Air India: Η ανατριχιαστική στιχομυθία πιλότου-συγκυβερνήτη πριν τη μοιραία πτώση
Τα στοιχεία που προκύπτουν από τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου🕛 χρόνος ανάγνωσης: 5 λεπτά ┋

Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως από την αεροπορική τραγωδία της Air India, από την οποία έχασαν τη ζωή τους συνολικά 260 άνθρωποι, ενώ ένας επιβάτης του μοιραίου αεροπλάνου κατάφερε να διασωθεί.
Η στιχομυθία των δύο πιλότων
Σύμφωνα με όσα αποκαλύπτει η Corriere della Sera, ο κυβερνήτης Σουμίτ Σαμπαρβάλ, ανέθεσε τον έλεγχο του Boeing 787 στον συγκυβερνήτη Κλάιβ Κούντερ πριν την απογείωση, λέγοντας πως «το αεροπλάνο είναι στα χέρια σου», με τις δύο πηγές που μίλησαν στην εφημερίδα να αναφέρουν ότι δεν πρόκειται για ασυνήθιστη κίνηση.
Το αεροσκάφος απογειώθηκε στις 13:38:39 τοπική ώρα, ωστόσο έχασε ισχύ και συνετρίβη σε κατοικημένη περιοχή μέσα σε 30 δευτερόλεπτα, με τον Κούντερ να ακούγεται να ρωτά τον κυβερνήτη γιατί έβαλε τους διακόπτες καυσίμου στη θέση cut – off (διακοπή), σύμφωνα με όσα δήλωσε μια πηγή στο Reuters. Επιπλέον, φαίνεται πως ζήτησε να αποκατασταθεί η ροή καυσίμου πριν τη συντριβή.
«Δεν το έκανα εγώ», απάντησε ο Σαμπαρβάλ, με τον Κούντερ να μην πείθεται, θέτοντας την ίδια ερώτηση αρκετές φορές ακόμα για μερικά δευτερόλεπτα. Προκαταρκτική έκθεση του Γραφείου Διερεύνησης Ατυχημάτων Ινδίας (ΑΑΙΒ) επιβεβαίωσε ότι οι διακόπτες όντως μετακινήθηκαν από τη θέση λειτουργίας στη θέση διακοπής, δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, χωρίς ωστόσο να αποσαφηνίζεται ο τρόπος που έγινε αυτό και από ποιον.
Επίσης, οι Αρχές των ΗΠΑ εκτιμούν πως από τη συνομιλία μεταξύ των δύο πιλότων προκύπτει ότι πιθανότατα ο κυβερνήτης ήταν αυτός που μετακίνησε τον διακόπτη για τη ροή των καυσίμων προς τους κινητήρες του αεροπλάνου. Την Τετάρτη (16/7) η Wall Street Journal ήταν η πρώτη που μετέδωσε ότι ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροπλάνου ήταν αυτός που έκοψε τη ροή καυσίμου.
Μάλιστα, το δημοφιλές ενημερωτικό μέσο εξήγησε ότι «ως ο πιλότος που χειριζόταν το αεροσκάφος, ο Κούντερ πιθανότατα είχε τα χέρια του γεμάτα, τραβώντας τα χειριστήρια του Dreamliner σε εκείνο το στάδιο της πτήσεις. Ο Σαμπαρβάλ, ως πιλότος που επιτηρούσε, θα ήταν πιθανότερο να είχε τα χέρια του ελεύθερα καθώς επέβλεπε τη λειτουργία».
Το χρονικό της αεροπορικής τραγωδίας
Από τη στιγμή που οι διακόπτες καυσίμου μετακινήθηκαν στη θέση cut – off, αμέσως ενεργοποιήθηκε η εφεδρική τουρμπίνα, κάτι που φάνηκε και σε πλάνα από κύκλωμα κλειστής τηλεόρασης, γεγονός που καταδεικνύει απώλεια ισχύος στους κινητήρες. Τότε, ο πιλότος ακούγεται στην ηχογράφηση του πιλοτηρίου να ρωτά τον άλλον γιατί διέκοψε την παροχή καυσίμου. «Ο άλλος πιλότος απάντησε ότι δεν το έκανε», αναφέρει η έκθεση του ΑΑΙΒ.
Το αεροπλάνο άρχισε να χάνει ύψος μόλις έφτασε στα 650 πόδια, με τους διακόπτες καυσίμου και τους δύο κινητήρες να επανενεργοποιούνται, με το αεροσκάφος να επιχειρεί αυτόματα να επανεκκινήσει τους κινητήρες. Ωστόσο, ήταν πολύ χαμηλά και είχε χαμηλή ταχύτητα για να ανακάμψει, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Reuters ο ειδικός σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας, Τζον Νανς.
To Boeing χτύπησε σε δέντρα, μια καμινάδα και τελικά συνετρίβη σε κτίριο πανεπιστημιούπολης ιατρικής σχολής, με συνέπεια να ξεσπάσει φωτιά και 260 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους. Σε εσωτερικό υπόμνημα, ο διευθύνων σύμβουλος της Air India, Κάμπελ Γουίλσον, τόνισε ότι η προκαταρκτική έκθεση δεν διαπίστωσε καμία μηχανική βλάβη και ότι είχαν πραγματοποιηθεί όλες οι απαιτούμενες εργασίες συντήρησης.
Η προκαταρκτική έκθεση, ακόμα, δεν έκανε συστάσεις ασφαλείας προς την Boeing ή την GE, με το Reuters να υποστηρίζει ότι οι αμερικανικές Αρχές διαβεβαίωσαν ότι οι διακόπτες καυσίμου των εν λόγω αεροσκαφών είναι ασφαλείς. Ο Νανς εκτιμά ότι τα στοιχεία δείχνουν όλο και πιο ξεκάθαρα πως η ροή καυσίμων διακόπηκε από μέλος του πληρώματος, με δεδομένο ότι δεν υπήρχε «καμία άλλη λογική εξήγηση« που να συνάδει με τις πληροφορίες που έχουν δημοσιευτεί μέχρι σήμερα. Επιπλέον, σημειώνει ότι οι ερευνητές πρέπει να εξετάσουν όλους τους πιθανούς παράγοντες, προτού καταλήξουν σε τελικό πόρισμα.
Στο μικροσκόπιο τα ιατρικά αρχεία του πιλότου
Για την αεροπορική τραγωδία αναζητούνται όλα τα αίτια, με τα ιατρικά αρχεία του κυβερνήτη να έχουν τεθεί υπό διερεύνηση.
Ο 56χρονος, όπως αναφέρει η Telegraph, είχε περισσότερες από 15.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, έχοντας λάβει ιατρική άδεια τα τελευταία χρόνια λόγω των προφανών προβλημάτων ψυχικής υγείας, αλλά και άδεια πένθους μετά τον χαμό της μητέρας του το 2022. Ακόμα, φέρεται να εξέταζε το ενδεχόμενο να βγει στη σύνταξη, ώστε να φροντίσει τον ηλικιωμένο πατέρα του.
«Έχω ακούσει από αρκετούς πιλότους της Air india ότι είχε κάποια κατάθλιψη και προβλήματα ψυχικής υγείας», δήλωσε ο Μοχάν Ρανγκανατάν, Ινδός κορυφαίος ειδικός στην ασφάλεια των αερομεταφορών. «Είχε σταματήσει να πετάει τα τελευταία τρία με τέσσερα χρόνια, είχε λάβει ιατρική άδεια γι’ αυτόν τον λόγο».
Επιπλέον, συμπλήρωσε ότι είχε περάσει ιατρικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο του 2024 και είχε λάβει έγκριση για πτήσεις. Η Air India αρνήθηκε να σχολιάσει τις φήμες για την ψυχική υγεία του πιλότου. «Πήρε άδεια πένθους το 2022 μετά τον θάνατο της μητέρας του. Τα ιατρικά του αρχεία υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της έρευνας, αλλά η προκαταρκτική έκθεση δεν βρήκε τίποτα αξιοσημείωτο», υπογράμμισε εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας.
Ο αντίκτυπος της ομιλίας Τσίπρα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, η απάντηση Φάμελλου για τα περί ιδιοτέλειας και ο υπερ-γουρλής Μαγειρίας που πήρε δώρο μια Ferrari
Από το Καστέλι μέχρι τον ΒΟΑΚ και το μετρό: Αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ απειλούν μέχρι και να διπλασιάσουν το κόστος των μεγάλων έργων
Κακοκαιρία Byron: «Βροχή» τα 112 όλη τη νύχτα - Πώς θα κινηθούν οι καταιγίδες τις επόμενες ώρες
Αμετακίνητοι οι αγρότες στα μπλόκα - Ποιες κινήσεις εξετάζει η κυβέρνηση
Live όλες οι εξελίξεις λεπτό προς λεπτό, με την υπογραφή του www.ethnos.gr




