλήλους από τον Ιανουάριο, «κάτι που σηματοδοτεί πρόοδο προς μια ισχυρή κουλτούρα αναφορών που δεν φοβάται τα αντίποινα».
Η Boeing έχει επίσης εμπλακεί σε μια σειρά από δικαστικές διαμάχες που σχετίζονται με τις συντριβές στην Ινδονησία και την Αιθιοπία. Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία απέφυγε οριακά την ποινική δίωξη καταλήγοντας σε συμφωνία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ (DoJ).
Προς απογοήτευση των οικογενειών των θυμάτων, το DoJ δήλωσε ότι η Boeing θα παραδεχόταν «συνωμοσία για παρεμπόδιση και παρακώλυση» μιας έρευνας από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ και θα πλήρωνε πρόστιμα άνω του 1,1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.
Αναμενόμενα, η κορυφαία εκτελεστική ομάδα της Boeing έχει υποστεί μια αρκετά σημαντική αναδιάρθρωση τα τελευταία δύο χρόνια.
Ο νέος της επικεφαλής, Kelly Ortberg, βγήκε από τη σύνταξη πριν από ένα χρόνο για να προσπαθήσει να αναζωογονήσει την προβληματική εταιρεία. Έχει υποσχεθεί βελτίωση στην κουλτούρα ασφάλειας της Boeing και πρόσφατα δήλωσε ότι ήταν βέβαιος ότι ο αεροπορικός κολοσσός θα επέστρεφε σύντομα στην κερδοφορία.
Το στέλεχος της ΝΔ που βρίζει παιδιά, το ταξίδι του Μητσοτάκη στα Χανιά εν μέσω σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ και ο επικείμενος «σκοτωμός» Ανδρουλάκη - Δούκα
Συνομιλία «καίει» την πρώην σύζυγο του Πολωνού καθηγητή: «Πληρώνει η Ν...» - Τα λάθη της και τα ντοκουμέντα
Οι νέες προκλήσεις της Λιβύης και ο ρόλος της Τουρκίας: Πώς απαντά η κυβέρνηση
Έκρηξη σε ταβέρνα στο Μαρούσι - Δύο άτομα στο νοσοκομείο
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr